Dannyboy83 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Hei! Jeg har søkt litt rundt på forumet, men jeg har ikke funnet noe diskusjoner om hva som er ideal temperatur i et kabinett. Jeg skal bygge en server som jeg skal bruke som router/NAS. Jeg vil ha den så liten så mulig så jeg gikk til innkjøp av et Lian Li Mini PC-V300 kabinett fra Microplex. (se bilde) Til disk kjøpe jeg en 500Gb SATA disk fra samsung. Tenker kanskje på å montere inn en til ved behov senere. Jeg har også kjøpt inn et micro ATX hovedkort med en intel core 2 duo CPU med standard vifte. Skal ikke ha noen CD/DVD rom montert da jeg ikke har noe bruk for det, bare første gangen jeg skal installere den, skal ha alt så clean som mulig. Alt dette skal jo da kjøles ned i det lille kabinettet. nå er det montert 3 vifter i det kabinettet standard som jeg tenkte å styre med Lian Li TR3B viftestyring. Hva er ideal temperaturen jeg bør prøve å oppnå? Hva er anbefalt for CPU, HD og i kabinettet generelt? Endret 16. desember 2006 av Dannyboy83 Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Vet ikke men det er det ingen så vet. Rom temp og hvilken vifter som er med kabinetet osv. Men tempen i et kabinet pleier å ligge ca 10 grader over rom temp. Men som sagt det avhenger mye av hvor mye luft viftene "frakter" og plaseringen av dem. Idealtemperaturen? Samme som romtemperaturen, med mindre du tyr til mer ekstrem kjøling... 7518691[/snapback] Det avhenger av vifter men det vil jo bli varmere inni et kabinett der varmen fra CPU, GPU og RAM er. I vennene mine og mitt kabinett ligger kabinett tempen på 5-10 grader over romtemp. Endret 17. desember 2006 av Erlend0_o Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Idealtemperaturen? Samme som romtemperaturen, med mindre du tyr til mer ekstrem kjøling... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå