madfacee Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hei. Jeg har nettopp formatert dataen til kameraten min, men problemet er at vi kan ikke fikse internetten hans etter formateringen. Så vi lurte på om noen vet hva problemet kan være, siden når jeg selv skal formatere dataen min så blir det problemfritt, jeg kommer inn på nettet rett etter formateringen. Men han kameraten her får problemer med å komme inn. Noen som vet hva problemet kan være? ASAP please. Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 hmm.. sjekk etter om driverne for nettverkskort er innstalert Lenke til kommentar
madfacee Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 hmm.. sjekk etter om driverne for nettverkskort er innstalert 7518134[/snapback] Hvordan kan jeg få skjekket det? Og hvordan kan jeg få innstallert de riktige driverne? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Mest sannsynlig så mangler det driver til nettverkskortet (kontrolleren). Se etter i enhetsbehandleren. (kontrollpanel->system->maskinvare->enhetsbehandling) Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 altså, hvis dette er en nyere PC (etter 2003) så er det jo for det meste slik att nettverkskortet er integrert i selve hovedkortet, og da er det bare å finne frem driver cden til hovedkortet og innstalere derfra. Lenke til kommentar
madfacee Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Mest sannsynlig så mangler det driver til nettverkskortet (kontrolleren).Se etter i enhetsbehandleren. (kontrollpanel->system->maskinvare->enhetsbehandling) 7518147[/snapback] Driveren er installert, jeg får opp 1347 eller.no under nettverktskortet. Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 får du rett IP og gateway og slikt?? gå på start, kjør, cmd, trykk enter og skriv inn ipconfig /all og trykk enter. hvis du ikke får IP, skriv ipconfig /release og enter, etterfulgt av ipconfig /renew og enter Lenke til kommentar
madfacee Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 altså, hvis dette er en nyere PC (etter 2003) så er det jo for det meste slik att nettverkskortet er integrert i selve hovedkortet, og da er det bare å finne frem driver cden til hovedkortet og innstalere derfra. 7518156[/snapback] Finnes det andre løsninger? Jeg mener han kameraten her har bygget dataen selv, og han har ikke CDen med seg her på LANet. Vet du om det finnes drivere ute på nettet som vi kan hente? Lenke til kommentar
madfacee Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 får du rett IP og gateway og slikt?? gå på start, kjør, cmd, trykk enter og skriv inn ipconfig /all og trykk enter. hvis du ikke får IP, skriv ipconfig /release og enter, etterfulgt av ipconfig /renew og enter 7518194[/snapback] Det funka dårlig, det kommer ikke noe IP opp i det hele tatt, det kommer opp "Windows IP-Konfigurasjon." Noe flere ideer? Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 er det internt eller eksternt netverkskort ? Lenke til kommentar
madfacee Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 er det internt eller eksternt netverkskort ? 7518240[/snapback] Intern nettverkskort ja. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 altså, hvis dette er en nyere PC (etter 2003) så er det jo for det meste slik att nettverkskortet er integrert i selve hovedkortet, og da er det bare å finne frem driver cden til hovedkortet og innstalere derfra. 7518156[/snapback] Finnes det andre løsninger? Jeg mener han kameraten her har bygget dataen selv, og han har ikke CDen med seg her på LANet. Vet du om det finnes drivere ute på nettet som vi kan hente? 7518199[/snapback] Er jo bare å sjekke produsentens hjemmeside! Alle drivere ligger lett tilgjengelige så lenge du vet hva hovedkortet heter! Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) da finner du driver på hjemmesiden til Hovedkort produsenten. hva heter hovedkortet Endret 16. desember 2006 av Fumle Lenke til kommentar
madfacee Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Prøver å finne ut hva hovedkortet heter via aida32. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 for å finne ut hva tingene i pceen heter kan du bruke everest home edition: http://www.softpedia.com/progDownload/EVER...load-16369.html Lenke til kommentar
madfacee Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Prøver å finne ut hva hovedkortet heter via aida32. 7518268[/snapback] Abit NF8-Series heter hovedkortet. Hva nå? =) Endret 16. desember 2006 av madfacee Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 er vel de driverne her da: http://www.abit-usa.com/products/mb/driver...ies=1&model=235 er vel nForce Chipset Driver som er nettverksdrivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå