Gå til innhold

Noen tanker rundt konsoller

OscarWoHA

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fulgt noe særlig med på konsoller, men kjøpt det som har vært populært. Jeg er ingen entusiast, men har jo fått med meg at det er en del diskusjon rundt Sony, Microsoft og Nintendo. Noen personer er entusiaster og prøver å påvirke andre til å velge enten PS3, Wii eller 360 ved å komme med både gode/dårlige argumenter, drittslenging og "mobbing". Synes egentlig det er underholdene, men samtidig trist at folk er opptatt av å "forsvare" sin favorittkonsoll.

Med andre ord er jeg ganske "casual" og skal til innkjøp av enten Wii, 360 eller PS3 i løpet av 2007. Det er blir en konsoll jeg kommer til å bruke aktivit i minst 5-6 år.

Har tilsammen hatt 3 konsoller; Nintendo 8-bit (NES), PlayStation og PlayStation2. Har gode erfaringer fra alle og vært like oppslukt. Kjempefornøyd!

Men, har sett flere ganger at folk misliker Sony fordi de behandler kundene dårlig eller noe i den duren. Kan noen forklare meg hva som har skjedd og hvilken negativ betydning det har for meg som har PS2 og er en potensiell PS3-kunde?

Ellers har jeg ikke flere spørsmål i denne omgangen. Håper noen kan gi meg gode svar og meninger. Akkurat nå aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe. Som nevnt tidligere skal jeg ikke ha noe før i 2007.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar på spørsmålet ditt: Ikke en dritt. Så lenge du vet hva du går til, har det ingenting å si. Greia med Sony og forbrukerne kommer av at Sony har en tendens til skryte biiiiiittelitt for mye av konsollene sine på forhånd, for så å komme med et produkt som ikke helt lever opp til forventningene. I tillegg til at de har priset konsollen sin litt høyere enn gjennomsnittet.

Men, som sagt, hvis du vet hva du går til har det ikke en skjit å si :)

Lenke til kommentar

Det jeg kan si med hånd på hjertet som er fakta om Sony. Er at dem har behandlet kundene sine som dritt her i europa. Grunnen ligger i at Europa var lovet og få sine PS3 konsoller 17.November. Men da datoen nærmet seg fikk alle PS3 interisserte et slag i trynet om at det ikke blir noe av. Dette ble sakt veldig nærme konsollen sin slipp. Å sånn var det bare med den saken. Sony oppførte seg arrogante.

En annen ting er vel at PS3 ikke har rumbel fungsjon i sin kontroll.. Noe jeg ser på som et STORT minus. Da dette har så mye og si i bilspill. Skal grafikken være på topp må også spillfølelsen være det samme..

Xbox360 er en veldig bra konsoll. Vel og merke et par feil her og der med enkelte konsoller. Den spill gleden jeg får av og sitte forand 360`en tar meg tilbake til N64 dagene. Jeg har det gøy med spillene, å med mine venner over Live. Spør du meg er Live Next Gen!

Nintendo Wii, fra et par blåmerket og stive ledd er vel dette absolutt den beste spill konsollen for alle mennesker i alle aldre. Her ligger ikke grafikk nivået på topp, men det er heller ikke meningen. Wii er skapt for en ting, gameplay! Å ta med gameplayet til en nivå høyere enn dagens gameplay.

Blei litt mye men dette er et kort sammendrag om de tre konsollene.

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Som jeg alltid forteller til folk. Finner jeg avgjørelsen til å enten være den konsollen, du som fanboy velger eller den ut av de forskjellige funsjonen og spillene den måtte friste med.

Du vil aldri kunne finne et fasitsvar på denne type spørsmål. Selvfølgelig kan du be om alle slags type råd og anbefaler. Men det faller alltid tilbake på hva enn du tror passer best for deg. Hva gjør deg mest fornøyd.

Til valget av konsoll, har jeg bare erfaring med X360. Utover det har jeg mine synspunkter(fordommer). Har blitt kalt en "Xbox-fanboy" et par ganger, men holder et generelt objektivt syn. Selv om jeg til tider før kunne være den mest subjektive personen på forumet. Og jeg er veldig fornøyd over hva Microsoft tilbyr meg med X360. (Selv om de har en litt treg support.)

Spillene er det som jeg mener avgjør. Vil du ha Gears of War, Halo, Bioshock, Alan Wake, Kane & Lunch, osv. Og en gjennomprøvd onlinetjeneste, ser jeg ikke noe annet valg enn X360.

Men hvis du finner spill som Metal Gear Solid, Devil May Cry, (sikker flere PS3 exclusive titler), osv. Og du har ikke noe problemer med å prøve noe nytt. Er vel PS3 valget for deg.

Nintendo Wii, føler jeg som en konsoll du godt kan kjøpe selv om du enten har en X360 (Pris: X360+Wii=PS3) eller PS3. Derfor synes jeg du kan holde den utenfor. Men hvis du finner spill som Zelda, Mario, osv som spillene du hugger etter. Trenger du vil ikke flere konsoller enn Wii.

Uansett, lykke til med valget. Og ta gjerne ibruk konsoll delen av forumet til skaffe deg informasjon før du evt. tar det avgjørende valget. Inneholder en del data, samt personlige meninger.

Lenke til kommentar

Takk for tre veldig konstruktive og gode svar. Virker som det er flere interessante spill for meg på 360 og PS3, men det er som sagt min smak. Håper PS3 faller i pris etter sommeren, for 5000-5500kr er litt drøyt. Ellers har 360 en helt grei pris for tiden. Er spent på hva PS3-spill kommer til å koste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...