Gå til innhold

Socket 939, hva er det beste jeg kan kjøpe..?

Niri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fornufig oppdatering å kjøpe en opteron dual core 165/170/175/180 e.l avhengig av lommebok og klokke opp så langt det går.

hhv default  1.8ghz(9x200) ,2.0ghz(10x200) , 2.2ghz(11x200) , 2.4ghz(12x200)

7517019[/snapback]

Hva er forskjellen på Opteron og Athlon 64..?

Kjører XP64..

Lenke til kommentar

4 kjerner kommer vel ikke til socket 939..

forskjellen på opteron og A64 er at opteron er markedsført til servere. Designmessig er de like, men opteron lages på bedre materialer (om man skal tro AMD) eller blir håndplukket fra den øvrige produksjonen p.g.a. kvaliteten.

Derfor klokker disse ofte mye lengre enn vanlige a64

Lenke til kommentar

Opteron kan vel strekkes "lengst", men den yter litt "stock" også, skifta fra 3200 (2000MHz) til en Opteron 175 (2200MHz) på mitt Diamond kort, i Sandra steig CPU/RAM ytelsen vel 100% med en prosessor som steig 200MHz (10%) i frekvens og ellers var maskina som før :thumbup:

"Tror" eg på den måten "forlenga" livet til maskina mi til arvtakerene til AM2 og 775 maskinene dukker opp, DDR3 som de skal bruke blir en større "positiv" overgang fra DDR2 enn fra DDR til DDR2 - holder meg til "urstandarden" for DDR ei stund til :innocent:

Lenke til kommentar

Am-2, Socket F, og socket 775 er vel fremtiden tenker jeg. Vet ikke når intel har planer om å gå vekk fra socket 775, men AMD har ikke annonsert noen sokkel bytte enn så lenge.

Skal du vente til neste sokkel bytte må du nok vente en stund. Jeg oppgraderte fra AMD64 3500+ til en Opteron 175, angrer på ingen måte dette, og har nå ett system jeg kan leve med ett år til.

Du øker levetiden, men noen enorm forbedring bortsett fra kjappere multitasking kan du ikke forvente deg desverre.

Hvis du vil ha raskere loading av spill og windows burde du heller bruke pengene på en raptor disk og bruke den som system disk.

Hilsen, lancaster

Lenke til kommentar
Am-2, Socket F, og socket 775 er vel fremtiden tenker jeg. Vet ikke når intel har planer om å gå vekk fra socket 775, men AMD har ikke annonsert noen sokkel bytte enn så lenge.

Skal du vente til neste sokkel bytte må du nok vente en stund. Jeg oppgraderte fra AMD64 3500+ til en Opteron 175, angrer på ingen måte dette, og har nå ett system jeg kan leve med ett år til.

Du øker levetiden, men noen enorm forbedring bortsett fra kjappere multitasking kan du ikke forvente deg desverre.

Hvis du vil ha raskere loading av spill og windows burde du heller bruke pengene på en raptor disk og bruke den som system disk.

Hilsen, lancaster

7523938[/snapback]

Heisann, har raptor disk og kjører xp64, det som er tingen er å kjøre photoshop, laste ned og brenne samtidig for ekesmpel (multitasking)

Hvis jeg helst vil kjøre AMD da.. Er det AM2 som er framtida..?

Er vel ingen som vet.. Men synspunkter er jo kjekt..

Lenke til kommentar

Som regel når du oppgraderer maskinen pleier du å bytte det meste uansett. Mens sokkelene nå som regel har hatt lik leve tid. Socket a holdt i to-tre år, samme med socket 939, og jeg tenker meg det samme skjer med socket am-2.

Har ikke fulgt så mye med intel, da jeg bare har hatt AMD siden de tok over tronen med AMD Athlon 550 mhz (slot A, ikke socket A). Nå ser det ut til at Intel har tatt over tronen, men jeg er ikke så ytelses hungrig enda, at jeg gidder å forlate AMD. Er trofast intil videre. Er ingenting en intel prosessor kan gjøre, som ikke AMD kan gjøre. Bare litt tregere :D

En to kjerne prosessor er det du trenger for å gjøre hverdagen litt bedre med de oppgavene du nevner der. En Opteron 175 vil nok være beste valget for 2000 kroner.

Lenke til kommentar

Jeg har en 3700+ på et dfi expert kort med overklokkings villig ram og vannkjøling så ble en opteron 165 på meg som skal klokke til det butter :p

Den er jo grise billig kun 1300-1500,- i de fleste netshoper...

Hadde jeg hatt penger til det vill jeg helt klart ha byttet til socket 775 og intel core 2 duo men med kjøp av prossesor håper jeg å forlenge livet til mitt 939 system i 1 år ca..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...