Gå til innhold

e6600 på et Asus P5WDG2 WS Pro med Corsair pc6400

Mazrim Taim

Anbefalte innlegg

Asus P5WDG2 WS Pro

Intel Core 2 Duo e6600

Corsair DDR2 PC6400 CL4 ram med EEP

2xASUS x1950xtx kort i CF

en 850W strømforsyning og et par Tb på HDDer.

Thermaltake Big Thypoon CPU-vifte

2x 120mm vifter (er i et Thermaltake Armor Silver kabinett)

Temp på CPU ligger vanligvis på rundt 36 grader nå (synes nesten det er litt høyt, men har sjekket "bøyla" over CPUen, men den så i orden ut....)

Vel, planen er at jeg skal klokke det her litt da, men aner ikke mye om klokking egentlig. Har lest rundt på forumet her i lenge og prøvd å lære meg så mye jeg kan, men trenger fortsatt litt veiledning på hva jeg bør gjøre.

I utgangspunktet tenkte jeg på å klokke systemet opp til 3 Ghz, men er ikke sikker på hvordan jeg bør gjøre dette med hensyn på multiplayer (økte til 10 kanskje?), FSB (? trenger jeg messe med denne?), annet?

Og hvordan fikser man slik at det er 1:1 mellom ram og cpu (det nevnes flere steder på forumet her og ellers...), og hva er pointet med det egentlig?

Og en ting til, har 2GB med slik ram også. Jeg lurer litt på om jeg skal putte den inn i PCen eller ei? Er det noen vits? (driver med en del rendering og videoredigering etc på PCen som krever masse ram) Og kan denne rammen klokkes (hvordan? Program eller bios?) slik at jeg kan ha begge settene med ram i PCen samtidig mens de yter likt? (er ikke EEP støtte da på CL5 rammmen, vet ikke om det har noe å si eller ei, men forestiller meg at det betyr at det ikke er mulig å få brikkene til å yte "likt"?)

Blir kjempeglad om noen gidder å hjelpe meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...