Robocoop Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Da jeg bygde en billig PC til et familiemedlem ble det problemer, som riktignok ikke var kompletts ansvar viste det seg. Likevel kunne de ikke vite det da jeg prøvde å forklare hva problemet var. Han som tok telefonen hadde enten stort arbeidspress eller var dritsur. Ja, han nærmest ropte inn i røret at jeg hadde gjort noe feil og ønsket tydeligvis å avslutte samtalen så raskt som mulig. Dette er vel ikke akkurat support? Men kanskje det er best med e-post når det gjelder dataproblemer. Inntrykket av komplett fikk seg likevel en trøkk og det ble Netshop nå sist. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg kan godt skjønne at supportfolk blir mugne når folk ringer inn med problemer de fint kunne løst selv ved å lese bruksanvisningen, uten at jeg skal påstå at det var et slikt problem du hadde. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg kan godt skjønne at supportfolk blir mugne når folk ringer inn med problemer de fint kunne løst selv ved å lese bruksanvisningen, uten at jeg skal påstå at det var et slikt problem du hadde. 7516487[/snapback] Man blir absolutt muggen, men man må likevel ta på seg det falske smilet og hjelpe kunden. Å være blid og vennlig er et av de viktigeste punktene innen salg og kundeservice. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg synes det er et problem at det forventes så vanvittig heftig spyttslikking i absolutt alle service-situasjoner her i landet. Tror folk hadde tenkt seg litt mer om før de begynte å mase, i tillegg til at man ikke tok det så tungt å få litt dritt, hvis normen var at man fikk som fortjent. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Når man driver kundesupport, så SKAL man spise dritt. Ikke alle klarer det, så da bør man finne seg noe annet å gjøre. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg synes det er et problem at det forventes så vanvittig heftig spyttslikking i absolutt alle service-situasjoner her i landet. Tror folk hadde tenkt seg litt mer om før de begynte å mase, i tillegg til at man ikke tok det så tungt å få litt dritt, hvis normen var at man fikk som fortjent. 7516616[/snapback] Stemmer det, men problemet er at etterspørselen på produktene er mindre enn tilbudet. Det er sinnsykt mange webshopper som tilbyr samme produktene, og de har alle noe lik pris. Så de må profilere seg på service for å nå igjennom markedet. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg synes det er et problem at det forventes så vanvittig heftig spyttslikking i absolutt alle service-situasjoner her i landet. Tror folk hadde tenkt seg litt mer om før de begynte å mase, i tillegg til at man ikke tok det så tungt å få litt dritt, hvis normen var at man fikk som fortjent. 7516616[/snapback] Vel.. den holdningen hadde\har jeg også. FØR den samtalen. Så dette var uansett dårlig service. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Sitter selv med en del support, og første bud er å være hyggelig ! alltid få den personen i den andre siden av røret til å føle seg velkommen. Å kjefte eller være sur på en som ber om hjelp SKAL man ALDRI gjøre, det får folk høre fort. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Klart man skal være høflig i utgangspunktet, men jeg synes det er greit å si fra om at hvis man bare leser bruksanvisningen, sparer man både seg selv og supporten for unødig trøbbel. Dessuten er det på en måte dårlig gjort å konsekvent ringe inn før man plukker opp manualen, siden det går ut over de som virkelig trenger hjelp. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Uansett hvordan du vrir og vender på det: Er man ikke hyggelig mot folk som ringer og spør, så bør man heller ikke forvente at de handler noe mer der. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 LoL.. Samme som om du skulle ringe inn til elkjøp og si "Jeg har kjøpt et TV-Stativ av dere, men jeg får ikke TV'en til og slå seg på, kan du hjelpe meg" Klart på komplett er dem under press, tviler på at han var sur på deg, men vil selvfølgelig legge på da det ikke er hans område og hjelpe folk som ikke gidder og ta initativet selv. Tid er penger, men å grine på et forum fordi du ikke fikk hjelp av en random sier mer om deg enn om komplett for ock si det sånn! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 LoL.. Samme som om du skulle ringe inn til elkjøp og si "Jeg har kjøpt et TV-Stativ av dere, men jeg får ikke TV'en til og slå seg på, kan du hjelpe meg" Klart på komplett er dem under press, tviler på at han var sur på deg, men vil selvfølgelig legge på da det ikke er hans område og hjelpe folk som ikke gidder og ta initativet selv. Tid er penger, men å grine på et forum fordi du ikke fikk hjelp av en random sier mer om deg enn om komplett for ock si det sånn! 7521955[/snapback] svært da. Er normalt å ikke skjelle ut kundene uansett om de har gjort en glipp eller ikke. Vil si det er litt ille om en kundebehandler fant det for godt å skjelle ut kundene til komplett. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Har ringt Komplett et par ganger og snakket med hyggelige personer. Nå vet jeg ikke om Norek (for forhandlere, samme eiere som Komplett, og samme lokaler) bruker de samme kundebehandlerne, men der møtte jeg på en skikkelig arrogant fyr en gang. Han var totalt urimelig og fullstendig uinteressert i å hjelpe. Har aldri opplevd makan til dårlig kundebehandling og frekk tone noen gang. Sikkert samme typen du har snakket med, om Komplett og Norek bruker de samme folka. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Som noen nevner her, ved å ha jobb som kundebehandler/support så er 1. bud at man skal få kunden til å føle seg komfortabel. Kunden har kjøpt et produkt og ringer "ditt" firma for å få hjelp. Det er da DIN jobb å sørge for at kunden faktisk velger "din" bedrift neste gang. Så uansett hva slags spørsmål trådstarter hadde, var det dårlig kundeservice. Supportpersonen gjorde ikke jobben sin: 1. Gi hjelp 2. Indirekte selge seg, for at kunden kommer igjen. De som er imot dette burde for all del ikke søke jobb innenfor service bransjen, da synes jeg synd på bedriften. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Som noen nevner her, ved å ha jobb som kundebehandler/support så er 1. bud at man skal få kunden til å føle seg komfortabel. Kunden har kjøpt et produkt og ringer "ditt" firma for å få hjelp. Det er da DIN jobb å sørge for at kunden faktisk velger "din" bedrift neste gang. Så uansett hva slags spørsmål trådstarter hadde, var det dårlig kundeservice. Supportpersonen gjorde ikke jobben sin: 1. Gi hjelp 2. Indirekte selge seg, for at kunden kommer igjen. De som er imot dette burde for all del ikke søke jobb innenfor service bransjen, da synes jeg synd på bedriften. 7523685[/snapback] eksempelvis kan du faktisk miste jobben innenfor enkelte bransjer om du lynjser ut på kunden slik som det beskrives. En på jobben min ble oppsagt etter å ha skjelt ut en kunde. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Som noen nevner her, ved å ha jobb som kundebehandler/support så er 1. bud at man skal få kunden til å føle seg komfortabel. Kunden har kjøpt et produkt og ringer "ditt" firma for å få hjelp. Det er da DIN jobb å sørge for at kunden faktisk velger "din" bedrift neste gang. Så uansett hva slags spørsmål trådstarter hadde, var det dårlig kundeservice. Supportpersonen gjorde ikke jobben sin: 1. Gi hjelp 2. Indirekte selge seg, for at kunden kommer igjen. De som er imot dette burde for all del ikke søke jobb innenfor service bransjen, da synes jeg synd på bedriften. 7523685[/snapback] eksempelvis kan du faktisk miste jobben innenfor enkelte bransjer om du lynjser ut på kunden slik som det beskrives. En på jobben min ble oppsagt etter å ha skjelt ut en kunde. 7523721[/snapback] Et bra eksempel på en bedrift som tar support seriøst, for som nevnt er det en inderekte og meget stor salgskilde som mange er avhengige av. Spesielt i databransjen hvor marginene er små. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 *snipp* 7523746[/snapback] tro det eller ei, men dette var faktisk en dagligvarebutikk Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 LoL.. Samme som om du skulle ringe inn til elkjøp og si "Jeg har kjøpt et TV-Stativ av dere, men jeg får ikke TV'en til og slå seg på, kan du hjelpe meg" Klart på komplett er dem under press, tviler på at han var sur på deg, men vil selvfølgelig legge på da det ikke er hans område og hjelpe folk som ikke gidder og ta initativet selv. Tid er penger, men å grine på et forum fordi du ikke fikk hjelp av en random sier mer om deg enn om komplett for ock si det sånn! 7521955[/snapback] Ha,ha! Det er det mest usaklige røret jeg har hørt. Random du også....... Har du lest innlegget mitt. Det jeg trodde var problemet og som jeg prøvde å få hjelp til å løse kunne helt klart vært årsaken. Dette handlet om noe som ikke passet sammen med tilkoblinger på hovedkortet, men det ville han ikke høre på. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har ringt Komplett et par ganger og snakket med hyggelige personer. Nå vet jeg ikke om Norek (for forhandlere, samme eiere som Komplett, og samme lokaler) bruker de samme kundebehandlerne, men der møtte jeg på en skikkelig arrogant fyr en gang. Han var totalt urimelig og fullstendig uinteressert i å hjelpe. Har aldri opplevd makan til dårlig kundebehandling og frekk tone noen gang. Sikkert samme typen du har snakket med, om Komplett og Norek bruker de samme folka. 7523544[/snapback] Har vært der selv.Men ringte opp igjen etter at jeg fikk igjen pusten,og slapp å snakke med grinebiteren.Alt ordnet seg på en fin måte Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Å være hyggelig er vel det første bud innen salg & service. En sur-mugge blandt 50 mann i et firma kan skade mer en man aner! Feks. så unngår jeg enkelte daglivare butikker her siden jeg det stede jeg normalt bruker har veldig hygglig betjening og altid med et smil eller god komentar på lur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå