Gå til innhold

Pixmania.com - Leveringstid - Haster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Berekn deg litt ekstra peng på bok når pakken skal hentes. Blir nok litt ekstra toll gebyr og div. Huska ikkje ka dei kalla det, men pakken vart ikkje så billig som eg først trudde.

 

Leveringstida var ikkje noko å seie på, einaste minuset er at den ikkje kommer med posten, Så du må fysisk møte opp å skrive under papirer når den skal hentes.

 

Eg måtte ivertfall det

Lenke til kommentar

Pixmania sender med DHL fra Frankrike, og du blir belastet ekstra for frakt og tollklarering i henhold til DHL's satser. Videre tror jeg det kan ta opptil 2 uker å få varen, kanskje mer siden det nærmer seg Jul og alt er kaos innen logistikk akkurat nå.

 

Så nå har du gjort noe dumt dersom det hastet. Sjekk etter samme produkt i norsk webshopper, og dersom prisen er 400 til 800 kr høyere her hjemme, vil du måtte betale tilsvarende i mellomlegg for det du bestiller fra pixmania. Den webshoppen lønner seg sjeldent, selv om utsalgsprisen er lavere.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Har dårlig erfaring med Pixmania, men det går mest på DHL som de benytter ved frakt.

Bestilte 4 små ting samtidig på webshopen deres, som alle var på lager. Pixmania presterer å sende det som 3 forskjellige pakker.

Den første pakken fikk jeg plutselig som pakke fra posten, og måtte på postkontoret for å hente. Det tok 8 dager fra jeg bestilte.

Da de andre pakkene ikke kom, ringte jeg DHL, da viste det seg at de ikke fant hvor jeg bodde, men de hadde ikke ringt meg. Måtte møte budet deres i byen for å hente pakken selv! Elendig service.

Den tredje pakken kom etter 10 dager, også denne i posten.

 

I tillegg kunne de ikke garantere at budet hadde kortterminal, så momsen og frakta måtte betales kontant ved levering!

 

Kommer ALDRI til å handle der mer, og anbefaler alle andre til å gjøre det samme!

Makan til elendig frakt har jeg aldri vært borti!

 

:no:

Endret av BenLeiper
Lenke til kommentar

Jeg bestillte fra Pixmania for en stund siden, det tar lang tid. Mye rot at dem skal bruke DHL. Prisen som står når du bestillte er den du betaler. Så pixmania har gode priser, enste er at du betaler Frakt + MVA når du får pakken med DHL.

 

Pixmania er greit dersom de har best pris, og du har god tid. For all del ikke noen butikk for folk me hast verk. Kan også gi deg et tips. Dersom pakken stopper opp hoss DHL i Oslo. Det er ofte slik at DHL må ha personnr til den som skal ha pakken for at den skal bli sendt videre. Då må DU kontakte DHL for å oppgi det

 

håper det ordener seg! :)

Lenke til kommentar
Mener jeg leste på siden til pixmania at prisene de oppgir er inkludert de utgiftene DHL og tollvesenet her i Norge skal ha. Så prisene er med norsk mva osv.

 

Står vel også at levering er fra 48-72 timer.

7549116[/snapback]

 

Stemmer det, prisene er oppgitt. Men det blir mer i frakt med DHL enn med posten, og så må du betale mva ved levering, cash!

 

Glem det med leveringstiden! Ikke sjanse at det stemmer. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Franske Nomatica var i bunn og grunn samme system som Pixmania (selger fra fransk lager). Denne gikk konkurs for en stund siden, og kundene står derfor nå uten noen som helst rettigheter ut over vanlig garantitid (som oftest et år). Kjøp fra norsk butikk, så er du sikret fem års reklamasjonstid på de fleste dyrere varer, og går butikken konkurs, så kan du henvende deg til importøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...