pumba50 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Er dette noe å satse på? Det er ganske mye fiber i det. En porsjon på 100 g gir faktisk 15 g kostfiber, det er halvparten av den anbefalte daglige dosen ifølge lommelegen. Det er jo også endel karbs i dette greiene. Men med kultura melk oppå dette så skulle jeg tro det ville være godt for mage, fordøyelse, hjerte og alt sammen!?! Noen som vet? Godt er det jo også, syns jeg da. Uh, jeg snakker om Kellogs' All bran blanding med fullkorn og fiber. Er en sånn firkantet pappboks som ligner på cornflakes eska. EDIT: Jeg har spist 3 porsjoner av det i dag med kultura. Føler meg veldig god i magen, harmonisk følelse. Det kan være pga bakteriekulturen fra kultura melken, men uansett. Lenge siden jeg har følt meg så godt i magen. Som om det ligger ei fjær i den, lol. Er dette sunt? Endret 16. desember 2006 av Databamse Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Kelloggs= Nei nei Er det ikke bare fullt med masse sukker a? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 All Bran er vel ikke helt krise. Men det inneholder vel en del sukker, selv om det er en ganske grov type? Havregryn er et bedre og billigere alternativ ernæringsmessig, hvis man kan ofre litt når det gjelder smak. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Ofre smak? Havregryn med blåbærsyltetøy er jo kjempegodt! Litt trist at man fiser som en tulling i de 3-4 første dagene man begynner å spise det, men nå tror jeg at magen har roet seg Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Havregryn kan da ikke være noe smart å bryte i seg i kilovis over mange dager. Det sveller jo opp i kontakt med væske. Ikke rart du fiser hele tiden, da. Når jeg en sjelden gang spiser havregryn m/melk, dynker jeg det i sukker Endret 19. desember 2006 av Bitex Lenke til kommentar
DNA Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg spiser havregryn med melk 150g hver morgen og kan ikke akurat si at jeg sveller opp i magen =/ Havregryn dunket i sukker= Nei nei. Hvis man absolut må ha smak da kan man invistere i syltetøy uten sukker. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jo, sukker. Er ingen helsefreak, jeg. Smaker godt. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Splenda er en grei sukkererstter, hvis man absolutt må strø noe søte greier på. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er nok ikke krise om du får i deg mer enn 30g kostfiber, særlig ikke om du spiser generelt mer enn en gjennomsnittsperson. Lenke til kommentar
-Makaveli- Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg ville så absolutt fulgt DNA's råd, havregryn m/blåbær syltetøy er noe av det beste man kan spise til frokost, noe av det sunneste er det også. I'd hit it. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Kjøper dere 'Nora blåbærsyltetøy' da? Er ikke den dynket i sukker? Ja, det hørtes sunt ut. Blåbær er veldig bra saker, men jeg er litt skeptisk til den blåbæra man kjøper på glass. Dem fyller jo opp med så mye dritt nå til dags. Noen tips til hvor man kan få kjøpt blåbær på vinterstid som er sunn og god og helst plukket sånn at man må lage det selv!?! Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Vel finnes syltetøy uten sukker, det er ikke så usunt vil jeg tro. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Vel finnes syltetøy uten sukker, det er ikke så usunt vil jeg tro. 7541923[/snapback] Jeg fant det. Et glass med 100% naturlig blåbær og uten sukker. Det var et alminnelig glass som stod i hylla blant de andre typer blåbær, det stod bare 100% blåbær et eller annet på det. Endret 20. desember 2006 av Databamse Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Nei, nei, nei. Altfor mye sukker. Spis havregryn. Bløtlegg havregrynene i 5 min eller mer, mens du dusjer om morran. Da unngår du uønsket fise effekt. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Havregryn all the way (uten sukker!). Sunneste kornsorten vi har, hands down. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå