Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil under kopiering av fil ved oppdatering av xp

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en oppdater cd med alle hotfiksene og service pakkene integrert i xp pro, men når jeg prøver å oppdater den stasjonære maskinen så kommer denne meldingen opp et minutt etter at den har startet.

Feil under kopiering av fil

alj6pcw.sys til C:\$win_nt$¨bt\

Er det noen som hvet hva det kommer av :hmm:

har oppdatert laptoppen med samme cd og det gikk helt fint :w00t:

Endret av Espen K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje det ikke er nok plass på systempartisjonen.

7519428[/snapback]

Det er vel ca 5gb ledig så jeg tror ikke det er problemet.

som sakt så gikk det fint på laptoppen og den har mye mindre harddisk.

har prøvd å google filen men finner den ikke noe om den :hrm:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå har jeg brukt nLite V1.3 til å lagen en oppdatert XP cd med alle sikkerhetsoppdateringene integrert, kun lakt inn disse oppdateringene.

Men når jeg setter maskinen til å oppdatere win xp fra cdn kommer det opp feilmeldinger rett før den er ferdig med å kopiere filene til innstalasjonsprogrammet :hmm:

Det kommer opp forskjellige filer hver gang jeg prøver, har restartet maskin mellom hvert forsøk.

Hittils har følgende filer ikke kunne kopieres da de ikke finnes på cdn:

ax3k4utp.sys

amudkm2k.sys

a97cqejz.sys

af09hb5s.sys

Så nå gidder jeg ikke prøve mer :nei:

Noen som har en anelse om hva dette kan komme av ?

Lurer på om jeg må lage en ny xp cd, har en fra før sp2. Blir endel sikkerhetsoppdateringer som må lastes ned og legges inn :roll:

Lenke til kommentar

Ser du sliter litt med den maskinen ja.

Jeg tror ikke det er XP-platene eller installasjonsrutinen det er noe galt med. Du sier jo det funker på laptopen din. Misstanken min dreier heller mot RAM/hovedkort. Bruk programmet Memtest86+ for å teste rammen på maskinen.

Hvis rammen din mot formodning skulle være i orden så foreslår jeg at du forsøker følgende:

* Ta ut allt hardware du ikke er nødt til å ha for å installere XP. Gjelder også ting som du har koblet på USB-porter.

* Deaktiver så mange funksjoner (ekstrautstyr integrert i HK) som mulig i BIOS.

Når du har gjort det som jeg beskrev ovenfor så kan du forsøke å installere XP igjen og se hva som skjer. Skulle det heller ikke da virke, så kan du prøve å installere en linux-distro, helst bare en live-cd for å se om det går. Prøv å bytt tastatur og mus hvis mulig (desperat siste ting man forsøker) :hm:

Menmen, det som står igjen om det ikke skulle virke er følgende: Hovedkort, Prosessor, Skjermkort og strømforsyning.

[edit]

Mener nå at det mest sansynligvis er feil enten på rammen eller på cd-rommen. Mulighet for feil ved strømforsyning er også til stede da symptomene ofte kan være identiske som ved feil på ram.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...