Xvani Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hei! Jeg vurderer å kjøpe meg en ny PC, og gidder ikke sette meg 100% inn i alt, derfor håper jeg at dere som følger med kommer med noen anbefalinger som passer meg. Jeg er ikke redd for å overklokke maskinen, tvert imot mener jeg det er da man får mest bang for the buck.. Jeg skal likevel ha luftkjøling på denne maskinen av diverse årsaker. Jeg ser etter en CPU+hk+minne kombo: Cpu: Virker som at Intel's E6400 kan klokkes helt sykt? Er dette den som gir mest Hk: Null peil/avhenger av CPU (Gigabyte GA-965P-DS3?) Minne: Igjen null peil Takk for svar! Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 mobo og cpu du har der er nice. Hiv på en scythe eller typhoon så blir det bra. Når det kommer til minne kommer det jo litt an på hvor mye kronasje som legges inn. Jeg tror jeg blir å anskaffe disse https://prisguiden.no/product.php?productId=55067 Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 ja, men det må da gå an å få mer for pengene enn dette? (spess RAM'en - den virket svindyr...) Men så er vel kanskje ikke dette det beste tidspunktet å kjøpe ram på... Er det virkelig ingen AMD alternativer til dette oppsettet? Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 du kan jo kjipe på rammen, men da blir det jo dårlig med stabil klokking. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) allright, var visst ikke mye billigere RAM og få.... dæven døtte dette blir jo mer enn jeg hadde regnet med! Blir jo 5000 spenn bare i disse tre delene (hadde håpet å få HDD og kabinett i tillegg til den prisen...) Billigere hk som klokker like bra? hvordan er gigabytes DS-4 i forhold til DS-3? Ingen AMD alternativer? Endret 17. desember 2006 av Xvani Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Mitt forslag til oppsett: Xvani sin handlevogn CPU: Intel C2D E6300 Meget overklokkingsvennlig prosessor til en veldig lav pris - uten tvil mye "bang for the buck"! HK: Asus P5B Kjent for å være et godt hovedkort til overklokking og ellers fint kort med greit layout. RAM: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Gode RAM-brikker som er overklokkingsvennlige og raske. Kan legge til HDD og kabinett i handlevognen om du har funnet fram det Endret 17. desember 2006 av Craves Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Vurderer også de geil-brikkene der, noen som vet om hvordan de har gjort det i reviews, eventuelt har egne erfaringer med de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå