Gå til innhold

Nytt kamera, hvilket

Anbefalte innlegg

Hei! Hadde tenkt å kjøpe meg ett filmkamera som jeg skal bruke nede i Afghanistan mens jeg tjenestegjør der. Da lurer jeg på om det fins noen gode kameraer som man både kan filme med og ta stillbilder med. Dette er kanskje litt lite info, men jeg her HELT nybegynner på filmkamera.

Ikke avhengig av pris!

Alt av tips takker jeg for, mvh Dragon Kolvik

Endret av Hetfield^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Hadde tenkt å kjøpe meg ett filmkamera som jeg skal bruke nede i Afghanistan mens jeg tjenestegjør der. Da lurer jeg på om det fins noen gode kameraer som man både kan filme med og ta stillbilder med. Dette er kanskje litt lite info, men jeg her HELT nybegynner på filmkamera.

Ikke avhengig av pris!

Alt av tips takker jeg for, mvh Dragon Kolvik

7516302[/snapback]

God tur nedover Dragon ! :thumbup:

Jeg tror jeg ville satset på et dedikert videokamera og et dedikert kompakt digitalt kamera.

Kjøp et lite kamera som passer i uniformen eller stridsvesten.Kamera bør være robust, men ikke for stort. Det fleste kompaktkameraene kan også ta video (dog redusert kvalitet), det gir deg mulighet til å filme der og da om noe spesiellt interesant skjer. Dette kamera har du med deg over alt ! Du vil ha noen fantastiske fotomuligheter der nede. Både av natur, mennesker og action (dog bare på skytebanen og treningsoppdrag får vi håpe).

Når det gjelder konkrete anbefalinger om type ol så overlater jeg det til andre, men det finnes mange tester og anbefalinger her på sidene.

Lenke til kommentar

Hei!

Av videokamera ville jeg valgt et billig Panasonic kamera. Du sier uavhengig av pris, så vil jeg foreslå NV-GS 280, fordi den har optisk bildestabilisator, som gjør at bilde blir mer rolig.

Når det gjelder stilbildekamera ville jeg gått for et Canon kamera. Spørs litt hvor avansert du trenger, men ett Ixus 8x0, eller 900 vil duge. Hvis du er litt mer avansert vil du nok kanskje heller gå for et speilrefleks.

Noen kombinasjon av foto- og videokamera er bare en ulempe, fordi dette gir dårligere kvalitet på den ene siden :)

Husk på nok med batterier, DV-Tape og store minnekort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...