Christian86 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg beundrer at du prøver å få benyttet deg av alle rettigheter du har Christian. Jeg hadde også prøvd å få tilbake pengene om jeg kjøpte noe fake og selger lovte meg at vare var ekte. Men gir paypal deg penger tilbake pga svindel eller har du en forsikring på visakortet ditt som fikser det? Litt pepper også Ut ifra det jeg har sett du har skrevet på forumet ellers her, så kan du ofte være en regelrytter uten like, og ofte litt overivrig. Jeg kjenner ikke saken mellom deg og nevnte butikk i sandvika, men jeg har en liten mistanke om at de gav deg rett fordi butikker ofte ikke har tid eller lyst til å bruke masse tid på å tilbakevise kunders påstander når de krever noe Ellers, gratulerer med ny telefon. 7532513[/snapback] Paypal har dekning dersom det viser seg at selger har løyet om vesentlige detaljer i saken. I denne saken hørte man ikke fra selger en gang, noe som automatisk gav meg mehold. Det med visakortet (kreditt) er chargeback. Sandvika butikkene, unntatt elkjøp, er noen kapitler for seg selv. Hvor jeg kan skrive side opp og ned om at jeg ble skjelt ut, løyet til,isledet osv osv osv. Men det er ikke noe vits i. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Av ren interesse, hvilke rettigheter har man gjennom visa og paypal dersom man blir utsatt for svindel? Støtter deg forøvring fullt ut i å forsøke å få dekket noe av tapet - stiller paypal eller visa som "garantist" så er det ett gode man absolutt skal forsøke å benytte seg av! Lykke til! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Av ren interesse, hvilke rettigheter har man gjennom visa og paypal dersom man blir utsatt for svindel? Støtter deg forøvring fullt ut i å forsøke å få dekket noe av tapet - stiller paypal eller visa som "garantist" så er det ett gode man absolutt skal forsøke å benytte seg av! Lykke til! 7533826[/snapback] paypal har automatisk dekning på 1200 kr tror jeg, visa er dog en annen og tregere historie, hvor selv ikke juristene hos bankklagenemda var sikre. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 forresten så jeg flere 8800 som antagelig var fake på ebay igår, sto at det som fulgte med var en lader, og USB kabel. i den ordentlige pakken skal det jo være med 2 batterier, BT handsfree, lader og bordlader. så dem ikke der nå da, så de er vel solgt eller fjernet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 forresten så jeg flere 8800 som antagelig var fake på ebay igår, sto at det som fulgte med var en lader, og USB kabel. i den ordentlige pakken skal det jo være med 2 batterier, BT handsfree, lader og bordlader. så dem ikke der nå da, så de er vel solgt eller fjernet. 7535922[/snapback] er bare se som har bt handsfree. usb cabel skal nok ikke medfølge nei. Skal ha meg gullversjonen, men da kjøper jeg av en med veldig gode tilbakemeldinger og som dekkes av paypal. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 jeg tror ikke du ser poenget mitt her christian... du ønsker ikke å betale det en 8800 faktisk koster i norge og i din søken så finner du en til 1/3 av prisen i hong kong (du skrev det i den orginale tråden, rett meg hvis du kjøpte den et annet sted). enhver antenne burde gi et signal allerede her, og du kunne ha latt vær å kjøpe den. du fullfører alikevel kjøpet, og blir blåst av selgeren. ansvaret for dette skyver du da på visa og paypal, som skal erstatte dine tap fordi du har vært uansvarlig. hvis alle skulle gjort dette i ett kjør, hva tror du hadde skjedd da? er jo det samme som å gamle på nett med kredittkort, du slipper jo å betale! andre tar jo regningen for deg...utrolig deilig ikke sant? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 jeg tror ikke du ser poenget mitt her christian... du ønsker ikke å betale det en 8800 faktisk koster i norge og i din søken så finner du en til 1/3 av prisen i hong kong (du skrev det i den orginale tråden, rett meg hvis du kjøpte den et annet sted). enhver antenne burde gi et signal allerede her, og du kunne ha latt vær å kjøpe den. du fullfører alikevel kjøpet, og blir blåst av selgeren. ansvaret for dette skyver du da på visa og paypal, som skal erstatte dine tap fordi du har vært uansvarlig. hvis alle skulle gjort dette i ett kjør, hva tror du hadde skjedd da? er jo det samme som å gamle på nett med kredittkort, du slipper jo å betale! andre tar jo regningen for deg...utrolig deilig ikke sant? 7536824[/snapback] Nå orker ikke jeg å lete etter den forbaska tråden du sikter til, men du er så ute å går at jeg ikke forstår meg på deg. 1. den ble kjøpt fra Canada. Jeg hadde ikke noe grunn til å tro at det var forfalskneri eller liknende, hva angår prisen så fant jeg i farten at den koster ca 600 dollar på nettet der, noe som betyr at jeg betalte ca 75% av den prisen, så spar meg for preken om pris. Hadde jeg klaget over manglende service, så hadde du hatt et poeng, men jeg er nokså lei alle som argumenterer med at fordi det er dyrt i Norge, så betyr det at uansett hvor en finner det andre steder så er det falskt. og ja; hadde vært greit om du faktisk finner belegg for det du skriver, ikke tar det rett ut av luften. har nok av kranglefanter som gjør dette. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) jeg tror ikke du ser poenget mitt her christian... du ønsker ikke å betale det en 8800 faktisk koster i norge og i din søken så finner du en til 1/3 av prisen i hong kong (du skrev det i den orginale tråden, rett meg hvis du kjøpte den et annet sted). enhver antenne burde gi et signal allerede her, og du kunne ha latt vær å kjøpe den. du fullfører alikevel kjøpet, og blir blåst av selgeren. ansvaret for dette skyver du da på visa og paypal, som skal erstatte dine tap fordi du har vært uansvarlig. hvis alle skulle gjort dette i ett kjør, hva tror du hadde skjedd da? er jo det samme som å gamle på nett med kredittkort, du slipper jo å betale! andre tar jo regningen for deg...utrolig deilig ikke sant? 7536824[/snapback] det er ganske dårlige argumenter, jeg har selv fått kjøpt diverse elektronikk (og klær og, for den saks skyld..) på ebay for godt under halv pris, og har aldri blitt lurt. når han da har blitt svindlet, er det ikke da bare logisk å benytte seg av tjenestene som VISA og Paypal osv tilbyr ? man betaler jo trossalt for disse tjenestene i form av gebyr. husk at de fleste stater i USA blant annet, ikke har moms i det hele tatt, det utgjør 25% av prisen på de fleste varer her til lands. så kommer i tillegg det at mange varer er litt billigere der, og til sist, det at man kjøper det på en auksjons side, hvor prisen kan ende opp på vesentlig mindre enn det den koster ny. Endret 19. desember 2006 av Thomas_H Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) jeg tror ikke du ser poenget mitt her christian... du ønsker ikke å betale det en 8800 faktisk koster i norge og i din søken så finner du en til 1/3 av prisen i hong kong (du skrev det i den orginale tråden, rett meg hvis du kjøpte den et annet sted). enhver antenne burde gi et signal allerede her, og du kunne ha latt vær å kjøpe den. du fullfører alikevel kjøpet, og blir blåst av selgeren. ansvaret for dette skyver du da på visa og paypal, som skal erstatte dine tap fordi du har vært uansvarlig. hvis alle skulle gjort dette i ett kjør, hva tror du hadde skjedd da? er jo det samme som å gamle på nett med kredittkort, du slipper jo å betale! andre tar jo regningen for deg...utrolig deilig ikke sant? 7536824[/snapback] det er ganske dårlige argumenter, jeg har selv fått kjøpt diverse elektronikk (og klær og, for den saks skyld..) på ebay for godt under halv pris, og har aldri blitt lurt. når han da har blitt svindlet, er det ikke da bare logisk å benytte seg av tjenestene som VISA og Paypal osv tilbyr ? man betaler jo trossalt for disse tjenestene i form av gebyr. 7537949[/snapback] etter litt regning så viser det seg at jeg betalte 62,5% av normalpris, eller litt under det de dyre krevde. Jeg kjøpte forsåvidt en Treo 650 som koster 5500 i Norge for 2100 inkl frakt fra statene uten at det var svindel. Uansett; av bildet og løftene til selger så hadde jeg all rimelig grunn å tro det var riktig, men klok av skade så dropper jeg nok 8800 gull planene, og ser etter en butikk i Norge som selger FSC sin nye Loox maskin men, selvfølgelig, skyt meg fordi jeg vet å utnytte de muligheter jeg har, når noen begår meg urett. Endret 19. desember 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå