Gå til innhold

Hvordan kan jeg finne ut om 8800'en min er falsk?

Anbefalte innlegg

Har tidligere hatt en tråd om en ebay sak, der vi mistenkte svindel og piratkopi. Men i det siste har jeg fundert.

De må ha gjort en vanvittig god jobb med kopieringen ettersom mye stemmer, men det er noen her som har ideer på hvordan jeg kan finne det ut?

ps! jeg vet allerede at batteriene må være falske, men ikke telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De må ha gjort en vanvittig god jobb med kopieringen ettersom mye stemmer, men det er noen her som har ideer på hvordan jeg kan finne det ut?
Du har altså kjøpt en Nokia 8800 og mener den er falsk?

At menyene er Nokias skulle langt på vei bekreft at den er ekte? Videre kan du se på produktbilder av 8800. Å bedømme utifra utseende kan forummedlemer hjelpe deg med, bare legg ut noen bilder. :)

Lenke til kommentar
Du har altså kjøpt en Nokia 8800 og mener den er falsk?

At menyene er Nokias skulle langt på vei bekreft at den er ekte? Videre kan du se på produktbilder av 8800. Å bedømme utifra utseende kan forummedlemer hjelpe deg med, bare legg ut noen bilder. :)

7519676[/snapback]

Legger ut bilder senere. Jeg får en 8800se fra komplett i dag, men jeg er nokså skeptisk.

Lenke til kommentar
Har du også bestilt Sirocco, Christian? :)

Den telefonen er helt utrolig fin og alle på jobben har kommentert den. (ikke bare jeg som synes det oser kvalitet av den)

Batteriet ladet jeg opp på onsdag og nå setter jeg den i laderen igjen (den har enda litt batteri igjen).

7519737[/snapback]

Bestilte ikke, men jeg jobbet hardt for en sak, noe dere skal få høre om senere :)

Be om IMEI-nummeret og ring til Nokia Customer Care. De kan sjekke når og hvor dette IMEI-nummeret skal ha vært solgt. Hvis IMEI-nummeret hører til en batch fra Albania og du har kjøpt den på eBay fra USA, er det grunn til å nøle.

-snubbel

7520209[/snapback]

Her er bilder. jeg kommenterer ikke hvor jeg kjøpte, rett og slett fordi det kna være avgjørende for hva andre mener, dermed vil jeg ha objektivitet :)

Bilder:

post-24104-1166380098_thumb.jpg

post-24104-1166380106_thumb.jpg

post-24104-1166380111_thumb.jpg

post-24104-1166380116_thumb.jpg

post-24104-1166380122_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det at den har et annet grensesnitt enn Nokia bruker, pluss at den ikke har kamera på riktig plass bør være en pekepinn på at denne ikke er så veldig ekte...

Hvordan er kvalitetsfølelsen og slikt? Kan jo være morsomt med en nesten-8800 om den er veldig billig..

Lenke til kommentar
Det at den har et annet grensesnitt enn Nokia bruker, pluss at den ikke har kamera på riktig plass bør være en pekepinn på at denne ikke er så veldig ekte...

Hvordan er kvalitetsfølelsen og slikt? Kan jo være morsomt med en nesten-8800 om den er veldig billig..

7522806[/snapback]

kameraet fungerer utmerket, batteriet over all forventning, minnefunksjonen som et usb minne. Hakke hatt fnugget av feil på flere uker og den sender og mottar sms og samtaler som bare.

Lenke til kommentar
kameraet fungerer utmerket, batteriet over all forventning

To fler bevis på at den er fake altså :p

Ser du ikke vil oppgi hvor du kjøpte, men pris?

edit: Og det jeg egentlig lurte på; kvalitetsfølelsen? Altså, en ekte 8800 oser av kvalitet og er solid bygget. Samme med din?

Endret av arehei
Lenke til kommentar

7523023[/snapback]

ca 2400 påstått ny inkl frakt. Med avskrivelse (siden dette var firmatelefon) så er min reelle pris 1960 kr for telefonen.

Ettersom selger nekter å besvare paypal og visa er sjansene store for at jeg refunderes mellom 1200 og 2400 kroner som følge av reklamasjonen.

Lenke til kommentar

edit: Og det jeg egentlig lurte på; kvalitetsfølelsen? Altså, en ekte 8800 oser av kvalitet og er solid bygget. Samme med din?

7523023[/snapback]

faktisk ja, når jeg tenker over det er det underlig hvor god den egentlig føltes. Alt stemte, vekt legering osv.

Faktisk merket jeg ikke noe forskjell mellom 8800 (fake) og 8800se (orginal) som jeg har stående ved siden av.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstår deg, men Active Standby har ingenting med batteritid å gjøre.

Nokia har lagt inn en ny funksjon i Series 40-telefonene, som kalles "Active standby". Her vises viktig informasjon om mobilens status uten at noen av tastene eller menyene trenger å bli aktivert. Hurtigvalg til favorittfunksjonene, dagens oppgaver i kalenderen, radiokanalen om radioene er på, eller hvilken låt som spilles på MP3-spilleren, vises i hvilkemodus.

Bruker man kun Active Standby for alt det er verdt bruker man jo forsåvidt bittebittebittebittelitt mindre batteri enn om man skal gå inn på kalenderen manuelt via menysystem, men tviler på at det var dette du mente..

Lenke til kommentar

Nei, sånn at du får opp dagens kalenderoppføringer, notater og lignende rett på startskjermen, uten å måtte bla i kalenderen eller menyen. Slik som Windows Mobile har hatt lenge og Symbian også har fått etterhvert...

Redigert:

Arehei: Damn, du lå nok to sekunder foran der ;)

Endret av OML
Lenke til kommentar

Situasjonen fikk en litt interessant endring nå.

Følgende er forskjellig fra den vanlige 8800'en

- den fungerer som en usb minnepinne. Du får valget mellom sync eller minnefunksjon

- den har inngang for USB på bunnen, og en rar ting på siden

- holderen har usb inngang

og systemet fremstår som en kryssning av symbian,litt nokia og noe annet. Hvilket rart nok fungerer bedre enn softwaren til nokia.

Og jeg trodde det var ille at den var falsk :p

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...