Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Den berømte svarte skjermen ved oppstart

Anbefalte innlegg

Sitter med en pc som kun leverer en svart skjerm ved oppstart. Den tok kvleden under en gaming session etter å a fungert knirkefritt i et år. Utstyr: Abit k8n Ultra, AMD 3500+ og 3d club 6800 GT.

Har resettet bios men uten hjelp. Selv mistenker jeg grafikkortet siden viften på den har stoppet opp. Ser dog ut som det er liv i viften siden det er litt futt i den med en gang jeg trykker på start knappen. Men så er det vel sjelden det er g-kortet som er defekt når man får svart skjerm? Bør jeg heller rette min mistanke mot prossesoren kanskje?

Det lukter ihvertfall defekte deler lang vei(lukter ikke svidd), eller forhåpentligvis er det noe jeg overser som kan fikse problemet. Har dårlig tilgang på "test parts" så det er litt tricky å sjekke om de mistenkte delene faktisk funker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm,

jeg tror ikke jeg skal være særlig uenig med deg.

Dersom den døde under spilling, og viften på skjermkortet er død, så kan dette ha blitt MEGET varmt, og tatt kvelden.

Det hadde jo vært lett å sjekke om du hadde hatt et annet skjermkort.

Regner med at PC'en ikke starter (Resten av den ?)

Ellers så er det vel dette med å sjekke at PSU funker, foreta en jumpstart på den.

Sjekke at alt er skikkelig plugget i, blåse vekk støv fra hovedkort, skjermkort osv...

Ikke mye hjelp å få av meg, desverre.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...