Gå til innhold

Rainbow Six: Vegas - "All show, no go?"


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med R6V.

 

Når jeg har spilt en liten stund blir alt plutselig helt svart, men HUD`en er fortsatt der.

Jeg kjører spillet helt glatt med alt på fullt, bare for å få sagt det :D

7532562[/snapback]

 

Hvilke skjermkort har du?

Mulig at det kan ha noe med shader 3.0 å gjøre, hvis ikke skjermkortet støtter det fullt ut.

7532594[/snapback]

 

Har samme problemet. Eneste løsningen jeg har funnet ut er å reloade checkpoint.

For øvrig kjører spillet helt fint med alt på absolutt maximum @ 7900 GT 512

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nvidiakort du vettu.  Mistenker at det går bedre på Nvidiakort siden det er det som er i Xbox360.

7528848[/snapback]

 

FEIL. Det er ati sitt kort som sitter i 360en, så den logikken der stemmer overhode ikke. Dette vet jeg, siden Ati var de første som tok i bruk unified shaders i kortene sine med 360en.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har et problem med R6V.

 

Når jeg har spilt en liten stund blir alt plutselig helt svart, men HUD`en er fortsatt der.

Jeg kjører spillet helt glatt med alt på fullt, bare for å få sagt det :D

7532562[/snapback]

 

Hvilke skjermkort har du?

Mulig at det kan ha noe med shader 3.0 å gjøre, hvis ikke skjermkortet støtter det fullt ut.

7532594[/snapback]

 

Har samme problemet. Eneste løsningen jeg har funnet ut er å reloade checkpoint.

For øvrig kjører spillet helt fint med alt på absolutt maximum @ 7900 GT 512

7536741[/snapback]

 

Mistenker dette har noe med klokking å gjøre. Har klokket mitt 7900 GT en god del, men det funker fint i både 3DMark og div. andre tunge spill. Har du klokka ditt skjermkort?

 

Nvidiakort du vettu.  Mistenker at det går bedre på Nvidiakort siden det er det som er i Xbox360.

7528848[/snapback]

 

FEIL. Det er ati sitt kort som sitter i 360en, så den logikken der stemmer overhode ikke. Dette vet jeg, siden Ati var de første som tok i bruk unified shaders i kortene sine med 360en.

7536934[/snapback]

 

Jada, jada - det har vi allerede oppklart. :)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nvidiakort du vettu.  Mistenker at det går bedre på Nvidiakort siden det er det som er i Xbox360.

7528848[/snapback]

Det er et ATI-kort i 360'en, så kanskje du burde sjekke fakta før du prater tull. :!:

7529621[/snapback]

 

 

Auda..  Jupp, da snakker jeg jævlig mye tull..

7529751[/snapback]

 

 

Nvidiakort du vettu.  Mistenker at det går bedre på Nvidiakort siden det er det som er i Xbox360.

7528848[/snapback]

 

FEIL. Det er ati sitt kort som sitter i 360en, så den logikken der stemmer overhode ikke. Dette vet jeg, siden Ati var de første som tok i bruk unified shaders i kortene sine med 360en.

7536934[/snapback]

Ja, da håper jeg den var grei.

 

Tilbake til topic: Jeg har nå testet med enda et X1900XT Kort, kan ikke si det var mye bedringa - Så her er det åpenbart noe feil med spillet. Lurer på om det er så mye vi kan gjøre annet enn å krysse fingrene.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Grunnen til dårlig ytelse er pga av Vertical Syncronization. Noe er feil med denne funksjonen siden den skal ikke hemme deg så mye som den gjør her.

 

Angående at det ikke støtter dobbelkjerne er ikke noe man vil merke til uansett. Windows XP støtter heller ikke dette og gir deg faktisk dårligere ytelse enn normalt hvis man ikke laster ned en hotfix.

 

Men spillet er krevende uansett siden man har PhysX fysikkmotor og full utnyttelse av DirectX9 features. Det ser rimelig rått ut om man har skjermkortet til det.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Når du later som du har peiling og tar så grundig feil to ganger på rad kan det ikke bli sagt mange nok ganger, da fortjener du å få det gnidd inn i trynet.

7551818[/snapback]

 

Alternativt hadde jeg en fryktelig dårlig dag og var bare forbannet fordi Rainbow Six ikke funket som det skulle. Jeg har med vilje ikke visket uten det jeg har skrevet, selv om det var feil fordi jeg vil at det skal være oppklart. Så å drive og holde helvete med folk etter de har innrømmet at de har tatt feil er bare forbanna unødvendig. Kan du ikke diskutere topic uten å henge deg opp i dette kan du reise ditt peppern gror.

Lenke til kommentar
Grunnen til dårlig ytelse er pga av Vertical Syncronization. Noe er feil med denne funksjonen siden den skal ikke hemme deg så mye som den gjør her.

 

Angående at det ikke støtter dobbelkjerne er ikke noe man vil merke til uansett. Windows XP støtter heller ikke dette og gir deg faktisk dårligere ytelse enn normalt hvis man ikke laster ned en hotfix.

 

Men spillet er krevende uansett siden man har PhysX fysikkmotor og full utnyttelse av DirectX9 features. Det ser rimelig rått ut om man har skjermkortet til det.

7551901[/snapback]

 

(Beklager bump)

 

Vertical Sync har jeg alltid avslått, så at det er denne funksjonen som sperrer er vel tvilsomt (Jo mindre den blir til dels på uansett innstillinger).

 

At Windows XP ikke støtter dobbelkjerne vil jeg ikke gå helt med på - Ja, det er langt i fra full støtte for alle applikasjoner, et eksempel er jo R6. Men det finnes også flere programmer/spill som tar i bruk begge kjernene, slik at "lasten" blir likt fordelt, eksempel på spill er World of Warcraft og HL2.

 

At spillet er krevende er det vel egentlig ingen tvil om, det ser utvilsomt også veldig flott ut også, men det er vel ikke til å skjule at optimaliseringen ikke er jobbet godt nok med. Nå har jeg også som sagt tidligere testet med flere skjermkort, både enkelt og dobbeltoppsett av Sapphire X1900XT 512Mb. Har også sett hvordan det ser ut på et et 7900GT, veldig likt..

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

7900GT drar spillet såvidt, jeg spiller det "ok" med 7900GTX, 2gb med minne og Core 2 E6600 klokket @ 3.0Ghz. Men i de situasjonene fpsen min dropper er i de situasjonen PhysX motoren kjører igang for fullt når vegger og biler flyr til helvete pga kulene som treffer de.

 

Sikkert noe optimalisering som gjenstår ja. Vertical Syncronization fungerer ihvertfall ikke som det skal i spillet, faktisk så SKAL det på uansett sålenge du ikke sitter med en gammel CRT skjerm. Med LCD BØR du ha Vsync PÅ uansett. Da skal den synce med skjermen din sin oppdateringsfrekvens altså maks 60hz (Sålenge du kjører digitalt). Spillet her fungerer ikke slikt, siden den kutter min fps helt ned i 20-30 når vsync er på. Det må være noe feil med motoren siden vsync skal ikke fungere slikt. Spiller med vsync ON i alle spill utenom det her.

Lenke til kommentar

Hmm, som jeg har skrevet tidligere virker det ikke som mitt problem er relatert til hva som skjer på skjermen med hensyn til detaljer. Når skuddene flyr som værst og granater sprenges kan det gå helt glatt. Men å gjøre noe så enkelt som å åpne en dør som har mye detaljer bak (for eks. siste brettet der du kommer ut fra en trappeoppgang og kommer ut på demningen) kan nesten ta helt knekken på maskinen.

 

Nå har jeg ikke fått mulighet til å teste det som ble nevnt i forumet 'parallax313' linket til, så håper noen her kanskje kunne fått testet det og gitt rapport :)

Lenke til kommentar
Når du later som du har peiling og tar så grundig feil to ganger på rad kan det ikke bli sagt mange nok ganger, da fortjener du å få det gnidd inn i trynet.

7551818[/snapback]

 

Alternativt hadde jeg en fryktelig dårlig dag og var bare forbannet fordi Rainbow Six ikke funket som det skulle. Jeg har med vilje ikke visket uten det jeg har skrevet, selv om det var feil fordi jeg vil at det skal være oppklart. Så å drive og holde helvete med folk etter de har innrømmet at de har tatt feil er bare forbanna unødvendig. Kan du ikke diskutere topic uten å henge deg opp i dette kan du reise ditt peppern gror.

7552278[/snapback]

 

Det er bare det at det er veldig mange her på forumet som bare tar ting ut av løse luften og sier masse rart som ikke stemmer bare for å provosere og lage diskusjon og når de blir rettet på så later som at de bare "husket feil" eller lignende. Du virker som denne typen.

Lenke til kommentar
Det er bare det at det er veldig mange her på forumet som bare tar ting ut av løse luften og sier masse rart som ikke stemmer bare for å provosere og lage diskusjon og når de blir rettet på så later som at de bare "husket feil" eller lignende. Du virker som denne typen.

7556631[/snapback]

Folk tar feil, shit happens, no big deal. Lev med det... eller ikke. Ingen vits å plagiere fyren på grunn av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...