tobler0ne Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg har tenkt å kjøpe en 3G-telefon, og har tenkt å bestille fra netcom.no. Men hva gjør jeg med det gamle SIM-kortet mitt? Det står at jeg trenger et 3G-SIM-kort, nemelig... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Alt du trenger er ett vanlig SIM-kort og en telefon som støtter 3G. Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Alt du trenger er ett vanlig SIM-kort og en telefon som støtter 3G. 7516819[/snapback] Men hvorfor står detda på sidene dems at man trenger et 3G-SIM-kort? Lenke til kommentar
eught Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Men hvorfor står detda på sidene dems at man trenger et 3G-SIM-kort? Fordi man trenger et 3G-simkort dersom man skal kunne bruke 3G. Den fungerer med et vanlig simkort (min K800i gjorde i hvert fall det), men man får ikke tilgang til 3G-tjenester. Jeg ringte til NetCom kundeservice og sa at jeg trengte et 3G-simkort, og fikk det i posten etter litt over en uke. Det kostet meg ingenting, men det er mulig at det var fordi jeg hadde hatt samme simkort i mange år uten å få et nytt. Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Eh... Selvfølgelig skal jeg bruke 3G. Så, uhm... Er det bare å ringe? Må du sende ditt gamle til dem? Får du beholde nummeret? Lenke til kommentar
eught Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Eh... Selvfølgelig skal jeg bruke 3G. Så, uhm... Er det bare å ringe? Må du sende ditt gamle til dem? Får du beholde nummeret? 7517278[/snapback] Er bare å ringe til kunderservice, så får du det i posten. Man trenger ikke å sende inn det gamle simkortet, og nummeret får du beholde. Når du får det i posten må du ringe til kunderservice en gang til for å få aktivert det nye simkortet. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Eh... Selvfølgelig skal jeg bruke 3G. Så, uhm... Er det bare å ringe? Må du sende ditt gamle til dem? Får du beholde nummeret? 7517278[/snapback] Er bare å ringe til kunderservice, så får du det i posten. Man trenger ikke å sende inn det gamle simkortet, og nummeret får du beholde. Når du får det i posten må du ringe til kunderservice en gang til for å få aktivert det nye simkortet. 7517319[/snapback] Jepp - og dersom du ikke har et 3G SIM-kort idag, får du det nye helt graits Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Kjøper du telefonen i en butikk, så får du det også der, evt be de om å få det. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 gjelder dette bare netcom eller? aldri hørt noe om noesomhelst 3-d simkort. fikk nytt simkort i sommer av telenor da fordi det gamle var utslitt! må jeg bestille noe nyy "3g simkort" nå som jeg har fått 3g telefon? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 De som har fått nytt simkort det siste året har nok alle sammen 3G-simkort. Telenor har hatt 3G-simkort som standard lengre enn NetCom mener jeg... Er du usikker hva du har kan du ringe til Telenor eller NetCom (09000 eller 05050). Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Her kommer litt fakta i motsetning til en del av det som er skrevet over... * Man trenger et såkalt USIM eller 3G-simkort for å kunne benytte 3G-tjenestene stabilt i NetCom-nettet. Det samme gjelder de operatørene som leier kapasitet i NetCom sitt nett, som f.eks. Chess, NoExtras, OneCall, osv. Små-operatørene har stort sett bare gitt ut USIM, så de som benytter disse operatørene trenger normalt ikke å bytte SIM. * Telenor har valgt å kjøre på de eksisterende SIM-kortene og det fungerer helt fint. De Telenor-kundene som har hatt gamle kort har fått en oppgradering av programvaren i SIM-kortet automatisk over mobilnettet. * Et nytt SIM-kort hos NetCom Kundeservice koster 200 kroner + frakt. I enkelte tilfeller velger kundeservice å sende kortet gratis, spesielt i de tilfeller hvor du har vært kunde lenge eller er "god" kunde. * Et nytt SIM-kort hos en NetCom-forhandler koster også penger. Prisen varierer, den er som regel 100 eller 200 kroner. * Mange forhandlere velger å gi med nytt SIM-kort gratis dersom du kjøper ny 3G-telefon hos dem. * Når man bytter SIM-kort beholder man telefonnummeret sitt, men husk at kontaktlisten din blir borte dersom den er lagret på SIM-kortet. Med andre ord kan det være greit å kopiere kontaktene fra SIM til Telefonminne før man bytter kortet. * Det gamle SIM-kortet kan fremdeles brukes, dvs at man kan putte det i en telefon, slå koden og hente ut kontaktene. Man får derimot ikke dekning med det gamle kortet så snart det nye er aktivert. * Nye SIM-kort bruker mindre strøm enn de (veldig) gamle. Hvis du har et gammelt SIM-kort og du synes telefonen din går tom for strøm veldig fort, kan det være en idé å kjøpe nytt kort. -snubbel Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 OK... Har vært kunde hos NetCom i, tja, 3-4 år. Har hatt samme SIM-kort og mobil (Nokia 5100) hele tiden. Har nå tenkt å bestille en Sony Ericsson W850i, og da vil jeg ha 3G-SIM-kort. Så da er det bare å ringe dem å be dem sende et kort med i pakken? Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Her kommer litt fakta i motsetning til en del av det som er skrevet over... * Et nytt SIM-kort hos NetCom Kundeservice koster 200 kroner + frakt. I enkelte tilfeller velger kundeservice å sende kortet gratis, spesielt i de tilfeller hvor du har vært kunde lenge eller er "god" kunde. -snubbel 7520157[/snapback] Dette gjelder kun dersom du har et 3G SIM-kort fra før og vil ha et nytt et. Dersom du ikke har et 3G SIM-kort, får du et nytt, med støtte for 3G, gratis av NetCom. Ellers var det en fin liste Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Her kommer litt fakta i motsetning til en del av det som er skrevet over... * Et nytt SIM-kort hos NetCom Kundeservice koster 200 kroner + frakt. I enkelte tilfeller velger kundeservice å sende kortet gratis, spesielt i de tilfeller hvor du har vært kunde lenge eller er "god" kunde. -snubbel 7520157[/snapback] Dette gjelder kun dersom du har et 3G SIM-kort fra før og vil ha et nytt et. Dersom du ikke har et 3G SIM-kort, får du et nytt, med støtte for 3G, gratis av NetCom. Ellers var det en fin liste 7520803[/snapback] Du tar feil Du får kun nytt 3G SIM tilsendt gratis dersom du har oppgradert abonnementet ditt med en ny 3G Telefon (ny bindingstid) . Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Her kommer litt fakta i motsetning til en del av det som er skrevet over... * Et nytt SIM-kort hos NetCom Kundeservice koster 200 kroner + frakt. I enkelte tilfeller velger kundeservice å sende kortet gratis, spesielt i de tilfeller hvor du har vært kunde lenge eller er "god" kunde. -snubbel 7520157[/snapback] Dette gjelder kun dersom du har et 3G SIM-kort fra før og vil ha et nytt et. Dersom du ikke har et 3G SIM-kort, får du et nytt, med støtte for 3G, gratis av NetCom. Ellers var det en fin liste 7520803[/snapback] Du tar feil Du får kun nytt 3G SIM tilsendt gratis dersom du har oppgradert abonnementet ditt med en ny 3G Telefon (ny bindingstid) . 7527389[/snapback] Var det ikke det det var snakk om her da? Var i alle fall det jeg mente Jeg har tenkt å kjøpe en 3G-telefon, og har tenkt å bestille fra netcom.no. Men hva gjør jeg med det gamle SIM-kortet mitt? Det står at jeg trenger et 3G-SIM-kort, nemelig... OK... Har vært kunde hos NetCom i, tja, 3-4 år. Har hatt samme SIM-kort og mobil (Nokia 5100) hele tiden. Har nå tenkt å bestille en Sony Ericsson W850i, og da vil jeg ha 3G-SIM-kort. Så da er det bare å ringe dem å be dem sende et kort med i pakken? Endret 18. desember 2006 av zegenie Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Var det ikke det det var snakk om her da? Var i alle fall det jeg mente Jeg har tenkt å kjøpe en 3G-telefon, og har tenkt å bestille fra netcom.no. Men hva gjør jeg med det gamle SIM-kortet mitt? Det står at jeg trenger et 3G-SIM-kort, nemelig... OK... Har vært kunde hos NetCom i, tja, 3-4 år. Har hatt samme SIM-kort og mobil (Nokia 5100) hele tiden. Har nå tenkt å bestille en Sony Ericsson W850i, og da vil jeg ha 3G-SIM-kort. Så da er det bare å ringe dem å be dem sende et kort med i pakken? 7527443[/snapback] Såvidt jeg kan se står det ikke noe om oppgradering Man får jo kjøpt telefon på netcom.no uten å legge til ekstra bindingstid (f.eks smarttalk uten binding) Endret 19. desember 2006 av Linn Christin Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Var det ikke det det var snakk om her da? Var i alle fall det jeg mente Jeg har tenkt å kjøpe en 3G-telefon, og har tenkt å bestille fra netcom.no. Men hva gjør jeg med det gamle SIM-kortet mitt? Det står at jeg trenger et 3G-SIM-kort, nemelig... OK... Har vært kunde hos NetCom i, tja, 3-4 år. Har hatt samme SIM-kort og mobil (Nokia 5100) hele tiden. Har nå tenkt å bestille en Sony Ericsson W850i, og da vil jeg ha 3G-SIM-kort. Så da er det bare å ringe dem å be dem sende et kort med i pakken? 7527443[/snapback] Såvidt jeg kan se står det ikke noe om oppgradering Man får jo kjøpt telefon på netcom.no uten å legge til ekstra bindingstid (f.eks smarttalk uten binding) 7527513[/snapback] Beklager, da tolket jeg dem feil Endret 18. desember 2006 av zegenie Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Bestilte igår på netcom.no en Sony Ericsson W850i med YoungTalk. Jeg oppgraderte, får jeg da et nytt SIM-kort med i pakken eller må jeg ringe dem? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Bestilte igår på netcom.no en Sony Ericsson W850i med YoungTalk. Jeg oppgraderte, får jeg da et nytt SIM-kort med i pakken eller må jeg ringe dem? 7527964[/snapback] Jeg har mine tvil... Du kan jo vente å se, og om du ikke får nytt sammen med telefonen. Hvis ikke kan du ringe de så sender de ett med en gang Er du sikker på at det SIM kortet du har i dag ikke allerede er ett USIM da? Om det begynner på 21 eller 24 er det USIM. (lang tallrekke på baksiden av simkortet) Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Bestilte igår på netcom.no en Sony Ericsson W850i med YoungTalk. Jeg oppgraderte, får jeg da et nytt SIM-kort med i pakken eller må jeg ringe dem? 7527964[/snapback] Jeg har mine tvil... Du kan jo vente å se, og om du ikke får nytt sammen med telefonen. Hvis ikke kan du ringe de så sender de ett med en gang Er du sikker på at det SIM kortet du har i dag ikke allerede er ett USIM da? Om det begynner på 21 eller 24 er det USIM. (lang tallrekke på baksiden av simkortet) 7527981[/snapback] Har jo hatt det i 3-4 år... Og det begynner ikke på 21 eller 24. Faktisk så har ikke nummeret på kortet mitt et 1, 2 eller 4-tall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå