Gå til innhold

Jeg skal lage en Counter-strike video.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ta ned console, skriv: record "filnavn"

da blir fila lagret som en .dem fil i cstrike dir`t ditt .. tror jeg..

når du skal spille av går du inn i console skriver

playdemo "filnavn"

burde ikke være så veldig vanskelig ..

Landoga - Stolt fan av *dase* servern .. :smile:

Lenke til kommentar

herregud...! For å lage en cs movie, ta først opp en demo ved å skrive RECORD så navnet på filen det skal bli lagret som... etter det hoster du fks en LAN game, og skriver VIEWDEMO så navnet på demoen... eller PLAYDEMO, men VIEWDEMO kan du spole i og velge hastighet... så mens du ser demoen skriver du STARTMOVIE ,navnet på filene filmen skal bli lagret som, og FPS`en du vil ha (EKS STARTMOVIE testfilm 60)

nå lager cs en rekke med bildefiler, 1 bilde (bmp) pr fram, og legger det i cs mappa di... DETTE TAR HISSIG MED PLASS! Hver bmp bilde tar omtrent 3,5 mb, så en film på et halvt minut kan ta flere flere gb!!!

når du er fornøyd med opptaket, tar du ned consollen og quitter (skriv QUIT)

Nå har du et par tusen BMP bilder i cs mappa di, så du må sette alt sammen får å se filmen...

Til dette kan du bruke et program som VideoMach eller Windows Movie Maker... Windows Movie Maker er egentlig best, men har den ulempen at du ikke kan ha høyere oppløsning enn rund 700*ettellerannet, men i video mach kan du ha opptil 1240*1028!

Videomach finner du ved å søke etter det i google.com...

Håper at disse tipsene kan hjelpe deg, for de har ihvertfall hjulpet meg endel, og jeg har fått lagd en FET cs film ! ;D

Lenke til kommentar

det lønner seg ikke å ta startmovie i høy oppløsning, da blir bmp-bildene store. Velg oppløsning 640x480 eller 800x600. Også holder det med 30 fps (startmovie minfilm 30). Den største plassbesparelsen ligger, uansett, i komprimeringen av filmen da du kan lage bmpbildene til divx, mpeg osv.

hvertfall dette jeg foretrekker, blir vanskelig å diskutere smak.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 14:01, skrev .skaarj:

nå lager cs en rekke med bildefiler, 1 bilde (bmp) pr fram, og legger det i cs mappa di... DETTE TAR HISSIG MED PLASS! Hver bmp bilde tar omtrent 3,5 mb, så en film på et halvt minut kan ta flere flere gb!!!

Kan du si det en gang til? Jeg har laget flere CS filmer, og den ene som er på 20 minutter tar 51.5mb, så det du sier der tror jeg ikke stemmer helt.. :wink:

Lenke til kommentar

Det må da være en annen måte å lage cs film på. har laget ca 30sek cs film nå. bruker jo utrolig lang tid.

Blir jo heller ikke noe bra kvalitet på filmen heller.

startmovie testfilm 30, bruker jo liksom et år på å kaste en granat....

De på clanbase har jo laget flere cs-filmer, med kjempe bra kvalitet, hvordan får de til det ?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 05:01, skrev XoRc:

Quote:

Den 2002-11-22 14:01, skrev .skaarj:

Kan du si det en gang til? Jeg har laget flere CS filmer, og den ene som er på 20 minutter tar 51.5mb, så det du sier der tror jeg ikke stemmer helt.. :wink:

Dette er et enkelt regnestykke: 30*30*3,5`=3150.

3150 mb. Det blir selvsagt noe annet når du gjør det om til Divx eller mpeg(eller noe sånt). Mine bmp filer tar 900kb da. Så det kan nok være en idè å ikke ha alt for stor oppløsning i cs når du lager demo.

ps. kan hende jeg har tatt feil her(tidlig om morgenen).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...