PoleCat Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hei. Jeg er en ikke-datakyndig person som trenger seriøs hjelp med mitt skjermkort! Oppgraderte mitt gamle GF2MX-200 til Creative GeForce 4 Ti 4600 i sist uke, med håp om stooore forandringer... Slik ble det ikke. Jeg installerte skjermkortet og driveren (20.75)som fulgte med på CD'en. Dette gikk greit. Denne driveren er etter det jeg har har hørt ikke særlig bra i forhold til de nyere utgavene som finnes nå, og det var den heller ikke, for jeg kan f.eks ikke spille Max Payne, spillet hopper ut til Windows etter 10-15 sek, og andre spill har elendig grafikk. Fikk 6500 p på 3DMark2001SE testen, og dette VET jeg suger. Derfor prøvde jeg først og installere 30.82 versjonen, med enda verre resultat, da ALLE spill hopper ut etter 10-15 sek, og jeg klarer ikke kjøre mer en bittelitt av 3DMark-testen. Dette skjer også med 40.72 og 29.42 versjonen av driver. Det vil si at den eneste driveren jeg faktisk kan bruke, er den som følger med CD'en, men den er jo ikke noe særlig. Jeg har prøvd å kontakte Creative-support, men får ikke noe intelligent svar av dem... Specs: HP Pavilion 7950 AMD Athlon 1,3 GHz Creative 3D GeForce 4 Ti 4600 256 MB RAM VIA KT 133 chipset ASUS Hovedkort 40GB ultra dma harddisk Windows XP pro Hva er galt? Kan noen vennligst hjelpe meg????? Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Fjerna du driveren til det gamle kortet _før_ du tok det ut? Om det ikke er tilfelle kan det være de gamle driverene som lager krøll Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Det jeg gjorde var: Tok ut det gamle kortet, satte i det nye. Boot, legg/til fjerne programmer> Fjernet NVidia 2000/XP Display drivers og rebootet. Deretter installerte jeg den nye driveren fra CD. Var dette gal fremgangsmåte? i så fall, hva skal jeg gjøre for å være 100% sikker på at alle de gamle driverne er fjernet? Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Er vel best å fjerne drivere _før_ du tar ut gammel kortet... Mitt forslag for å være på den sikkre siden med de gammle driverne er å fjerne driverne til det nye kortet, sette inn det gammle kortet og forsikre meg om at driveren er borte.. for så å bytte om igjen. Har ingen anelse om dette funker eller ikke men det skader ikke å prøve. Re-install av windows kan jo også være en løsning om du ikke får det til på annen måte Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hadde problemer med mitt Ti4400 også, men jeg tror ikke det har noe med rekkefølgen en installerer driveren å gjøre. Jeg tok ut mitt gamle, satte inn mitt nye og fulgte prosedyrene som dukket opp på skjermen. Resultatet av dette var en begredelig 3DMark-score, men alle spill fungerte og grafikken var fin. Enden på visen: Etter re-install av Win98 fungerte alt perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå