Gå til innhold

Hvordan sentrere siden med CSS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at IE ikke støtter dette. Så man må sette text-align:center; på elementet over (dvs. de fleste ganger body) for at det skal fungere i IE.

7519331[/snapback]

Presisering:

IE 6 støtter margin: 0 auto; om den mottar riktig doctype, og derfor ikke går inn i quirk-modus. IE 5.5 og lavere støtter den ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Husk at IE ikke støtter dette. Så man må sette text-align:center; på elementet over (dvs. de fleste ganger body) for at det skal fungere i IE.

7519331[/snapback]

Presisering:

IE 6 støtter margin: 0 auto; om den mottar riktig doctype, og derfor ikke går inn i quirk-modus. IE 5.5 og lavere støtter den ikke i det hele tatt.

7520186[/snapback]

Ok. Men da må man fortsatt bruke "text-align:center;" hacken vis man bruker XHTML 1.0 (vel å merke med XML declaration) siden den da går i quirk-modus IE6.

Lenke til kommentar
margin: 0 auto; - sentrerer den horisontalt

margin: auto 0; - sentrerer den vertikalt

width: 100px;  - bredde på 100px

7518344[/snapback]

Virker dette? :hmm: Mener man måtte ty til styggere versjoner for å få midtstilt vertikalt...

7520733[/snapback]

Det er kun noe jeg har lest, så jeg skal ikke si meg 100% sikker. :whistle:

Lenke til kommentar

7519331[/snapback]

Presisering:

7520186[/snapback]

Ok. Men da må man fortsatt bruke "text-align:center;" hacken vis man bruker XHTML 1.0 (vel å merke med XML declaration) siden den da går i quirk-modus IE6.

7520652[/snapback]

Det stemmer :)

IE krever av en merkelig grunn at Doctype-deklarasjonen skal starte helt øverst i HTML-dokumentet. Ikke engang et linjeskift i forkant er tillatt.

Lenke til kommentar
margin: 0 auto; - sentrerer den horisontalt

margin: auto 0; - sentrerer den vertikalt

width: 100px;  - bredde på 100px

7518344[/snapback]

Virker dette? :hmm: Mener man måtte ty til styggere versjoner for å få midtstilt vertikalt...

7520733[/snapback]

Det er kun noe jeg har lest, så jeg skal ikke si meg 100% sikker. :whistle:

7520845[/snapback]

Jeg fikk det ikke til, men lurer også veldig på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...