d3vil Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Heisann! Er det noen som har erfaring med Rover? Har planer om å kjøpe en slik bil,å de virker jo ganske pene inni å alt det der, men er det solide å gode biler?å er det bra komfort i disse bilene? Takker for all hjelp jeg kan få!! Endret 16. desember 2006 av d3vil Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg kan ikke mye om biler, men onkelen min hadde en. Og han var veldig fornøyd med den Lenke til kommentar
d3vil Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg kan ikke mye om biler, men onkelen min hadde en. Og han var veldig fornøyd med den 7515838[/snapback] Takk for informasjonen=). Setter pris på alt jeg kan få=)! Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hva slags Rover er det snakk om? Selv har jeg vært med på å gjøre fire rundkast i en Rover 820, og jeg kom uskadd fra det - så jeg liker Rover. Lenke til kommentar
d3vil Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Hva slags Rover er det snakk om? Selv har jeg vært med på å gjøre fire rundkast i en Rover 820, og jeg kom uskadd fra det - så jeg liker Rover. 7516542[/snapback] hmm,nei hvilken som helst egentlig. Men hvis jeg skal være helt spesifikk så tenkte jeg på 400 og 600 serien=) Lenke til kommentar
tommy_90 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Er ikke rover konkurs? hvis de er det blir det ikke da vanskelig å få tak i deler om en stund? er ikke sikker så ikke skyt meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Rover har lagt opp ja, men eg tror de, eller andre, skulle levere deler en god del tid fremover(ikke helt sikker). Men så kommer det jo ann på om det er nye modeller du er på jakt etter, eller litt eldre og klassiske. Uansett, eg hadde en Rover 828settellerannet 1987 modell, og eg ble forelsket i den med en gang. Dels pga den pene standen interiør og eksteriør var i, men også den rå motoren(2.7/2.8L) og pene/sportslige utseende. Men for min del ble det et hat og/eller elsk forhold til den bilen. Selv om den var i god stand da eg fikk den, var det mye som måtte gjøres for å sørge for at den holdt seg på veiene en stund fremover. Og etterhvert som eg jobbet med den gikk det opp for meg bla hvor elendig det elektriske annlegget var. Alt var spesiallaget, dårlig laget og udokumentert(manual fantes jo, men eg klarte ikke å finne den). Eg vurderte å levere den inn til en Rover forhandler for en gjennomgang av reparasjoner med de var alt for dyre. Deretter snakket eg med lokalt verksted, men de nektet å ta i mot Rover. Etter 2 måneder knakk hjulstaget under som i sin tur ødela rimelig mye i forhold til hjuloppheng og kanaler. Eg kondemderte bilen på stedet. Men finner eg en lik bil igjen i passe god stand er eg ikke i tvil om det engang Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Rover 75 synes jeg er pen. Veldig spesielt interiør.. litt sånn golfjakke, pipe og sixpence parret med en Chesterfield sofa. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Er ikke rover konkurs? hvis de er det blir det ikke da vanskelig å få tak i deler om en stund? er ikke sikker så ikke skyt meg om jeg tar feil 7517826[/snapback] Rover er konkurs ja.....men det betyr ikke at det er umulig å få tak i deler for det. Er massevis av firmaer borti England som produserer deler til Rover. Rover-forhandlere og importører er vel muligens også pliktig til å kunne skaffe Rover-deler en god stund framover....mener jeg å ha hørt en gang.... Pantera Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Er ikke rover konkurs? hvis de er det blir det ikke da vanskelig å få tak i deler om en stund? er ikke sikker så ikke skyt meg om jeg tar feil 7517826[/snapback] Rover er konkurs ja.....men det betyr ikke at det er umulig å få tak i deler for det. Er massevis av firmaer borti England som produserer deler til Rover. Rover-forhandlere og importører er vel muligens også pliktig til å kunne skaffe Rover-deler en god stund framover....mener jeg å ha hørt en gang.... Pantera 7520704[/snapback] Og man kan vel kjøpe ganske mange deler fra Honda i tillegg? Siden det var snakk om 400- og 600-serien. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Og man kan vel kjøpe ganske mange deler fra Honda i tillegg? Siden det var snakk om 400- og 600-serien. 7523341[/snapback] Stemmer det. 400- og 600-serien er jo egentlig Honda. Men MG-Rover "lever" forsåvidt enda, selv om det foreløpig bare er snakk om merknavnet. Nanjing Automobile Group kjøpte jo opp hele greia. Har ihvertfall vært snakk om å fortsette og produsere bilene, men det har vært noe trøbbel, med rettigheter til både navn og deleprodusenter. Men uansett, så skulle det nok ikke være noe problem å få tak i deler. Et annet tips til trådstarter.....kikk på Rover 75. Du får relativt nye biler, til en veldig god pris. Eneste ulempen kan være at den muligens er vanskelig å bli kvitt, men du får utvilsomt mye bil for penga. Pantera Lenke til kommentar
d3vil Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Og man kan vel kjøpe ganske mange deler fra Honda i tillegg? Siden det var snakk om 400- og 600-serien. 7523341[/snapback] Stemmer det. 400- og 600-serien er jo egentlig Honda. Men MG-Rover "lever" forsåvidt enda, selv om det foreløpig bare er snakk om merknavnet. Nanjing Automobile Group kjøpte jo opp hele greia. Har ihvertfall vært snakk om å fortsette og produsere bilene, men det har vært noe trøbbel, med rettigheter til både navn og deleprodusenter. Men uansett, så skulle det nok ikke være noe problem å få tak i deler. Et annet tips til trådstarter.....kikk på Rover 75. Du får relativt nye biler, til en veldig god pris. Eneste ulempen kan være at den muligens er vanskelig å bli kvitt, men du får utvilsomt mye bil for penga. Pantera 7526030[/snapback] Aha,takk=)!skal hvertfall kikke på den=) Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Har hørt at Rover var på et kvalitetsmessig bunnivå på 80-tallet, noe innlegget fra "nomore" bekrefter. Folk mistet til slutt all tillit til merket. De siste årene skal derimot kvalitetsnivået ha økt betraktelig, og de nye bilene sies å være veldig driftsikre. Såvidt jeg vet har Rover i den siste tiden brukt bensinmotorer fra både Honda og Ford (V8), og dieselmotorer fra BMW. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå