Reeve Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hei Jeg har kjøpt meg ny pc, og har overklokket litt. Jeg har bare boxed kjøleren, så den går ikke så alt for langt, men holder litt da. Uansett, jeg er ikke vant med noe mer enn å stille på CPU og minnevolten og FSB når jeg overklokker (det var alt jeg kunne gjøre på min gamle pc) Men nå er det en hel haug med andre innstillinger jeg trenger å få vite hva er, og hva de skal stå på. Her kommer listen: CPU Configuration Limit CPUID MaxVal [Disabled/Enabled] Intel SpeedStep [Disabled/Enabled] (eneste jeg vet skal være av) CPU Thermal Control [Disabled/enabled] C1E Enhanced Halt State [Disabled/enabled] Execute Disable Bit [Disabled/enabled] Virtualization Technology [Disabled/enabled] System Clocks PCIe x16_1 Mhz [Auto/Mhz] PCIe x16_2 Mhz [Auto/Mhz] PCIe x16_3 Mhz [Auto/Mhz] SPP<->MCP Ref Clock [Auto/Mhz] **HT Multiplier** nForce SPP --> nForce MCP [1x-5x] nForce SPP <-- nForce MCP [1x-5x] **Spread Spectrum Setting** HT Spread Spectrum PCIe Spread Spectrum System Voltages CPU FSB nForce SPP nForce MCP HT nForce SPP <-> MCP Dette er alt jeg lurer på Håper noen kan hjelpe meg å finne ut av det, så jeg kan klokke mer Jeg vil ha det som er er mest egnet for overklokking og mest stabilt. 1 Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 lurer på det samme.... har standard kjøler og skal prøve og overclocke for første gang Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Liten BUMP her Vet det er mange som har dette kortet, ingen som gidder å hjelpe meg her? 1 Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Lite av det du har skrevet opp her er nødvendig når du klokker. Det som er mer interesant er å klokke ram. Nå kan ikke jeg BIOSen til hovedkortet ditt ut og inn, men slik kan du lese deg frem til i manualen som fulgte med kortet. Anyway når det gjelder ram så har man noe som heter timings, det er ett sett med siffer som indikerer tilgangstidene til rammen. Jo lavere disse er desto bedre. Hvor lave timings minnet klarer må du teste ut. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Lite av det du har skrevet opp her er nødvendig når du klokker. Det som er mer interesant er å klokke ram. Nå kan ikke jeg BIOSen til hovedkortet ditt ut og inn, men slik kan du lese deg frem til i manualen som fulgte med kortet. Anyway når det gjelder ram så har man noe som heter timings, det er ett sett med siffer som indikerer tilgangstidene til rammen. Jo lavere disse er desto bedre. Hvor lave timings minnet klarer må du teste ut. 7553913[/snapback] Vet hva timings er... Eneste jeg egentlig stresser litt med er hva voltene skal være på (alle utenom CPU og minne) 1 Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hvist det er noen som du ikke vet hva er, og du kan velge mellom på/av på det, så la det stå på av. Volt skal helst være så lav som mulig. Når du klokke så ha de på stock eller normal, så klokker du helt til noe blir ustabilt, så setter du opp alt av volt litt, så skrur du ned hver enkelt av dem litt og litt. Selv har jeg alt på normal utenom Dimm(som er volt på ram) den har jeg satt opp litt Og Vcore(som er volt på cpu) den har jeg satt ned litt. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Hvist det er noen som du ikke vet hva er, og du kan velge mellom på/av på det, så la det stå på av. Volt skal helst være så lav som mulig. Når du klokke så ha de på stock eller normal, så klokker du helt til noe blir ustabilt, så setter du opp alt av volt litt, så skrur du ned hver enkelt av dem litt og litt. Selv har jeg alt på normal utenom Dimm(som er volt på ram) den har jeg satt opp litt Og Vcore(som er volt på cpu) den har jeg satt ned litt. 7565118[/snapback] Det er det jeg har gjort, og så stilt opp volten etterhvert som den blir ustabil. (ettersom jeg ikke er ikker på hvordan FSB og MCH og SSP volden påfirker stabilitet, har jeg latt dem være på auto, mens jeg har stilt på minnevolten og på vCore. Alle funksjonene som EIST og speedstep etc. har jeg slått av, for de lager bare herk. Alt i alt er det eneste jeg ikke er sikker på, er hva PCI-Express skal stå på. Standard står den på 100, men her som jeg har LinkBoost, står den på 125 til skjermkortene. Hva er de Spread Spectrum, og hva skal de stå på? (mener det er det eneste jeg ikke har peil på hva er nå ) 1 Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hadde ikke statset å ha voltene på auto? du vet adri hvor mye det blir da. Det pcie greiene burde stå på 100, og pci på 33 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå