Espen K Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Jeg har laget en oppdater cd med alle hotfiksene og service pakkene integrert i xp pro, men når jeg prøver å oppdater den stasjonære maskinen så kommer denne meldingen opp et minutt etter at den har startet. Feil under kopiering av fil alj6pcw.sys til C:\$win_nt$¨bt\ Er det noen som hvet hva det kommer av har oppdatert laptoppen med samme cd og det gikk helt fint Endret 16. desember 2006 av Espen K Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Kanskje det ikke er nok plass på systempartisjonen. Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Kanskje det ikke er nok plass på systempartisjonen. 7519428[/snapback] Det er vel ca 5gb ledig så jeg tror ikke det er problemet. som sakt så gikk det fint på laptoppen og den har mye mindre harddisk. har prøvd å google filen men finner den ikke noe om den Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Nå har jeg brukt nLite V1.3 til å lagen en oppdatert XP cd med alle sikkerhetsoppdateringene integrert, kun lakt inn disse oppdateringene. Men når jeg setter maskinen til å oppdatere win xp fra cdn kommer det opp feilmeldinger rett før den er ferdig med å kopiere filene til innstalasjonsprogrammet Det kommer opp forskjellige filer hver gang jeg prøver, har restartet maskin mellom hvert forsøk. Hittils har følgende filer ikke kunne kopieres da de ikke finnes på cdn: ax3k4utp.sys amudkm2k.sys a97cqejz.sys af09hb5s.sys Så nå gidder jeg ikke prøve mer Noen som har en anelse om hva dette kan komme av ? Lurer på om jeg må lage en ny xp cd, har en fra før sp2. Blir endel sikkerhetsoppdateringer som må lastes ned og legges inn Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 har prøvd med en gammel xp cd men det kommer fremdeles opp disse feilmeldingene. er det ingen som har vært borti lignende ? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Om du har flere ram brikker i, prøv med å ta ut en av de. Får du feil da også, prøv med den andre også-->en av gangen. Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 har bare en rambrikke. kan det være noe bug med xp, som vanlig Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Ser du sliter litt med den maskinen ja. Jeg tror ikke det er XP-platene eller installasjonsrutinen det er noe galt med. Du sier jo det funker på laptopen din. Misstanken min dreier heller mot RAM/hovedkort. Bruk programmet Memtest86+ for å teste rammen på maskinen. Hvis rammen din mot formodning skulle være i orden så foreslår jeg at du forsøker følgende: * Ta ut allt hardware du ikke er nødt til å ha for å installere XP. Gjelder også ting som du har koblet på USB-porter. * Deaktiver så mange funksjoner (ekstrautstyr integrert i HK) som mulig i BIOS. Når du har gjort det som jeg beskrev ovenfor så kan du forsøke å installere XP igjen og se hva som skjer. Skulle det heller ikke da virke, så kan du prøve å installere en linux-distro, helst bare en live-cd for å se om det går. Prøv å bytt tastatur og mus hvis mulig (desperat siste ting man forsøker) Menmen, det som står igjen om det ikke skulle virke er følgende: Hovedkort, Prosessor, Skjermkort og strømforsyning. [edit] Mener nå at det mest sansynligvis er feil enten på rammen eller på cd-rommen. Mulighet for feil ved strømforsyning er også til stede da symptomene ofte kan være identiske som ved feil på ram. Endret 18. mars 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå