Gå til innhold

Installere vifte som fulgte med?

Skabb

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz Socket AM2 processor. Jeg fikk feil vifte tilsent i posten(bestilte en Golden Orb med feil socket så får ikke brukt den. Men med processoren så fulgte det da med en vifte. Det jeg lurer på er om jeg skal legge på kjølepasta. Det er nemlig allerede ett lag med "grease" på den medfølgte vifta. På AMD-sider står det at dette er kjølepasta. Det er ikke plaster fordi det er greasy. Så skal jeg skrape dette av og legg på aritc silver pasta? Eller skal jeg bare installere vifta som den er? Eller kanskje noen har dårlige erfaringer med slike vifter og anbefaler og heller vente på en ny supervifte med riktig socket?

Help

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har X2 3800+. Jeg hadde stockpasta noen måneder, men da jeg skulle bestille Tt PigTyphoon hos Microplex viste det seg at den var utdatert, og dermed ikke passet til AM2. Dermed påførte jeg 1/3 av pastaen (Arctic Silver 5 (antar du har den også)). Jeg har gått ned med 10 grader. Det lønner seg altså å bruke den. Du har 2/3 igjen etter det.

Ta en liten ert midt på prosessoren, og klem vifta på.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare skyte inn at 1/3s tube AS5 er vanvittig mye. Jeg har gått gjennom en stor AS3, 90% av en stor AS5 og 60% av en ASC totalt på alle systemer jeg har montert og det begynner å bli en del.

Her er listen for min tube AS5:

Min lille AS5 tube har blitt brukt til minst:

16 x CPU med heatspreader

15 x CPU uten heatspreader

6 x GPU

2 x NB

1 x MOSFET

og enda er det ca 10-20 % igjen i tuben.

4662341[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...