Gå til innhold

dyrt eller billig minnekort?

Anbefalte innlegg

Har nå søkt litt rundt på forumet her, men har ikke funnet en tråd om dette, men vil tro at en slik tråd eksisterer, men ikke skyt meg om dette er tatt opp før da :p

Det jeg da lurer på er om jeg trenger å betale rikelig for et minnekort som dette LINK

eller om jeg kan kjøpe et relativt billigt et som dette LINK ????

ser i boka til kameraet mitt(D70) at det bare er anbefalt noen få typer minnekort, og det er de med relativt stive priser. er det noen fare å bruke de andre kortene, som ikke er anbefalt? evt. hvorfor bør ikke disse kortene brukes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

En annen ting er jo at du får raske og trege minnekort. Men hvor raskt trenger man? Ser på Sandisk SD kort, og den får du i tre hastigheter. Er det slik at man kun trenger det raskeste på speilrefleks, eller er det nyttig på kompaktkameraer også? Sitter med Ricoh Caplio R5 i tankene, som har rimelig rask seriefunksjon...

Lenke til kommentar

Det finnes vel ikke noen kompaktkamera som kan utnytte noe mer enn et Sandisk Ultra II, og de fleste vil nok være mer enn fornøyd med et helt standardkort. Selv speilrefleks har kun få fordeler med et raskere kort enn standard... du kan ta flere bilder i serie før kameraet senker farten, og det går raskere å overføre til datamaskin.

Ellers har gjerne høyhastighetskort lengre garantitid, men om man tenker på at Sandisk standardkort vel har fem år, så må da det være bra nok. Innen det har gått fem år, så er det kortet antakeligvis byttet ut med et større for lenge siden, og kort i den størrelsen vil koste en brøkdel av hva det koster nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...