lector Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Hei Jeg har en Razer Copperhead. Å det ser ut til at det har blitt et brudd i kabelen. (selv om jeg har vært utrolig forsiktig med den) Musa virker.. men da jeg rører på kabelen så kutter den ut, så funker den helt til jeg rører på kabelen igjen. Er det mulig å bytte usb kabel på den? Noen som har gjort no lignende? På mus , eller no annet usb utstyr? Har garanti, men når feilen er brudd på kabel så nytter det vel ikke. Bruddet er HELT inntil musa.. så jeg kan bruke opp igjen den samme kabelen. Bare at den vil bli 1 - 2 cm kortere Håper på raske svar ;D Mvh Tom Ruben. Endret 17. desember 2006 av lector Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Har ingen erfaring med akkurat den musa der, men vanligvis, så kommer du langt med å "koble" fra den gamle, kutte ledninga før bruddet, for så å lodde den på igjen, ved hjelp av en lodde bolt, og litt lodde tinn. Så lenge du har brukt musen "normalt", å det er innenfor garanti tiden, så er det en garanti.. (Men så klart, har du kuttet i ledninga.. Katten har bitt på den.. du he dratt eller rykket mye hart i den, osv.. så kan det fort bli noe helt annet.. ) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
lector Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Har ingen erfaring med akkurat den musa der, men vanligvis, så kommer du langt med å "koble" fra den gamle, kutte ledninga før bruddet, for så å lodde den på igjen, ved hjelp av en lodde bolt, og litt lodde tinn. Så lenge du har brukt musen "normalt", å det er innenfor garanti tiden, så er det en garanti.. (Men så klart, har du kuttet i ledninga.. Katten har bitt på den.. du he dratt eller rykket mye hart i den, osv.. så kan det fort bli noe helt annet.. ) .:CyberMan:. 7519352[/snapback] Jeg har brukt den normalt... Men kan jo ha vært uheldig en gang, og det skal jo ikke mer til. Å det som er kjipt er at dem skulle ha 150kr + moms og frakt frem og tilbake om det var min feil at musa ikke virka :\ Så da kan jeg jo nesten heller kjøpe meg ny Håper det bare er å lodde. Har lodde utstyr på jobben så. Noen flere innspill? Mvh Tom Ruben Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Skal ikke være noe problem å rettogslett kutte bort 2-3 cm fra kabelen og lodde forsiktig på nytt Eneste er at ALL garanti forsvinner Lenke til kommentar
lector Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Skal ikke være noe problem å rettogslett kutte bort 2-3 cm fra kabelen og lodde forsiktig på nytt Eneste er at ALL garanti forsvinner 7519880[/snapback] Men garantien dekker vel ikke brudd på kabelen går jeg ut ifra? Så da blir det vel så jeg tar sjangsen Driver med elektronikk på jobben så det skal ikke være no problem å lodde. men har aldri sett inne i ei mus, så er ikke sikker på hvordan ting er blitt koblet opp. TomRuben Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Har byttet kabel på en mus før. Men da tok jeg kabelen fra en annen mus og koblet på, men å kappet vekk bruddet og lodde sammen igjen burde gå bra det og. Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ja, Men dette var vell på en gammel type mus? Disse er mye mer avasetre gamer muser. Har selv en G5 og denne er jeg extremt fornøyd med. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Du greier ikke å lodde en mus med optisk kabel, da denne kabelen har glass som leder istedet for ledninger. Dropp prosjektet og send den i retur. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Svaret over må være en dårlig spøk. Det finnes ingen konvertere i pc'en for å omdanne lys til elektriske signaler. Den omdanningen skjer internt i musen. Så å lodde ledningen fast på nytt burde ikke være problem for deg. Det er bare å merke seg hvor ledningene er festet, og så kappe ledningen og feste den på nytt til musen. Lenke til kommentar
lector Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Vel da var det gjort Å musa FUNKER som F....! *lykkelig* (sparte 500kr+frakt) Utrolig tynne ledere i kabelen.. Var ikke bare bare å lodde. Prøvde først å lodde kabel --> kabel, men da fikk den ikke plass inne i musa, så jeg måtte ta bort festet til kabelen på kortet og lodde kabelen rett på kortet Var heller ikke lett å sette den sammen igjen da det ikke var plass til et lite støvkorn ekstra inni der ;D Tok bilder... så om noen skal gjøre det samme så er det bare å si ifra.. Så kan du få en bruker guide Mvh TOm RUben Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Du greier ikke å lodde en mus med optisk kabel, da denne kabelen har glass som leder istedet for ledninger. Dropp prosjektet og send den i retur. 7522607[/snapback] Mus med optisk kabel må vel være den dårligste ideen noensinne... En musekabel du nesten ikke kan bøye. Tror du bør oppdatere musekunnskapen din Men det skulle faktisk ikke forundre meg om det blir den neste gimmicken når det kommer til mus. Nå som dpi har blitt presset opp til det latterligste (ja 800 dpi er mer enn nok. 800 dpi vil si ~314 avlesninger pr centimeter, som igjen vil si 31,4 avlesninger pr millimeter.) Sikkert en del produsenter etterhvert som vil hevde at flaskehalsen i mus nå ligger i overføringshastigheten mellom musa og usb-porten, jeg slutter aldri å undres over kreativiteten når man skal selge et produkt... Endret 19. desember 2006 av Rookie_NO Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 jeg har byttet ledning på en del logitech mus iallfall.. mx510, 500 og 518 osv.. der er det bare å skru opp dekslet og ta bort ledningen som er plugget i musa... og sette i ny. Lenke til kommentar
marradi Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Svaret over må være en dårlig spøk. Det finnes ingen konvertere i pc'en for å omdanne lys til elektriske signaler. Den omdanningen skjer internt i musen. Så å lodde ledningen fast på nytt burde ikke være problem for deg. Det er bare å merke seg hvor ledningene er festet, og så kappe ledningen og feste den på nytt til musen. 7522867[/snapback] Å omdanne lys til elektrisk signal i pcen er vel ikke noe problem. Det er gammelt nytt, men du har halveis rett, finnes ikke slike muser. Men kan bl.a koble til lydanlegg slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå