Gå til innhold

Noen med erfaring fra HiST nettstudier?

ZoRaC

Anbefalte innlegg

Hei!

Går 1. året på dataingeniør på HiST, her har vi tilbud om et gratis "bonusemne" hvert semester fra HiST' nettundervisning.

Fra listen over emner har jeg funnet frem disse som jeg vurdere som aktuelle for meg:

Programvaredistribusjon og fjerndrifting

Systemforvaltning

WLAN - konfigurering og sikkerhet

Windows server for systemansvarlige

Web-teknikker

Web-programmering med PHP

Systemsikkerhet

Overvåkning og sikkerhet i windows

Nettverksikkerhet

Intranett-drift

Internett og sikkerhet

Datasikkerhet

Drift av lokalnettverk

Er det noen som har tatt noen av disse studiene og har noen erfaringer/meninger?

Kan nevne at jeg har fagbrev som IKT-driftsoperatør og har en del erfaring med support. I tillegg er jeg "selvlært" i PHP og har kodet det i 3-4 år.

Ellers (som dere sikkert ser) er jeg generelt interessert i sikkerhet. :thumbup:

Alle meninger og tips mottas med takk! :D

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Går 1. året på dataingeniør på HiST, her har vi tilbud om et gratis "bonusemne" hvert semester fra HiST' nettundervisning.

Fra listen over emner har jeg funnet frem disse som jeg vurdere som aktuelle for meg:

Programvaredistribusjon og fjerndrifting

Systemforvaltning

WLAN - konfigurering og sikkerhet

Windows server for systemansvarlige

Web-teknikker

Web-programmering med PHP

Systemsikkerhet

Overvåkning og sikkerhet i windows

Nettverksikkerhet

Intranett-drift

Internett og sikkerhet

Datasikkerhet

Drift av lokalnettverk

Er det noen som har tatt noen av disse studiene og har noen erfaringer/meninger?

Kan nevne at jeg har fagbrev som IKT-driftsoperatør og har en del erfaring med support. I tillegg er jeg "selvlært" i PHP og har kodet det i 3-4 år.

Ellers (som dere sikkert ser) er jeg generelt interessert i sikkerhet.  :thumbup:

Alle meninger og tips mottas med takk! :D

7516246[/snapback]

Hei, har akkurat gjennomført WLAN - konfigurering og sikkerhet og nettverksikkerhet.

WLAN lærte jeg ikke noe nytt, jeg trodde faget skulle gå dypere, litt skuffa men sikkert fint å ha på CV-en... Et fag du ikke kommer til å bruke mye tid på....

Nettverksikkerhet - gode leksjoner som tar det viktigste ut fra pensum boka(som også er veldig bra, Designing Network Security" fra Cisco press), du lærer mye grunnlegende ting(ruter protokoller, brannmurere, sikkerhets politikk o.s.v.), et fag som ikke tar mye tid om du har interesse for nettverk og sikkerhet. Hadde eksamen på mandag og blir skuffa om det ikke blir A eller B på den...

Lenke til kommentar

Er det en fordel å ta "Datasikkerhet" før "Nettverkssikkerhet"?

Datasikkerhet går jo litt i overflaten på mange sikkerhetsprinsipper, så den er jo mer "generell" enn nettverkssikkerhet?

Forresten, har du tilgang til å hente ned og sende meg en av eksamensoppgavene i nettverkssikkerhet? Kunne vært greit å se hva slags spørsmål som er, men får ikke hentet det ned selv uten brukernavn/passord... :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det en fordel å ta "Datasikkerhet" før "Nettverkssikkerhet"?

Datasikkerhet går jo litt i overflaten på mange sikkerhetsprinsipper, så den er jo mer "generell" enn nettverkssikkerhet?

7599234[/snapback]

De som har disse fagene på campus, har nettverkssikkerhet semesteret før datasikkerhet og systemsikkerhet. Regner med rekkefølgen passer godt.

Lenke til kommentar
De som har disse fagene på campus, har nettverkssikkerhet semesteret før datasikkerhet og systemsikkerhet. Regner med rekkefølgen passer godt.

7738728[/snapback]

Nettverkssikkerhet og systemsikkerhet går samme semester i driftstudiet(5.semester), datasikkerhet går 6.semester.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

På Studweb.no står det dette:

"Fjernundervisningsstudenter som tar IT-fag eller emner ved avdeling for teknologi og ikke skal avlegge eksamen i Trondheim må melde inn eksamensskole på eget webskjema. (Webskjemaet gjelder ikke som eksamensoppmelding - det foretar du nedenfor i dette bildet). Vi gjør oppmerksom på at studenter som ikke tar eksamen i Trondheim må dekke utgifter til eksamensavvikling selv dersom annet ikke er avtalt."

(med link til "webskjema")

Regner med det kanskje ligger noe info på itfag.hist.no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...