LessIsMore Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hei der! Har Asus P5W DH Deluxe hovedkort og bruker påmonterte WiFi-AP Solo i et trådløst nettverk mot internett med separat trådløs router(Outlook, sammen med Windows XP Professional) Er det noen av dere som kan forklare meg hvordan jeg kan sette opp maskinen til å håndtere flere brukere men med begrensede rettigheter. Tør ikke å gi kjerringa og ungene administrator rettigheter. Har satt dette opp, men får ikke tak i WiFi uten at de har administrator rettigheter, og dermed kjørt internett/mail etc. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Hva mener du egentlig med at de ikke får tak i wifi? En bruker uten admin rettigheter vil ikke kunne (av)installere programmer eller aktivere/deaktivere en internet tilkobling, men siden en tilkobling normalt er aktover hele tiden burde ikke det være noe problem. edit:leif Endret 16. desember 2006 av NgZ Lenke til kommentar
LessIsMore Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Hva mener du egentlig med at de ikke får tak i wifi? En bruker uten admin rettigheter vil ikke kunne (av)installere programmer eller aktivere/deaktivere en internet tilkobling, men siden en tilkobling normalt er aktover hele tiden burde ikke det være noe problem. edit:leif 7516788[/snapback] Jeg prøver å si at ingen brukere med begrensede rettigheter eller gjest får tilgang til internet. Dette klarer jeg bare å få til når jeg gir bukerne administrasjons rettighet. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg prøver å si at ingen brukere med begrensede rettigheter eller gjest får tilgang til internet. Dette klarer jeg bare å få til når jeg gir bukerne administrasjons rettighet. 7517057[/snapback] Ruteren er dhcp-server, og nettverkstilkoblingen er satt til å motta DNS og ip-adresse automatisk? Har ikke vært borti dette problemet, men det er mulig det er en sikkerhetspolicy som er satt opp litt vel strengt. Man kan jo nnekte ikke-administratorer å bruke internett, men det er sjelden satt opp som satndard. Lenke til kommentar
LessIsMore Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 I bredbåndspakka fra telenor, fulgte det med et trådløst USB adapter (ZyXEL G-220 v2). Vil prøve å avinstallere det innebygde WiFi-AP Solo på hovedkortet (Asus P5W DH Deluxe). Mistenker at det er onboard kortet som krever administrasjonsrettigheter for å virke/initialiseres. Når jeg starter en av brukerkontoene mud administrator rettigheter, for deretter å sette over til begrensede rettigheter - ja så virker det. Er det noen som har erfaringer med USB adapteret, og vet at det fungerer mot begrensede rettigheter? Lenke til kommentar
LessIsMore Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Koblet opp med ZyXEL USB adaper. Alt er nå OK. Kan bare ikke fatte og forstå at dette ikke skulle være mulig med den interne trådløse porten på hovedkortet!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå