Gå til innhold

PC-en finner ikke skjermen(-er)

El Matador

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en LG Flatron L204WT i dag, og koblet den til, (mens PC-en stod på) det kom da ikke bilde, skjermen var bare helt sort. Jeg restartet PC-en, men alikvell kommer det ikke noe bilde. Samme om jeg plugger i den gamle skjermen også, den finner ikke den heller! Begge skjermene funker fint med den bærbare.

Det kan også nevnes at oppstarten av Windows vises, men når man kommer til innloggingsskjermen, blir skjermen sort, og "no signal" dukker opp.

Har et 7950GX2, som er bare DVI. Har prøvd med bare DVI og den vanlige blå pluggen (med omformer selvfølgelig).

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Og hvorfor skjedde dette egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får bilde under boot/når Windows starter, er det nesten garantert at Windows i seg selv kjører på en gal oppløsning.

Når du skrur på maskinen og Windows loader med sort bakgrunn, Windows logo, sjekk hvilken oppløsning selve skjermen kjører på DVI. Informasjonen ligger trolig på en av skjermens knapper (source, menu, select etc). I og med du kjører widescreen vet jeg ikke hvilken oppløsning den vil vise, men på mitt eget nVidia kort vil selve skjermkortet skalere oppløsningen til skjermens maksimumsoppløsning på 1600x1200 60Hz som i seg selv er en test og bekreftelse på at alt er OK.

Du kan forsøke å hamre løs på F8 tasten når du starter maskinen, like før Windows logoen dukker opp. Du skal starte Windows i Safe Mode/Sikkerhetsmodus og når du er vel inne, endrer du oppløsningen til f.eks. 1024x768 60Hz. Restart Windows som vanlig, og se om ikke dette hjelper.

Å tilkoble en skjerm mens Windows kjører vil ikke nødvendigvis aktivere skjermen automatisk forresten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...