Gå til innhold

Cooltek vs Black Ice (3x120 rad)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på å kjøpe inn deler til vannkjøling av et lian li miditower. Systemet skal være så stille som mulig (dvs jeg skal bruke stillegående vifter på radiatoren) og kjøle så bra som mulig.

Det står mellom:

- Cooltek 3x120

- Black Ice Pro 3x120

Hvilken av disse vil fungere best for meg? Jeg skal også klokke. Fordelen med Black Ice er at den ikke er like høy som cooltek, så jeg får bedre plass osv.

Håper noen kan hjelpe litt her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å sette føtter på kabinettet og ha rad og/eller vifter på undersiden?

7518295[/snapback]

Det var egentlig en sånn løsning jeg tenkte på. Altså, enten modde de føttene som er på sånn at toweret kommer høyere opp, eller motere hjul under så den blir høyere.

Jeg fant denne posten:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...hl=+black+++ice

Det er samme kabinett som mitt, men desverre er bildene borte. Hvis det ikke har så veldig mye å si kjøper jeg heller BIP. Jeg bryr meg ikke så veldig om det blir 2 grader fra eller til. Leste også at den fungerte bra med støysvake vifter.

Lenke til kommentar

Det blir jo ganske god luftkjøing. Det blir 3 vifter over rad i bunn som blåser inn i kabinettet, en nederst til høyre som blåser innover, og en oppe til venstre som blåser den ut. Tror dette er nok, men det fnner jeg ut.

Først nå skal jeg kjøpe rad og vifter, montere de, sleeve kabler. Så kommer tank og pumpe som bare skal kjøle gpu. Så venter jeg med nye kjøleblokker til jeg oppgraderer pcn. Altså, det blir litt om gangen pga stramt budsjett.

Lenke til kommentar

Hrm.. Kjekt å ha radiatoren i bunnen, problemet for min del er at maskinen står på et kott og kommer til å suge støv som en støvsuger :(.. så radiatoren må, for min del, stå i toppen.. :(. Og skulle ønske jeg hadde det like ryddig i mitt kabinett som i ditt jonas :D

Jeg har hverken Blackice eller coolteck, dog en ac 3x120 radiator. Denne er på ingen måte like bra som hverken cooltek eller blackice, men den gjør jobben sin pga størrelsen. AC radiatoren er også billig i forhold.. Dog .. jeg kjører vifter på alt nå da tanken min har gått åt helsikke og laga dam i bunnen av kabinettet :D. Noen hint til ny tank som går til 1/2" system? Og evt 7900gtx blokk som funker bra?

Forresten.. var så vidt inne på microplex og sjekket.. hva med en blackice extreme 3 x-flow?

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe problem at den fungerer som støvsuger :p. Kjøp en grill som er beregna til trippel radiator, og lim på et filter før du skrur det sammen. Grill--> Filter--> Radiator--> Vifter. Da går i alle fall ikke støvet inn i radiatoren.

Black ice extreme er beregna for kraftigere vifter, ikke støysvake. Leste også på forumet at man bør holde seg unna x-flow radiatorer. Den eneste som duger der er en fra Thermochill.

EDIT: Hva slags tank hadde du? Og hvorfor sprakk den?

Endret av Richard_87
Lenke til kommentar

Mye mulig at det finnes flere gode. Men for min del så har jeg ikke lyst på x-system pga det blir litt vanskeligere med plass og jeg har desverre ikke råd til Thermochill siden de må bestilles fra Danmark. Jeg tror BIP vil holde mer enn nok for meg. Coolteken vil sikkert være bedre, men nå har jeg reist hjem i ferien og får ikke tatt noen flere mål inni kabinettet. DVS jeg vet ikke hvor god plass det blir med cooltek, men jeg vet at BIP vil gå.

Lenke til kommentar

Da er det kanskje like greit å gå for en BIP? Du kommer uansett til å få god nok kjøling! BIP'en er som sagt meget praktisk i forholdt til størrelse. Den er ikke bare tynnere, men også mindre i lengde og bredde. (Dette er i forhold til BIX, så jeg veit ikke åssen Coolteken er)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...