Zoraxo Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hei! jeg driver å leter etter en bærbar som gir meg mye for pengene. Jeg skal betale rundt 7-9000,-. Etter å ha leita litt på nettet har jeg kommet fram til 3 maskiner som er aktuelle, men jeg klarer ikke å vurdere hvem som vil vere det beste kjøpet. Hadde vært fint om noen kunne ha sammenlignet skjermkort, prosessorer osv. og kommet med en konklusjon De aktuelle PC'ene er: Dell inspirion 1501 ASUS A6T FSC Amilo Pro V3505 kan og komme med andre forslag, dersom de er bedre. håper at noen kan hjelpe. god jul Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) fordelene slik jeg ser det Dell : den tregeste prossesoren får du med dell(vis du velger standard, for den kan oppgraderes med alternativer). grafikkkortet holder ikke lenge men holder lenger enn den integrerte til amilo. dellen har også den minste hardisken på 80GB(kan oppgraderes til 120GB). dell er ikke akkurat kjent for å yte god service heller. ofte mye kluss om noe skulle gå galt. Asus : Denne pcen har klart den beste muligheten til å spille spill som krever endel med grafikkortet 7600 GO. prossesoren er den beste av de 3 pcene. med asus får du optisk mus og bæreveske med på kjøpet. 1gig med minne og 100GB harddisk er også bra. eneste med integrert webcam i skjermen. 8 cellers batteri mot de 2 andres på 6celler.dell kan riktignok bli oppgradert til 9celler. Amilo : minus med dette systemet er at grafikkortet er et intel integrated. så mange spill vil du ikke kunne spille, og annet som krever litt fra skjermkortet kan du også få problemer med. prossesoren er ganske kraftig men den har ikke 64 bits støtte. slik some core 2 duo har, og AMD turion. 1gig med minne er også bra, selv om dette er minstekravet jeg synes man bør stille ved kjøp av bærbar. den pcen med størst lagringplass av dine 3 alternativ. om jeg skulle valgt så ville jeg helt klart gått for Asus da denne gir overlegen spillytelse i sammenligning med dell og amilo. mus, webcam og bæreveske er også et pluss. Endret 16. desember 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Negative punkter ved ASUS-maskinen er 2x512 MB RAM i stedet for 1x1024 og lav skjermoppløsning (det gjelder forsåvidt alle tre). Tror nok jeg ville ha valgt ASUS-maskinen uansett. Lenke til kommentar
Zoraxo Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 ja, ASUS A6T virker som en bra bærbar. skal bestille iløpet av helgen! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hvis du ikke har det sykeste falkeblikket så kan det faktisk passe ganske bra med 1280x800 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå