Gå til innhold

Rainbow Six: Vegas - "All show, no go?"


Anbefalte innlegg

Når du later som du har peiling og tar så grundig feil to ganger på rad kan det ikke bli sagt mange nok ganger, da fortjener du å få det gnidd inn i trynet.

7551818[/snapback]

 

Alternativt hadde jeg en fryktelig dårlig dag og var bare forbannet fordi Rainbow Six ikke funket som det skulle. Jeg har med vilje ikke visket uten det jeg har skrevet, selv om det var feil fordi jeg vil at det skal være oppklart. Så å drive og holde helvete med folk etter de har innrømmet at de har tatt feil er bare forbanna unødvendig. Kan du ikke diskutere topic uten å henge deg opp i dette kan du reise ditt peppern gror.

7552278[/snapback]

 

Det er bare det at det er veldig mange her på forumet som bare tar ting ut av løse luften og sier masse rart som ikke stemmer bare for å provosere og lage diskusjon og når de blir rettet på så later som at de bare "husket feil" eller lignende. Du virker som denne typen.

7556631[/snapback]

 

Nå blir det grusomt mye off-topic her, men føler jeg burde svare på denne.

 

Du sier at jeg drar frem ting ut av løse luften og i ettertid later jeg som jeg husker feil? Jeg har jo åpenbart vært helt på jordet og sagt ting som ikke stemmer, men jeg har IKKE senere prøvd å unnskylde meg ved å komme med slike utsagn. Som sagt tidligere, jeg bommet grusomt to ganger, men har med vilje ikke rettet på dette fordi jeg ville at det skulle være klart og tydelig at jeg tok feil, og er heller ikke redd for å innrømme det. Håper vi er ferdig med denne saken nå, er det noen som fortsatt vil være vanskelig kan dere sende meg en PM, så kan jeg forklare videre med teskje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda bra og høre at hvertfall 8800-serien takler spillet, det burde da virkelig mangle :)

 

Har kikket litt rundt, og som det har blitt nevt tidligere i topicen kan noe av problemet være relatert til det faktum at ATI har veldig dårlig støtte for Shader 3.0 i motsettning til nVidia kort.

 

Jeg fikk forøvrig spillet i julegave, så nå sitter jeg på to kopier av et spill jeg bare får nytet halvveis..

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Jeg er forsåvidt enig med morten111340, selv med alt på max og full oppløsning ser det nå kun nogelundende bra ut, ihvertfall om du sammenligner med det beste som er å oppdrive for tiden.

7571594[/snapback]

 

Så, hva er det "beste som er å oppdrive" da? Personlig synes jeg dette spillet ser fantastisk ut, faktisk noe av det beste på PC.

Lenke til kommentar

Hmm, må tygge litt på den. Det jeg kommer på i farta er vel Source-motoren, den har enorme muligheter og krever relativt lite. Skal finne frem litt skjermbilder til deg.

 

Jeg vil dog endre litt på utsagnet mitt, Vegas ser veldig bra ut, men det at jeg ikke får brukt anti-alasing ødelegger veldig fordi det er til tider mye "korn" (1280x1024).

 

Er det forresten noen som vet om Splinter Cell: Double Agent bruker samme grafikk motor som Vegas?

Lenke til kommentar
Hmm, må tygge litt på den.  Det jeg kommer på i farta er vel Source-motoren, den har enorme muligheter og krever relativt lite.  Skal finne frem litt skjermbilder til deg.

 

Jeg vil dog endre litt på utsagnet mitt, Vegas ser veldig bra ut, men det at jeg ikke får brukt anti-alasing ødelegger veldig fordi det er til tider mye "korn" (1280x1024).

 

Er det forresten noen som vet om Splinter Cell: Double Agent bruker samme grafikk motor som Vegas?

7578235[/snapback]

 

Splinter Cell bruker samme motor ja. Source-motoren er utrolig bra ja, men den er enda ikke utnyttet til å se like bra ut som Vegas - enda.

Lenke til kommentar

har ikke lest alle postene her, men jeg vet at rs vegas sliter hardt i Windows Vista om noen bruker det, jeg kjørte Vista+rs:vegas, og da lagga det som F selv på laveste innstillinger, men nå er jeg back in xp og alt er perfekt ;)

 

har amd 3800+ x2 oc, 7900 gt oc og 1 gig minne....

Lenke til kommentar
Splinter Cell bruker samme motor ja. Source-motoren er utrolig bra ja, men den er enda ikke utnyttet til å se like bra ut som Vegas - enda.

7578309[/snapback]

Nei. Splinter Cell kjører på UE2.5x med custom renderers, Vegas kjører på UE3. At noen modeller kan se like ut kan være fordi det er samme firma (men to forskjellige avdelinger) som har laget spillene, Ubisoft Montreal og Shanghai. Det kan hende at de deler noen ressurser og/eller artister.

 

Så hvorfor ser grafikken så elendig ut i Vegas? Dette er første gang Ubisoft benytter seg av denne enginen, og det er tydelig at de ikke vet å utnytte den (de har til og med skrudd ned grafikken enda mer på multiplayer). Se bare på Gears of War til sammenligning.

 

Hvorfor kjører Vegas så dårlig selv om det har så dårlig grafikk, er det uoptimisert? Det er to mulige forklaringer slik jeg ser det (eller en kombinasjon av begge):

 

1. Ubisoft gjorde en elendig jobb med å porte det til PC (tross alt mangler det mye, blant annet en basic ting som widescreen support, noe som er native på 360)

2. UE3 er en helt ny engine. Det er ikke noe nytt at nye engines på PC krever high-end stash for å kjøre de bra på høy detalj.

 

Vi har bare sett begynnelsen av hva UE3 kan gjøre. Gleder meg til alle UE3-baserte spill som kommer til neste år :D

Lenke til kommentar

Hmm, du er 100% sikker på dette ang. motorene?

 

Jeg er helt enig i hva du sier under punkt 2, men de fleste som har skrevet at de har ytelse problemer har jo mer en bra nok PC. Jeg anser ihvertfall min maskin som nokså skarp, og jeg har også prøvd spillet med en enda litt kvasere maskin med samme problemet.

Lenke til kommentar

Problemet er at har du for dårlig PC så får du ikke justert spillet til å kjøre med dårligere grafikk. De har ikke lagt til mange options for å justere ned grafikken.

Jeg og en del venner har ingen problem med å kjøre spillet, men så har vi ganske råe maskiner. Enten har du maskin for å kjøre det ellers har du det ikke. Ganske synd hvis du ikke har det siden dette er uten tvil noe av det vakreste som har vært på PC monitorer foreløpig, for å ikke snakke om gameplayet som gjør CS til skam !

Lenke til kommentar

Mmm, tror kanskje du burde lest gjennom tråden først. Som jeg har sagt flere ganger kan jeg sette ned grafikken helt til bunn, men fortsatt blir jeg å oppleve "sirup plasser".

 

Kanskje jeg ikke har vært klar nok tidligere, men jeg sliter altså med enkelte plasser i spillet som går tregt. Det er langt i fra hele tiden jeg får fps-dropps, men altså kun på enkelte plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...