Markaren Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Broren min har en bærbar PC som han nå har brukt en stund i militæret. Problemet med den her hjemme er at den ikke klarer å kople seg opp mot nettet. Den finner nettverket, men IE vil ikke kolpe seg til. For at trådløsen skulle funke i militæret var det noen som skrev inn en kommando i cmd som gjorde at den skulle kople seg opp mot 10.0.0.1 Jeg tror det er dette som er problemet. Noen som har en anelse på hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Antakeligvis måtte laptopen har en statisk IP adresse, men hos deg har du en router som deler dem ut, og da bør det trådløst nettverket være satt til automatisk få IP adresse på laptopen hans. Grav deg inn i IP innstillingene på nettverket på maskinen hans. AKIRA Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Egenskaper på den trådløse nettverkstilkoblingen. Egenskaper på TCP-IP protokoll. Mota IP automatisk. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Egenskaper på den trådløse nettverkstilkoblingen. Egenskaper på TCP-IP protokoll. Mota IP automatisk. 7518163[/snapback] Den står på den innstillingen fra før. Internett funker fremdeles ikke. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Står den på Mota DNS automatisk også? Prøv å skrive "ipconfig /release" og "ipconfig /renew" i komandovinduet. Hva får du da opp vist du skriver "ipconfig"? Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Står også på automatisk DNS På ipconfig står det: Ethernet adapter wireless network connection: Connection-specific DNS Suffix . : Ip adress....................:192.168.1.7 Sbnet mask................:255.255.255.0 Default gateway..........:192.168.1.1 Lenke til kommentar
ceidsaune Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Har du sjekket internettinstillingene til IE? Under Lan-innstillinger skal det ikke hukes av for noe.. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 får du kontakt vist du pinger 192.168.1.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå