Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

It's Learning Tips og triks

Anbefalte innlegg

Du kan vel kun ha kontakt med brukere fra samme "område" (det du velger når du logger inn)  :)

7700703[/snapback]

Men så lenge alle bor i Vestfold :roll:

-------------------------------

Dimanche : Jeg får det ikke til...

EDIT: Var litt sen...

Men det funker å bruke html koder da...Har ikke fått til <iframe>

Endret av Mr Chief
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan vel kun ha kontakt med brukere fra samme "område" (det du velger når du logger inn)  :)

7700703[/snapback]

Men så lenge alle bor i Vestfold :roll:

7701126[/snapback]

Ok, er dessverre ikke synsk og visste ikke at alle her inne var fra Vestfold :)

Men, det er ikke delt inn kun etter fylke. Mange skoler har egen "områder".

Lenke til kommentar

En elev jeg kjenner "hacka" seg igjennom itslearning, og hadde enkelt tilgang til alt, fravær, karakterer, alle brukere.

Bla. så lagra han beskjeder, dvs at hver gang du skulle skrive så står det "du suger" eller ett eller annet, og dette stod ofte nedenfor der du akkurat ikke ser det, sånn at hvis du da skal skrive en melding så sender du noe ikke ville ha sent :!:

Han forklarte hvordan han gjor det til itslearning, og vips så fikk han en.. en... bag :ermm::hrm:

Her kunne han gjordt et helvette rett og slett, og så får han en bag :D

Lenke til kommentar
Vet ikke ossen det er med dere, men jeg har en masse oppgaver som må gjøres på its, har dere også oppgaver som må gjøres på its? Kansje vi kunne sende oppgaver til hverandre, og hjelpe litt.
It's learning har innebygd plagieringskontroll, så jeg ville ikke prøvd meg på dette.

it’s learning sjekker innleverte oppgaver mot følgende kilder:

- Åpne og passordbeskyttede sider på Internett, inkludert kjente juksesider

- Alle tidligere innleverte oppgaver ved din skole

- Arkivene til andre kundedatabaser, dvs. oppgaver fra andre skoler og institutter

Dette betyr at en student ikke kan levere inn besvarelser skrevet av en elev i parallellklassen eller en av fjorårets elever, uten å risikere å bli avslørt av it’s learnings fuskefilter.

Lenke til kommentar
....

- Arkivene til andre kundedatabaser, dvs. oppgaver fra andre skoler og institutter

Dette betyr at en student ikke kan levere inn besvarelser skrevet av en elev i parallellklassen eller en av fjorårets elever, uten å risikere å bli avslørt av it’s learnings fuskefilter.

7711212[/snapback]

Hvordan klarer de å skjekke passordbeskyttede kilder?

Er i grunn veldig for plagiatfunksjonen. Hater hvis noen juksemakere får like gode karakterer ved 1mins arbeid, som vi andre får etter 3 timer.

Lenke til kommentar
Hvordan klarer de å skjekke passordbeskyttede kilder?
Godt spørsmål :hmm: Enten er det en tom trussel, ellers så har de kanskje registrert seg på siden?

Er i grunn veldig for plagiatfunksjonen. Hater hvis noen juksemakere får like gode karakterer ved 1mins arbeid, som vi andre får etter 3 timer.
Samme her! Poenget med innleveringer er at man skal vise hvilke kunnskap man har, ikke hvilke kunnskap andre har.
Lenke til kommentar
Vi har en melding her på skolen som sirkulerer rundt og så og si alle på skolen har den nå. Den inneholder filen Mario.exe og er det gode gamle Mario spillet...utrolig gøy å spille i timen. Så slipper vi å gå innom en proxy-side for å spille Flash-spill.

7539760[/snapback]

Legg den ut her da, så skal jeg adde den til hele bergen keommune! :D Evt send den på pm.

Edit: Da var det gjort. :w00t:

7542070[/snapback]

Jeg fikk aldri den meldingen?

Lenke til kommentar
Legg den ut her da, så skal jeg adde den til hele bergen keommune!  :D Evt send den på pm.

Edit: Da var det gjort.  :w00t:

7542070[/snapback]

Jeg fikk aldri den meldingen?

7712517[/snapback]

Les lengre ned. Du skal være glad til.

Endret av Dimanche
Lenke til kommentar
Vet ikke ossen det er med dere, men jeg har en masse oppgaver som må gjøres på its, har dere også oppgaver som må gjøres på its? Kansje vi kunne sende oppgaver til hverandre, og hjelpe litt.
It's learning har innebygd plagieringskontroll, så jeg ville ikke prøvd meg på dette.

7711212[/snapback]

Kan elever få tilgang til plagierings kontrollen ? Greit å få sjekket dine egne oppgaver før man leverer de. Så er det bare å gjøre noen små justeringer før man leverer de.

Lenke til kommentar
Kan elever få tilgang til plagierings kontrollen ? Greit å få sjekket dine egne oppgaver før man leverer de. Så er det bare å gjøre noen små justeringer før man leverer de.
Dersom elever hadde hatt tilgang til plagieringskontrollen og slik kunne kontrollert sine egne oppgaver for plagiering, hadde jo mye av vitsen vært borte. Eneste du kan se angående plagieringskontrollen er om den er slått på eller av. Lærerne derimot, har denne oversikten:

post-25913-1168785317_thumb.png

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar
for å unngå den kontrollen så kan du gjøre slik at du skal levere en filtype som ikke støtter den kontrollen. for at du skal få kunne levere må lærern skru den av og alle i klassen og du slipper unna
Du får feilmelding dersom du prøver å levere en filtype som ikke støttes. Du kan selfølgelig ta printscreen av stilen din for så å lime den inn i Word. Men da vil jo læreren nekte å rette den ettersom det ikke har blitt kjørt plagiatsjekk på den.

Jeg synes synd på elever som prøver seg på slikt. De har ikke forstått poenget. En karakter skal gjenspeile eine egne kunnskaper, ikke andre sine. Svake mennesker altså... :no: Kommer man ut i arbeidslivet kan det bety sparken ved at man kopierer andre sitt arbeid. Viktig å lære det en gang for alle.

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar
Ingen andre som har funnet ut åssen man kan bruke plagieringssjekkern? *Bestikke noen i it's-learning staff*
Statusen på plagiatkontrollen kan kun sees av lærerne, ikke elevene. Ingen grunn til at elevene skal ha tilgang til den heller, ettersom plagiat er ulovlig. Har du skrevet en oppgave og må forsikre deg at den ikke blir oppdaget på plagiatkontrollen, har du ingenting på skolebenken å gjøre. Og ikke arbeidslivet heller forsåvidt...
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå skal jeg gjennomføre et aldri så lite eksperiment ang PLAGIERINGSKONTROLLEN. Jeg legger ut en tekst som skal bli gjennomsøkt her, og ser om lærerene merker noe. Det bør jo bli 100%!

Teksten:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kjære Peter…

Kjære Peter, det har ikke vært lett å fortelle deg dette. Dessverre har det uunngåelige inntruffet. Beklager at du må få vite dette på denne måten. På grunn av sakens alvorlighetsgrad trakk vi den slutning at det ville være det beste, eller i hvert fall det minst smertefulle, både for han og familien.

Min lillebror og din venn Sven sovnet rolig inn i går kveld i Brussel, som følge av aktiv dødshjelp. Det oppstod ingen komplikasjoner og han fikk en verdig avslutning på sitt dessverre alt for korte liv. Det har vært en svært vanskelig avgjørelsesprosess. Alle mulige alternativer har blitt nøye vurdert.

Det var ingen som egentlig ønsket det, men vi mener at dette måtte Sven ha ønsket, dersom han hadde kunnet gi uttrykk for det. Likevel sitter vi igjen med en ambivalent følelse, men nå er det uansett for sent.

Sven hadde jo ikke vist tegn til bevissthet på flere år nå, på tross av at av at han likevel var i live med de vanlige kroppsfunksjonene velfungerende. Så dette var nok det rette, det prøver vi i hvert fall å overbevise oss selv om… For Sven ville vel ikke leve slik, i elendighet, uten fremtidsutsikter og bevissthet? Legene sa at det var nærmest umulig at han skulle våkne igjen, så vi fant det uverdig for han at han skal leve slik.

Selve prosessen var ganske enkel, de belgiske legene gav han noe kun å drikke. Deretter sovnet han stille inn. Likevel er det vanskelig å fri seg fra tanken om at han kanskje kunne kommet til bevissthet en dag. Dette var imidlertid umulig for oss å vite, mest sannsynlig ville det nok aldri skjedd. På tross av dette var det forferdelig å gi opp håpet på denne måten, på tross av at vi håper at han vil få det bedre slik. Vi prøver å se det i en større kontekst. Da virker det mer som en korrekt avgjørelse.

Det viktige var som tidligere nevnt å gjøre det som var Svens interesse. Det var det som var det vanskeligste, for han kunne jo ikke gjøre rede for seg. Ville Sven ha gitt opp alt håp på den måten? Vi vet ikke eksakt hvorvidt han hadde store smerter, eller om han var i stand til å legge merke til dem, men legene mente at det var en lidelse uansett. Vi sa oss enige. Han burde få slippe å leve slik. Ville Sven ha ment at han var en belastning for meg, og resten av vår nære familie? At vi ville hatt det bedre uten han? Vi er egentlig glade for at han slapp å ta avgjørelsen selv, men det har ikke vært lett for oss heller.

Håper at du, som kanskje var den vennen som kjente han best, ikke tar det tyngre enn du må, og at du alltid vil huske Sven for den han var. Vi vil aldri glemme han uansett hva som skjer. Håper også at du respekterer den vanskelige avgjørelsen vi i familien gjorde.

Sørgelig hilsen Peder, Svens bror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...