RogueAlien Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg har spillt gitar i noen år nå men jeg har fremdeles ikke lært meg skikkelig tablatur. Jeg spiller derfor bare strumming og fingerspill. Jeg lærte en liten bluestab fra en lærer som jeg gikk til i kort tid men etter det har det ikke blitt noe mer. Har noen av dere noe tips å komme med på om det går ann å finne noe bra og gratis tablatur lære på nettet? Jeg spiller dessuten foreløbig bare akustisk gitar.. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Du bør søke litt på google, der finner du mye bra Har en kul blues, men den kan jeg kun i fingrene Skal finne gitaren så skal jeg skrive den ned til deg Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg har spillt gitar i noen år nå men jeg har fremdeles ikke lært meg skikkelig tablatur.Jeg spiller derfor bare strumming og fingerspill. Jeg lærte en liten bluestab fra en lærer som jeg gikk til i kort tid men etter det har det ikke blitt noe mer. Har noen av dere noe tips å komme med på om det går ann å finne noe bra og gratis tablatur lære på nettet? Jeg spiller dessuten foreløbig bare akustisk gitar.. På forhånd takk! 7515151[/snapback] skjønte ikke spørsmålet? hva er problemet ditt, klarer du ikke lese de eller vet du ikke hvordan du skal spille dem? Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Har du spillt I 2 ÅR og ikke kommet over en eneste tablatur, har du spillt 1 sekund hver dag i året eller? Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Har du spillt I 2 ÅR og ikke kommet over en eneste tablatur, har du spillt 1 sekund hver dag i året eller? 7517764[/snapback] Nei jeg har bare ungått alt av tablatur.. Men når jeg har begynnt og se på det så skjønner jeg hvordan det funker..hehe. Min hoved ting på musikk er å synge. Gitar kommer litt etter. PS! Denne tråden kan stenges for jeg trenger ikke lenger noen hjelp med dette.. Endret 17. desember 2006 av RougeAlien Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Egentlig så er tabulatur ganske lett! Tallene viser hvilket bånd, og hvilken strek de er plasserte på viser hvilken streng de skal spilles på. Hvis det står 0, skal strengen spilles løs. Står to eller flere rett over hverandre, skal de spilles samtidig. For eksempel: e |---------------------- --|---1---------------| H |--------------------2---|---1---------------| G |----------------2-------|---2---------------| D |------------------------|---3---------------| A |----------0-------------|---3---------------| E |--0---2-----------------|---1---------------| Endret 29. desember 2006 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
Kaptein Tordenflesk Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Cyberfret En grei guide til tabulatur-lesing... Inneholder også mye annet lærestoff. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Ok jeg får bare øve på det da.. Takker! Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Skjønnte det av meg selv første dagen jeg fikk gitar jeg Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå