Gå til innhold

Hvordan få farge på tv? [LØST]

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Har montert nytt skjermkort (Club 3D 9250 256MB GDDR 128BIT) men får ikke farge på tv (gammel 28" Salora) kjører dette via scart kontakten. Har prøvd å bytte mellom NTSC og PAL men ingen forskjell. Program varen heter ATi Catalyst Control Center. Har fått farge på tv før med annen pc... Kjøpte nytt skjermkort fordi jeg ville koble til tv. Noen som kan hjelpe?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Takker for svar!

Dette er en gammel Salora tv sikker 15 år gammel så det er enten antenne eller scart man kan velge mellom... ikke noe s-video meny på tv... men som sakt så har jeg fått farge på denne tv`n før med en annen pc, sikkert noen inntiliinger som ikke er rett men har ikke peiling på hva...

Lenke til kommentar

Jeg måtte koble sammen noe greier i scart-kontakten jeg.. det funka fett.. husker ikke helt hvor jeg fant det. skal se om jeg finner det..

EDIT:

Jeg fant en side som kunne si litt om hvordan det skal gjøres. vet ikke om dette fungerer for deg, men gjorde det for meg..

http://camp0s.altervista.org/sVideo/tech.htm

Så du kan jo teste hvis du vil.. :)

Endret av NeXz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Takker for svar!

Sitter å prøver å dele scart kontakten nå for å koble sammen pin 15 og 20 som anvist... men tviler litt siden jeg har hatt farger før men alltids verdt forsøket!

Lever i troen nå! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

JAAA! det virket! TAKKER! ødela scart kontakten helt da denne ikke var ment å åpne... var fyllt med ett lilla stoff innvendig... så nå står det 4 løse ledninger inn i tven`s scartkontakt men det er farger! TAKK NeXz!! :D:D:D

Lenke til kommentar

Når du kobler sammen de to pinnene, får du en kompositt signal. Det er omtrent det dårligste alternativet som finnes. Men dersom tv-en din ikke støtter s-video (sjekk manualen), er det et av de få alternativene du har.

Dersom tv-en din støtter RGB (igjen, sjekk manualen), finnes det overganger for VGA>RGB over scart. Dette vil gi et betydelig bedre bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...