Gå til innhold

USB 2.0 PCI-kort - ulogisk feil

qdos

Anbefalte innlegg

Har et Asus P4G8X-Deluxe hovedkort. Portene på dette kortet SKAL visstnok være USB 2.0. Har aldri fått mer enn 1.1 hastighet på portene på hovedkortet, så jeg kjøpte et PCI-kort som skulle gi meg 4 nye USB 2.0 via PCI (Clas Ohlson). Har installert siste drivere til dette PCI-kortet.

Problemet er at det som blir koblet til dette PCI-kortet ikke fungerer slik det skal. iPod feiler på denne porten, selv om "noe" blir funnet. Blir imidlertid ikke installert. Når jeg kobler den samme til porten på HK funker den, men med 1.1-hastighet.

Det som er enda snålere, er at dersom jeg kobler et HDD-videokamera til PCI-kortet, finner den disken (som disk), og filene blir kopiert over med 2.0-hastighet. Medfølgende program som skal finne selve kameraet, finner ikke selve kameraet med mindre det er koblet til HK-porten, og får det selvfølgelig kun 1.1-hastighet igjen.

PCI-kortet fungerer altså i noen tilfeller, og når det fungerer får jeg full hastighet. Noen forslag til hvorfor dette kortet ikke gir "fullverdige" USB-porter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører XP pro, og ikke Win98, men det var et godt forslag :)

Jeg har også enhanced-versjonen (2.0), og som jeg sa har jeg også 2.0-hastighet. Problemet er at jeg har full hastighet, uten at det som kobles til oppfører seg riktig (blir ikke gjenkjent, drivere blir ikke installert osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...