grodsj Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jepp denne er falsk:) IMEI nummeret (358216-00-892420-1) fra bilde du har lagt ut tilhører en LG C330. Har du sjekket om imei nummeret på selve telefonen tilsvarer med det som er trykt på den? Artig med kopier som faktisk er bedre enn orginalen :!: Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Utrolig festlig... Hadde det vært meg som hadde kjøpt en fake-telefon som fungerer bedre enn originalen hadde jeg ringt til NCC og lirt av meg en god lattersalve. Hehe... Gi oss noen bilder av menysytem, omtalte usb kontakt osv. Christian! (Hadde vært utrolig morsomt om Amobil hadde laget en test av denne vs. "the real thing!...) Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Bare litt relatert stoff fra økonomisk rapport for noen uker siden. "Kinesiske piratkopier bedre enn originalen Kina er et land med en endeløs rekke av fabrikker som pøser en jevn strøm av elektroniske produkter ut i markedet. Samtidig betyr det også et et enormt marked for piratkopier. Av redaksjonen 28.11.2006 20:04 LG Chocolate Ifølge Itwire.com er det nå eksempler på piratkopier som har gjort det umulig for originale produkter å etablere seg. Årsaken er at kopiene er så gode, samtidig som de ofte kommer raskere ut på markedet. ORIGINAL BLE KOPI Ett av produktene som piratprodusentene har hatt stor suksess med er LGs Chocolate mobiltelefon. LG brukte så lang tid på å lansere en kinesisk versjon at den ble betraktet som en kopi da den endelig kom. Særlig fordi piratkopien faktisk var en velfungerende telefon. Et annet eksempel er ifølge Itwire.com den bærbare Playstation. Her fikk kjøperne attpåtil en haug med piratspill med på kjøpet. TILBØD PIRATENE JOBB Ifølge rykter har elektronikkprodusenten Samsung vært så nervøs for at deres telefoner ble produsert på det illegale kinesiske markedet, at de sporet kopiproduktene tilbake til en piratprodusent - og tilbød piratene jobb hos Samsung. Dermed fikk de en mulighet til å bli en legal fabrikk. Ifølge ryktene ble tilbudet avslått fordi piratene mente de kunne tjene mer på sine piratprodukter. En rekke andre produkter blir rutinemessig kopiert i Kina. De fleste kommer likevel aldri utenfor landets grenser." Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Som nevnt er menyen overhode ikke Nokia's, IMEI tilhører ikke 8800's serie, så det er jo ikke så mye tvil. Ang kvalitet på kopier: Jeg kjøpte en kinesisk "kopi" av Nokia N73, og er mektig imponert over kvaliteten/funksjonaliteten. Vi snakker 320x240 touchskjerm, 128mb microsd, mp3, 2 batterier, headset, m.m for 950kr. Det som er så latterlig med det hele er at det er absolutt ingenting utenom designet som har noe med Nokia å gjøre, så fatter ikke hvorfor de ikke bare kan lage sitt eget design og selge på lovlig måte? Lenke til kommentar
grodsj Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Som nevnt er menyen overhode ikke Nokia's, IMEI tilhører ikke 8800's serie, så det er jo ikke så mye tvil. Ang kvalitet på kopier: Jeg kjøpte en kinesisk "kopi" av Nokia N73, og er mektig imponert over kvaliteten/funksjonaliteten. Vi snakker 320x240 touchskjerm, 128mb microsd, mp3, 2 batterier, headset, m.m for 950kr. Det som er så latterlig med det hele er at det er absolutt ingenting utenom designet som har noe med Nokia å gjøre, så fatter ikke hvorfor de ikke bare kan lage sitt eget design og selge på lovlig måte? 7525746[/snapback] Vel, litt av greia med piratkopi er vel det at du selger et billig produkt under noen andre sitt merkenavn, du slipper dermed de store konstadene med å bygge opp et nytt merkenavn. Om feks xcute fikk trykke nokia på sine telefoner ville vi kunne se dem oss alle forhandlere. Om Nokia sin N73 ikke kom fra Nokia men feks pannotech ville den vært svært vanskelig å selge. Andre kostander som garanti, support, skatt osv slipper du jo også med å lage et pirat produkt. Mobilbransjen preges veldig sterkt av merkenavn, noe som gjør det svært vanskelig å komme inn på markedet. Samme med klesbransjen, mye klær med falsk merke eller ingen merke som tåler mye mere enn orginalen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Jepp denne er falsk:) IMEI nummeret (358216-00-892420-1) fra bilde du har lagt ut tilhører en LG C330. Har du sjekket om imei nummeret på selve telefonen tilsvarer med det som er trykt på den? Artig med kopier som faktisk er bedre enn orginalen :!: 7525467[/snapback] Nja, der var første årsak til mistenksomheten min. Det lar seg nemlig ikke gjøre Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Kjøpte du den på nettbutikk, eller? Utrolig vittig sak Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Kjøpte du den på nettbutikk, eller? Utrolig vittig sak 7526107[/snapback] ettersom den er bekreftet fake, så, ebay syns den fungerer vitterlig bra, og i forhold til snubbel sin frårådelse, så funker den veldig greit. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 nå fikk jeg lyst på en fake telefon Tenk en billig tlf som er bedre enn den den ligner på, som er svindyr Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 nå fikk jeg lyst på en fake telefon Tenk en billig tlf som er bedre enn den den ligner på, som er svindyr 7526248[/snapback] tja .P jeg får laste over mp3 filer osv via usb uten problemer på denne. Er som en mass storage device Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 eBay, selvsagt! Hehe, hva får man vel ikke der Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Lol, hvis jeg skal til kina til sommeren, skal jeg se etter fake sirocco Koster sikkert enda mindre også der borte enn det du betalte på nett. Kult å ha som partytlf... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Vel, litt av greia med piratkopi er vel det at du selger et billig produkt under noen andre sitt merkenavn, du slipper dermed de store konstadene med å bygge opp et nytt merkenavn. 7525902[/snapback] I mitt tilfelle er telefonen solgt under et annet merkenavn/modellnavn - og er ikke merket Nokia noen steder - det er kun selve designet som har noe til felles. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) jeg blir fasinert av personer som tror at de får ekte 8800 telefoner på ebay for 2000 spenn, har flere bekjente som har bestilt 10-15 stk i håp om å gjøre seg rike i en fei. dessuten blir jeg imponert av at du faktisk mener at visa skal dekke dine kostnader ved at du blir blåst på ebay...du virker å kunne suge ut hver eneste krone fra systemet der du kan. ta tapet som en mann og innse at et tilbud som er for godt til å være sant, faktisk er det. hadde du ikke fått produktet, eller fått en dummy så hadde skjønt deg, men du har faktisk fått et fungerende produkt. flere her advarte deg mot å kjøpe telefonen, men du gjorde det alikevel, og nå mener du at visa skal dekke tapet ditt...utrolig. du gamblet, og tapte...face it. Endret 18. desember 2006 av veggiss Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) jeg blir fasinert av personer som tror at de får ekte 8800 telefoner på ebay for 2000 spenn, har flere bekjente som har bestilt 10-15 stk i håp om å gjøre seg rike i en fei. dessuten blir jeg imponert av at du faktisk mener at visa skal dekke dine kostnader ved at du blir blåst på ebay...du virker å kunne suge ut hver eneste krone fra systemet der du kan. ta tapet som en mann og innse at et tilbud som er for godt til å være sant, faktisk er det. flere her advarte deg mot å kjøpe telefonen, men du gjorde det alikevel, og nå mener du at visa skal dekke tapet ditt...utrolig. 7532311[/snapback] som om ikke en kranglefant på msn er nok. Tror du må sjekke fakta en gang til. Jeg ble advart på generelt grunnlag mot telefonen da den hadde mye feil, at du så drar inn at jeg ble advart mot svindel er meg uforståelig. Det virker mer som du her har lest noen tidligere poster grusomt feil, eller har en dårlig dag. For det du skrev ovenfor nå har ikke rot i virkeligheten. Så kan vi gå videre her; det forelå ikke noe grunnlag for å anta at telefonen skulle være falsk ut i fra bilder o.l. samt at selger garanterte at den var ekte. Om dette var en feilvurdering så forblir det en annen sak. Og med systemet, henviser du til de tallrike episodene hos Computer City Sandvika, hvor selgere og jeg hadde våre uenigheter? For hvis du mener at dere kunne bevise at de sakene var min feil, så undres jeg hvorfor alle ble godkjent? Jeg kan da ikke ha vært så god i argumentasjon når jeg var 14-15 år vel? Endret 18. desember 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 dette har ingenting med computercity å gjøre. ved å handle på ebay osv, og spesielt slike produkter må du veie gevinsten opp mot risikoen. jeg har kjøpt mye golfutstyr på ebay blant annet, og jeg har vært heldig og styrt unna de som er fake. hadde jeg derimot fått en fake så greit, men da hadde jeg ikke blandet inn visa i dette. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) dette har ingenting med computercity å gjøre. ved å handle på ebay osv, og spesielt slike produkter må du veie gevinsten opp mot risikoen. jeg har kjøpt mye golfutstyr på ebay blant annet, og jeg har vært heldig og styrt unna de som er fake. hadde jeg derimot fått en fake så greit, men da hadde jeg ikke blandet inn visa i dette. 7532392[/snapback] Om du velger å ikke benytte de muligheter du har til rådighet forteller ikke at du er mer mann enn meg. Det sier bare at du kanskje har bedre økonomi enn meg, eller anser det å gjennomføre en prosess som det, som bortkastet tid. Uansett har posten din over mht. til at jeg ble advart om at akkurat denne var falsk, ikke rot i virkeligheten, noe du heller ikke later å kunne dokumentere. Som sagt betyr ikke dette da at jeg ikke gjorde en feilvurdering, men jeg velger å benytte de rettigheter jeg har, slik en et normalt menneske ville vurdert. Endret 18. desember 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 så du akter å beholde telefonen, samt å få refundering fra visa/paypal? Lenke til kommentar
glosi Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Jeg beundrer at du prøver å få benyttet deg av alle rettigheter du har Christian. Jeg hadde også prøvd å få tilbake pengene om jeg kjøpte noe fake og selger lovte meg at vare var ekte. Men gir paypal deg penger tilbake pga svindel eller har du en forsikring på visakortet ditt som fikser det? Litt pepper også Ut ifra det jeg har sett du har skrevet på forumet ellers her, så kan du ofte være en regelrytter uten like, og ofte litt overivrig. Jeg kjenner ikke saken mellom deg og nevnte butikk i sandvika, men jeg har en liten mistanke om at de gav deg rett fordi butikker ofte ikke har tid eller lyst til å bruke masse tid på å tilbakevise kunders påstander når de krever noe Ellers, gratulerer med ny telefon. Endret 18. desember 2006 av glosi Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 så du akter å beholde telefonen, samt å få refundering fra visa/paypal? 7532444[/snapback] for å ta deg først; krever visa telefonen sendt til dem, så får de den. Jeg skal ikke nekte å sende den tilbake til dem eller paypal, men hvorfor skal jeg sende den til dem når de ikke har bedt meg om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå