dravisher Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hvis jeg forsøker å åpne Disk Defragmenter (f.eks. under høyreklikk på en HDD -> properties -> tools) får jeg opp en melding med tittel "Microsoft Management Console", hvor det står "Snap-in failed to initialize. Name:Disk Defragmenter. CLSID:{[hvis denne lange ramsen skulle trenges så tar jeg det da]}" En løsning finnes tilsynelatende her. The solution is actually quite simple. You need to re-register the defragmenters snap-in files, and the basic registry entries. First open up a Command Prompt, this can be found at: Start -> All Programs -> Accessories -> Command Prompt Change into your windows\system32 directory. Your windows directory will be either windows or winnt. Type: cd \windows\system32 Register the defrag components, by typing: regsvr32 dfrgsnap.dll regsvr32 dfrgui.dll Siden jeg bruker XP x64 så er jeg litt skeptisk til å kjøre noen kommandoer jeg ikke forstår når de komandoene er beregnet for 32-bit versjon av XP/2003 server. Mappen "C:\WINDOWS\system32" inneholder 64-bit stuffet, mens mappen "C:\WINDOWS\SysWOW64" inneholder 32-bit stuff. Er det noen som kan si med rimelig sikkerhet hva jeg må gjøre, og/eller om det er trygt å i allfall prøve de kommandoene som er skrevet på den siden? Takker for hjelp Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Alle filene som det er henvist til her: http://www.andreasroom.com/blog/archive/20.../18/defrag.aspx ligger i de respektive mappene i XP Pro 64-bit Edition også. Kan ikke se at det skulle være noe problem å kjøre kommandoene det henvises til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå