tepe2 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Er helt fersk! Hvordan lagres endringer etter redigering av et bilde i Picasa? Kan man lagre flere versjoner av samme bildet etter hvert som man redigerer? Hvordan få oversikt over de forskjellige versjonene? Finnes det et norsk "Picasa-forum"? Kom gjerne med tips til bruk av programmet hvis du har det. Har visst aller nyeste versjon (Norsk), ettersom jeg nettopp fikk en oppdatering. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Alle endringer av bilder i picasa legges i en instruks-fil som bare leses av picasa. Så bildet er uforandret i øynene til andre program. Hvis du lagrer kopi (ctrl + s, eller noe liknende) eller eksporterer, opprettes nye filer med endringene gjort. Ved å lagre kopi, legges løpenummer til slutten av filnavnet. img_100 bilr til img_1001 osv. Du må nok selv holde tunga rett i munnen med hvilken versjon som er hva..... Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Takker for svar. Har såvidt prøvd litt nå. Syns det virker litt rotete og lite brukervennlig på tvers av alle anbefalinger. Her må jeg legge til at det kan komme av at jeg er fersk og ikke har vent meg til dette ennå. Har ikke prøvd med andre bilder enn Windows eksempelbilder. Tenkte jeg skulle lære litt før jeg kjører igang med mine egne bilder. Hva med de andre gratis-programmene? Er det noen av de som er "bedre" enn Picasa, eller som løser dette annerledes, men samtidig bevarer originalene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå