Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]Får ikke innstalert windows på helt ny pc

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en ny Pc fra komplett.

fikk alle delene for et par dager siden, og sliter veldig med å få innstalert windows...

Dette er det eg har kjøpt:

Intel Core 2 Duo E6600

MSI P965 Platinum, P965, Socket-775

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

NorthQ 4775-500S, ATX 500W Silent,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE

Under innstalasjonen første gang fikk eg formatert, men når det kom til at innstalasjonen skulle innstalere enhet's drivere så fikk eg en BSOD, der det ikke sto noe som helst om va som kunne være galt.

Der etter prøvde eg et ukjent antall ganger uten hell.

så eg started helt på nytt, denne gangen hadde eg formatert hardisken med en annen pc. Dette endte i enda en BSOD, denne gangen fikk eg vite at BIOS på hovedkortet ikke støttet ACPI (noe eg synes er veldig rart, men kan vel ha noe med at det ikke er native støtte for IDE eller no).

Og alle forsøk etter dette ender i at maskinen henger seg etter at eg har tykket på "innstaler windows" på menyen i innstalasjonen...

Eg har også prøvd å ta ut den ene rambrikken for å se om det kunne hjelpe, det gjorde det ikke. Hardisken fungerer også helt fint i en annen pc. eller det virker som den gjør det. alt det andre kan eg ikke få testet i noen annen pv da eg ikke kjenner noen andre som har lignende oppsett eller nyere intel/amd i det hele tatt.

Eg vet ikke va eg skal gjøre og eg sender snart hele greia tilbake om eg ikke finner en løsning på dette.

PS: kan være enkelte skrivefeil, samt eg har problemer med å formulere meg skikkelig.

Endret av Netrum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har brukt en gammel XP cd. men eg får låne en nyere versjon senere. kanskje det fungerer da. Har også lastet ned andre versjoner fra nettet. da eg allerede har lisens for windows. Det er vel ikke ulovlig eller ?

Det kan være ramen også som blir sagt her. skal sette på memtest med en gang.

Lenke til kommentar
Eg har brukt en gammel XP cd. men eg får låne en nyere versjon senere. kanskje det fungerer da. Har også lastet ned andre versjoner fra nettet. da eg allerede har lisens for windows. Det er vel ikke ulovlig eller ?

Det kan være ramen også som blir sagt her. skal sette på memtest med en gang.

7515259[/snapback]

Denne "gamle" XP-cden du har brukt er vel ikke tilfeldigvis en såkalt «branded version»?

Dvs. at du f. eks fikk den med en Acer-maskin eller lignende. I så fall kan du bare kaste den; Den er ubrukelig på ditt system. Som sagt, prøv først med en original OEM-versjon av Windows XP begynner du å feilsøke HW.

~ loathsome :)

Lenke til kommentar

takk til krifos for forslaget om memtest. viste seg at den ene rambrikken va ødelagt.

den andre ser ut til å fungere fint. skal nå prøve å innstalere windows no. Samt må ta kontakt med komplett og sende den ene brikken i retur :)

Skal poste igjen senere om eg får flere problemer. Og hvordan det gikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...