Gå til innhold

HJELP! Store problemer med Creatice 3D GeForce 4 Ti 4600!

PoleCat

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en ikke-datakyndig person som trenger seriøs hjelp med mitt skjermkort!

Oppgraderte mitt gamle GF2MX-200 til Creative GeForce 4 Ti 4600 i sist uke, med håp om stooore forandringer... Slik ble det ikke. Jeg installerte skjermkortet og driveren (20.75)som fulgte med på CD'en. Dette gikk greit.

Denne driveren er etter det jeg har har hørt ikke særlig bra i forhold til de nyere utgavene som finnes nå, og det var den heller ikke, for jeg kan f.eks ikke spille Max Payne, spillet hopper ut til Windows etter 10-15 sek, og andre spill har elendig grafikk. Fikk 6500 p på 3DMark2001SE testen, og dette VET jeg suger.

Derfor prøvde jeg først og installere 30.82 versjonen, med enda verre resultat, da ALLE spill hopper ut etter 10-15 sek, og jeg klarer ikke kjøre mer en bittelitt av 3DMark-testen.

Dette skjer også med 40.72 og 29.42 versjonen av driver. Det vil si at den eneste driveren jeg faktisk kan bruke, er den som følger med CD'en, men den er jo ikke noe særlig.

Jeg har prøvd å kontakte Creative-support, men får ikke noe intelligent svar av dem...

Specs:

HP Pavilion 7950

AMD Athlon 1,3 GHz

Creative 3D GeForce 4 Ti 4600

256 MB RAM

VIA KT 133 chipset

ASUS Hovedkort

40GB ultra dma harddisk

Windows XP pro

Hva er galt? Kan noen vennligst hjelpe meg?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6500 3dmarks med en så gammel driver og en 1,3 ghz athlon er ikke så ille som du vil ha det til. Spesielt ikke når det er SD-Ram du har, er det ikke? Jeg ville prøvd å reparere xp hvis det er det du kjører, eller installert win på nytt, og installert den seneste WHQL driveren fra nvidia.

Lenke til kommentar

SD-RAM ja...

Har vurdert å installere XP på ny ja, men jeg har en del programvare jeg ikke har backup av så...

Men tror du ikke jeg vil få samme problemet med drivere etter reinstallasjon av XP?

Har bare lest at de fleste er oppe i 10-15000 p i 3DMark, så jeg trodde mitt res var uholdbart..

Lenke til kommentar

GF4TI4600 trives ikke med Gamle hovedkort med SDram.

sliter med samme feil som deg.

Har testet alle verdens (nesten) drivere fra Nvidia.

flashet bios på Graffikkortet og hovedkortet utalige reinstaleringer av OS prøvd andre os en XP også uten bedre resultat.

Har testet kortet i en maskin med DDR ram ellers identisk maskin da spratt den opp i 12500 poeng.

skal bestile meg nytt Hovedkort med nye DDR ram brikke,ASUS. og ta hagla og skyte det gamle hovedkortet med minne til det ugjenkjenelige.

Lenke til kommentar

Din PC er tilpasset ATX-standarden, så det skulle nok gå fint å bytte til et nyere hovedkort. Ta en titt på Komplett Data og sjekk de DDR-baserte systemene der. Husk at du må kjøpe ny DDR-RAM samtidig. Anbefaler Abit sin KX7 eller KD7.

Men husk at siden du har en "Merke-PC" (Hewlett-Packard", vil du ved et hovedkortbytte ikke lenger kunne benytte den medfølgende gjenopprettings-CDen. Dette pga. denne CDen er spesialtilpasset den originale maskinvaren.

En annen ting er at merke-PCer ofte har liten strømforsyning. Det kan meget godt være at systemet ditt ikke kan levere nok strøm til skjermkortet ditt. I såfall, bytt til en kraftigere strømforsyning (minimum 300 watt), om mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...