Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WiFi-AP Solo med begrenset brukerrettigheter

Anbefalte innlegg

Hei der!

Har Asus P5W DH Deluxe hovedkort og bruker påmonterte WiFi-AP Solo i et trådløst nettverk mot internett med separat trådløs router(Outlook, sammen med Windows XP Professional)

Er det noen av dere som kan forklare meg hvordan jeg kan sette opp maskinen til å håndtere flere brukere men med begrensede rettigheter. Tør ikke å gi kjerringa og ungene administrator rettigheter.

Har satt dette opp, men får ikke tak i WiFi uten at de har administrator rettigheter, og dermed kjørt internett/mail etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du egentlig med at de ikke får tak i wifi? En bruker uten admin rettigheter vil ikke kunne (av)installere programmer eller aktivere/deaktivere en internet tilkobling, men siden en tilkobling normalt er aktover hele tiden burde ikke det være noe problem.

edit:leif

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Hva mener du egentlig med at de ikke får tak i wifi? En bruker uten admin rettigheter vil ikke kunne (av)installere programmer eller aktivere/deaktivere en internet tilkobling, men siden en tilkobling normalt er aktover hele tiden burde ikke det være noe problem.

edit:leif

7516788[/snapback]

Jeg prøver å si at ingen brukere med begrensede rettigheter eller gjest får tilgang til internet. Dette klarer jeg bare å få til når jeg gir bukerne administrasjons rettighet.

Lenke til kommentar
Jeg prøver å si at ingen brukere med begrensede rettigheter eller gjest får tilgang til internet. Dette klarer jeg bare å få til når jeg gir bukerne administrasjons rettighet.

7517057[/snapback]

Ruteren er dhcp-server, og nettverkstilkoblingen er satt til å motta DNS og ip-adresse automatisk? Har ikke vært borti dette problemet, men det er mulig det er en sikkerhetspolicy som er satt opp litt vel strengt. Man kan jo nnekte ikke-administratorer å bruke internett, men det er sjelden satt opp som satndard.
Lenke til kommentar

I bredbåndspakka fra telenor, fulgte det med et trådløst USB adapter (ZyXEL G-220 v2).

Vil prøve å avinstallere det innebygde WiFi-AP Solo på hovedkortet (Asus P5W DH Deluxe). Mistenker at det er onboard kortet som krever administrasjonsrettigheter for å virke/initialiseres.

Når jeg starter en av brukerkontoene mud administrator rettigheter, for deretter å sette over til begrensede rettigheter - ja så virker det.

Er det noen som har erfaringer med USB adapteret, og vet at det fungerer mot begrensede rettigheter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...