Gå til innhold

Hjelp! Lav score i 3Dmark05 og 06 med SLI

Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg ny pc for noen dager siden, men får ikke til å få bra score i spill og 3dMark05/06 med SLI.

Jeg har:

E6600

EVGA Nforce 680i SLI

2 POV GeForce 8800GTS

2 Gb OCX DDR2-800

Med ett skjermkort får jeg 18000 i 3dMark05 og 10500 i 3DMark06, og med to kort får jeg halvparten av dette. Det verste er at når jeg har brukt SLI, og tar ut det ene kortet igjen faller ytelsen på det ENE kortet enda mer. Ned til ca. halvparten av det den var med SLI. Den eneste løsningen da er å reinstallere windows og driverne. Da er jeg tilbake til normalen igjen. Hvorfor skjer dette? Har de nyeste driverne til både HK og skjermkort, og har enablet SLI i nVidia kontrollpanel :S

PS: Tror kanskje det har noe med PSU å gjøre... Har bare 500 watt, men skulle ikke tro at det var dette som forårsaklet det, siden den starter fint opp, og fungerer fint utenom det med ytelsesfallet :S

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det sånn i spill også eller bare i 3dmark? det er mulig du har for liten psu uten jeg tør å si at det er det som er problemet. får begge skjermkorta strøm direkte fra psuen ?

btw. bruker du de separate driverene til 8800 på nvidia siden ?

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar
er det sånn i spill også eller bare i 3dmark? det er mulig du har for liten psu uten jeg tør å si at det er det som er problemet. får begge skjermkorta strøm direkte fra psuen ?

btw. bruker du de separate driverene til 8800 på nvidia siden ?

7516550[/snapback]

Det er i spill og i 3dmark, og bruker de separate driverne til 8800 ja. Mener det er 97.44 elns

• Liker 1
Lenke til kommentar
hm ok, du svarte ikke på om begge skjermkorta får strøm direkte fra psuen. men har du prøvd de forskjellige sli modusene, single gpu rendereing, split frame rendering osv. er et auto valg der også.

7517002[/snapback]

Nei, visste ikke man kunne stille på det :p Hvor kan jeg det da? men er litt redd for å plugge det inn i pcen igjen, ettersom jeg kanskje må reinstallere pcen, siden den blir så "laggy" :( Uansett, holder på med på teste stabilitet på CPU atm :p Dual CPU Burn in, så blir nok ikke noe SLI testing på meg i dag ;) men holder foreløpig med ett skjermkort :p over 11000 i 3dmark06 og over 18500 i 3dmark05 ;) Mitt POV 8800GTS klokket forresten ekstremt bra. Rett opp på 675/1035 og dønn stabilt. Jeg er storfornøyd :D Det er forresten 175 Mhz mer enn standard på kjernen og 235 mhz mer på minnet :p

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...