Gå til innhold

Exclusive - Metal gear Solid 4: Coming to Xbox 360


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kojima har da tidligere nevnt at han kunne fint ha gjort dette spillet på xbox360 også.. men akkurat nå ville han konsentrere seg om å gjøre det utrolig bra på PS3. Og han har sagt at han ikke har noe imot hverken den ene eller den andre konsollen. Og med tanke på at når de startet utviklingen av spillet MGS4 så var planen at PS3 skulle gis ut våren 2006 i hele verden. Hva skjedde? Vinteren 2006 i USA og Japan. Mars 2007 i Europa. Og med minimalt med konsoller.. Kojima & Co. hadde sikkert håpet på at PS3 skulle allerede være godt etablert med flere millioner konsoller ute.. og ikke 350 000 som de gjerne har nå.. Og som sagt.. det har kostet mye å utvikle et så stort spill som MGS4, og hvor mange spill må de selge for å klare Break even?? Noen mener at en må selge i bøtter og spann for i det hele tatt klare å tjene en krone denne generasjonen pga store utviklingskostnader. Og hvordan selger en mange spill? Selger til det større markedet.. Xbox360 Markedet + PS3 Markedet > PS3 Markedet.

 

Det var kanskje tvilsomt for 1 år siden, men nå.. ikke så tvilsomt lenger. :hmm:

Endret av RoninMasao
Lenke til kommentar

Om MGS4 også havner på Xbox 360, hadde jo bare vært flott. Da får også de som bare skal ha X360 også oppleve noe som sikkert kommer til å bli et av tidenes spillopplevelser. :) Det jeg stusser på, er hvorfor dette får så mye oppmerksomhet. Hvem så helst kan påstå man har inside-scoop. Bedre å se om konami kommer med noe offisiell info, før man tar noe for gitt, men sannsynligheten er der jo. Xbox 360 har jo tross alt solgt over 10 millioner konsoller.

Lenke til kommentar
Om dette ryktet skulle vise seg å stemme er det bare Final Fantasy som mangler. :love:

7524272[/snapback]

Av PS3 exclusivene ville jeg helst sett Ratchet & Clank og Jak & Daxter. Herr Sakaguchi (mannen bak alle FF spillene opp til og med 10) er jo på MS "sin side" han utvikler jo Blue Dragon og Lost Odyssey til 360'en. En kan jo alltids håpe at han lager neste Vagrant Story til 360.

Lenke til kommentar

Pr idag så er det ingen kjempetitler som frister på PS3, har sett meg lei av MGS-serien og Final Fantasy, dem sista spilla har vert skrekkelige. Final Fantasy X er det beste. Final Fantasy 7 har jeg ikke prøvt fordi jeg ikke har hatt PS1 :p

 

Hadde vert kjekt med MGS 4 til Xbox 360 men jeg har ikke så store forhåpninger

Final Fantasy 14 eller so on til Xbox 360 hadde vert noe.

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Kojima har da tidligere nevnt at han kunne fint ha gjort dette spillet på xbox360 også.. men akkurat nå ville han konsentrere seg om å gjøre det utrolig bra på PS3. Og han har sagt at han ikke har noe imot hverken den ene eller den andre konsollen. Og med tanke på at når de startet utviklingen av spillet MGS4 så var planen at PS3 skulle gis ut våren 2006 i hele verden. Hva skjedde? Vinteren 2006 i USA og Japan. Mars 2007 i Europa. Og med minimalt med konsoller.. Kojima & Co. hadde sikkert håpet på at PS3 skulle allerede være godt etablert med flere millioner konsoller ute.. og ikke 350 000 som de gjerne har nå.. Og som sagt.. det har kostet mye å utvikle et så stort spill som MGS4, og hvor mange spill må de selge for å klare Break even?? Noen mener at en må selge i bøtter og spann for i det hele tatt klare å tjene en krone denne generasjonen pga store utviklingskostnader. Og hvordan selger en mange spill? Selger til det større markedet.. Xbox360 Markedet + PS3 Markedet > PS3 Markedet.

 

Det var kanskje tvilsomt for 1 år siden, men nå.. ikke så tvilsomt lenger.  :hmm:

7523686[/snapback]

 

 

Om MGS4 også havner på Xbox 360, hadde jo bare vært flott. Da får også de som bare skal ha X360 også oppleve noe som sikkert kommer til å bli et av tidenes spillopplevelser.  :) Det jeg stusser på, er hvorfor dette får så mye oppmerksomhet. Hvem så helst kan påstå man har inside-scoop. Bedre å se om konami kommer med noe offisiell info, før man tar noe for gitt, men sannsynligheten er der jo. Xbox 360 har jo tross alt solgt over 10 millioner konsoller.

7523959[/snapback]

 

 

Sony har solgt flere ps3'er en 350 000 og Microsoft har solgt mindre en 10 millioner konsoller. Ifølge disse er tallene 6.62m for xbox 360 og 0.79m for ps3.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vel, det er solgt flere en 6.6 milloner 360'er. MS rapporterte 6 milloner konsoller solgt ved utgangen av andre kvartal(dvs 30 september) i år. Har nok solgt mer enn 600 000 konsoller siden da...

 

Hvor mye ps3 har solgt hittil er vel mere spekualsjon da kun Sony vet hvor mange de har produsert og shippet. Dessuten er salgstallet til ps3 helt uinteressant på nåverende tidspunkt, da alle ps3-maskiner som havner på hyllene blir revet bort, altså kunne ps3 solgt mye mer om etterspørselen hadde vært dekket.

Lenke til kommentar
Boutros' source says that MGS4 will be coming to the Xbox 360 shortly after the PS3 release. The source says Konami is concerned that there will still not be enough PS3 units out there to make the game profitable. This is the same rationale being used by many publishers, including Ubisoft, to jump off the exclusive bandwagon. Somebody has to pay the bills and the wider the net, the more money publishers will make.
Det ligger noko i det der. Eg håpar hvertfall at det er tilfelle, MGS4 kunne eg virkeleg tenkt meg å spelt på 360. Berre håpar det blir ein 'god port'.

Du veit, hastverk, er lastverk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...