Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen funker ikke.

Anbefalte innlegg

Hei. =)

PCen er blitt spenna gærn. En dag plutselig når jeg satt på den begynnte den å pipe. Den pipet og jeg trodde at CPUen var gått. For å sjekke litt hva som kunne vært feil så drev jeg å restartet den. Ingen pipe lyd eller noe. Problemet var at skjermen ikke ville starte. Lyset blinkte på skjermen(den som viser at skjermen er på) mens ingenting skjedde. Jeg slo av skjermen og slo den på igjen for å teste men absolutt ingenting. Jeg trodde at CPUen var gått.

Nå fikk jeg tak i en ny CPU for en stund siden. Jeg skiftet ut den gamle men akkurat samme problemet var der. Nå har jeg mistanke om at skjermkortet er gått men det virker delvis usannsyneligvis siden viften på skjermkortet går.

Noen tips om hva jeg kan gjøre? Jeg har tenkt på å resette biosen. Men jeg har ikke peiling på hvordan man gjør det.

Takker på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde faktisk det samme problemet for knapp nok 1 måned siden, ikke det engang. Da var det faktisk skjermkortet mitt som hadde tatt knekken på selg selv og hovedkortet. Så har skaffet meg nytt hovedkort, og alt funker som det skal.. Men jeg tror du burde få tak i en kamerat eller noen som har litt peiling på pc til å skjekke inne i selve pc'en etter eventuele feil. Med mitt hadde jeg kjent en slags svid lukt i 3 dager før alt ble fuckt up.

Hjalp kanskje ikke så mye men....

MvH

Isabell :innocent:

Endret av Isabell_89
Lenke til kommentar

Hei,

dersom du har manualen til hovedkortet er det en smal sak å resette BIOS.

Bare bla opp i manualen, finn CMOS CLEAR jumperen, og følg instruksjonene der.

En annen, og kanskje enda mer lettvint måte, dersom du ikke har manualen er som følger :

1. Ta ut power kabelen, slik at det ikke er strøm til PC'en.

2. Finn batteriet på hovedkortet (Et sånt flatt blankt litium batteri).

3. Ta ut batteriet og vent noen minutter. (Noen sverger til å trykke på powerknappen på maskinen med strømmen og batterietute også)

4. Sett i batteriet.

5. Plugg i strømmen til PC'en

6. Slå på PC'en og håp på at den starter (Med en resatt BIOS).

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Faren min har peiling på PC. Men han virker ikke som om at han vil hjelpe meg. Har delvis litt peiling selv så. Får muligens låne et skjermkort snart hos en kompis.

Finner ikke manualen så :p Skal prøve å resette biosen etter det du forklarte Beej80.

Takker på så mye. Skal gi tilbakemelding om det funket eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...