Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC

Anbefalte innlegg

Lønn med halv skatt pluss bonus har kommet på konto og det er tid for å kjøpe en ny PC.... :!:

Det jeg er på jakt etter er en kraftig gamer PC til ca 15.000.

Trenger selvfølgelig ikke skjerm, mus og tastatur. Selv har jeg ikke så god peiling på hva som er bra eller ei.

Er det noen her som er villige til å sette sammen noe for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo prøve å hjelpe litt med deler da.

Det jeg vil satt høyest på prioriterings listen er et kabinett. Det må være et skikkelig kabinett, dvs oversiktlig lett å arbeide i og (god plass) og ikke minst ha en smart kjøle løsning.

Kabinett: uten tvil vil jeg anbefale Coolermaster Stacker, har det selv og er kjempe fornøyd.

Hovedkort er også noe å prioritere høyt. Da kommer jo ann på hvilken socket du ønsker. Enten gå for amd sin AM2 eller Intel sin dualcore prosessor. Jeg selv har am2 og er kjmpe fornøyd. Men når det gjelder hovedkort vil jeg anbefale deg å velge Abit sine hovedkort har hatt et par av de og har vært kjempe fornøyd i motsetning til mitt msi hovedkort jeg har nå. Hold deg unna Msi det er noe dritt.

Ram brikker får du vell nesten bare i ddr-2 nå til dags. Jeg ville valgt 2gb helts pc 5400 eller pc 5300, eller bedre da selfølgeli. Veldig bra merker: Kingston og Corsair.

Lyd kort er veldig ikke nødvendig om ikke du er fanatisk opptatt av lyd og lydkvalitet, men kan jo si det at de fleste nye hovedkort har 7.1 lydkort med hd-audio og alle slgs tilkoblinger (caxial,optsikt osv).

Skjermkort er noe du nesten må velge selv i og med at det er vanvittig mange forskjellige og ulike prisklasser. men husk: PCI-Express.

Harddisk: Hvor mye lagringskapasitet du skal ha er jo opp til deg men jeg anbefaler Samsung sine spinpoint, de er veldig stille gående og rimelige.

Skal du se på harddisk, sjekk at de har 16mb cache og er serial-ata heslt sata-2

Lenke til kommentar
Lønn med halv skatt pluss bonus har kommet på konto og det er tid for å kjøpe en ny PC....  :!:

Trenger selvfølgelig ikke skjerm, mus og tastatur. Selv har jeg ikke så god peiling på hva som er bra eller ei.

7513770[/snapback]

GPU:
MSI GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 320bit

Kabinett:
APLUS Case Qubic, Sort Midi tower

Kjøling:
NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

Hovedkort:
MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X, Socket-775, ATX, GbLAN, ViiV, PCI-Ex16

CPU:
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

RAM:
Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Harddisk:
Samsung SpinPoint T133 400GB SATA2 16MB 7200RPM

Optisk enhet:
Sony DVD-brenner AWG170AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW/DVD-R/-RW/RAM

Ekstra lydkort:
Creative SB X-Fi XtremeMusic PCI, Bulk

Mitt oppsett...

Kommer på 13 tusen hos pcutstyr.no, da er du klar for DX10 også!

Dersom støy ikke er en faktor ( Med det ekstra lydkortet kan du sette lyden på full guffe, så hører du ikke annet.. ), er nok dette et av de beste oppsettene nå?

Vent til Februar med å kjøpe, da har prisene falt yttligere..

Men vent for guds skyld ikke lenger, da får du ALRDI kjøpt :p

Lenke til kommentar

skal jeg kommentere er ikke det lydkortet et "must".

Hadde jeg valgt så ville jeg byttet ut msi hovedkortet med

ABIT AB9 PRO, P965, Socket-775, 2xGbLAN, ATX, 9xSATAII, DDR2, Firewire, PCI-Ex16...

Har dårlige erfaringer med Msi.

Kabinettet vil jeg byttet ut med Coolermaster stacker som sagt.

Lenke til kommentar

hvordan ser dette ut? noe som bør forandres på?

mekket sammen på PS DATA.no

Kabinett Chieftec Case Miditower ATX & EATX 400W Black/Black/Silver With USB/Firewire/Audio, BH-01B-B-SL-400 På lager 9 1 870,-

Strømforsyning Aopen PSU 700W Silent/ATX 2.0/SATA/20+4 Pin Connector (AO700-12ALN) Retail, 90.96608.K01 På lager 7 1 1690,-

Hovedkort Asus Mainboard S-AM2 nForce 590 SLI ATX Audio 2xGbLAN 1394 SATA Raid Retail, M2N32 WS PRO Bekreftet 19.12.2006 1 2045,-

Prosessor AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ Socket AM2 2.6GHz 2x1MB Boxed, ADA5200CSBOX På lager 20+ 1 2495,-

Minne Apacer 512MB DDR2 SDRAM 533MHz PC4300 240-Pin, 512MB DDR II PC-533 På lager 100+ 1234 475,-

Skjermkort Msi VGA-Card RX1950XTX 512MB PCI-E 2xDVI HDTV TV-Out VideoIn Water Cooling Reta, RX1950XTX-VT2D512E WC På lager 2 1 4295,-

Lydkort Creative Soundcard Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS, 70SB046602005 På lager 5 1 1895,-

Diskettstasjon Samsung Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" AT Internal Black, SFD-321B/LBL1 På lager 500+ 1 131,-

Minnekortleser None

Harddisk IDE None

Cd/Dvd spiller Samsung DVD-ROM 16X/48X SATA Internal Black Bulk w/SW, SH-D163A/BEBP Ubekreftet 1 230,-

Harddisk SATA Samsung Harddisk 80.0GB SATA II(NCQ) 3.5" 8mS, HD080HJ På lager 100+ 12 400,-

Cd/Dvd brenner Samsung DVD Recorder 18x +R/+RW -R/-RW DVD-RAM Black Bulk With Software, SH-S182D/BEBN På lager 100+ 1 290,-

Tastatur None

Mus None

Skjerm Lcd None

Windows Microsoftx Windows XP Professional Norwegian PC-PROD ONLY ORY T1 OEI CD+Manual PCCOA, E85-00874 På lager 50+ 1 1295,-

Programpakke Microsoftd Works 8.5/PicturePrem10/FS 2004 Win32 Norwegian ORY OEI CD PC Prod Only, 070-03048 På lager 500+ 1 125,-

Programpakke Cyberlink DVD Solution 4.0 Including PowerDVD 6.0 2.0Ch Media Center/PP3.2/PD4.0, DS4.0A På lager 100+ 1 70,-

Antivirus Norman Virus Control 1 Year Norwegian - PC Production Only, NVCWL01 På lager 100+ 1 195,-

Total: 17351,-

ink. mva

Lenke til kommentar

chieftec , apacer ram og winxp pro :no:

Da ville jeg mye heller gått for det forslaget til phfjeld.

Men som sagt byttet ut kabinett.

Komplett en en utrolig bra side med kjempe bra kundeservice om noe skulle skje.

De setter isammen maskinen ferdig til deg, ta en kikk der.

Personlig ville jeg holdt meg unna ps data. De har altid merekelige merker og lite konkurranse dyktige priser. Hold deg til komplett.

Lenke til kommentar
chieftec , apacer ram og winxp pro  :no: 

Da ville jeg mye heller gått for det forslaget til phfjeld.

Men som sagt byttet ut kabinett.

Komplett en en utrolig bra side med kjempe bra kundeservice om noe skulle skje.

De setter isammen maskinen ferdig til deg, ta en kikk der.

Personlig ville jeg holdt meg unna ps data. De har altid merekelige merker og lite konkurranse dyktige priser. Hold deg til komplett.

7514081[/snapback]

pcutstyr.no er noe billigere enn komplett.no, har KONGE kundeservice og dersom du bor i nærheten av Sarpsborg slipper du jo frakt(:

Vet ikke om komplett.no setter sammen slike "spesialtilpassa" oppsett, de har jo tross alt noen egne sett?

Tror nok det er ganske hip-som-happ om du velger pcutstyr eller komplett :)

Gå for MSI du, da skjermkortet også er fra MSI;D

Lenke til kommentar
Lønn med halv skatt pluss bonus har kommet på konto og det er tid for å kjøpe en ny PC....  :!:

7513770[/snapback]

Kjøp mitt Conore-oppsett fra pcutstyr.no, legg til 700 kr og de bygger for deg...

Da får du en fix-ferdig supermaskin sendt til nærmeste postkontor, og kan fryde deg over ny maskin...

Har tittet lenge, og kommer til å kjøpe samme maskin i april/mai...

Dermed basta!

:whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
hvordan ser dette ut? noe som bør forandres på?

mekket sammen på PS DATA.no

Kabinett  Chieftec Case Miditower ATX & EATX 400W Black/Black/Silver With USB/Firewire/Audio, BH-01B-B-SL-400  På lager 9 1  870,-   

Strømforsyning  Aopen PSU 700W Silent/ATX 2.0/SATA/20+4 Pin Connector (AO700-12ALN) Retail, 90.96608.K01  På lager 7 1  1690,-   

kort  Asus Mainboard S-AM2 nForce 590 SLI ATX Audio 2xGbLAN 1394 SATA Raid Retail, M2N32 WS PRO  Bekreftet 19.12.2006 1  2045,-   

7514025[/snapback]

Kabinett med 400W strømforsyning og så skal du ha et aopen 700W i tillegg? :)

Lenke til kommentar

er bare veldig skeptisk til msi. Har hatt to like hovedkort fra de og alle onboard usb portene fynker ikke og den ene coaxial utgangen er defekt så jeg ville satset på abit som leverer kjempe bra hovedkort.

Komplett eller pcutstyr er vell det samme men jeg ville holdt meg unna ps data.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
er bare veldig skeptisk til msi. Har hatt to like hovedkort fra de og alle onboard usb portene fynker ikke og den ene coaxial utgangen er defekt så jeg ville satset på abit som leverer kjempe bra hovedkort.

Komplett eller pcutstyr er vell det samme men jeg ville holdt meg unna ps data.

7514652[/snapback]

kan du forklare din skepsis til PSData? istedet for å slenge rundt dritt.

Lenke til kommentar

den aopenen koster mer en du får...

velg e6600, 8800gts... et bedre kabinett hiper 580/mist 500

http://netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=39695

velg bort skjerm... velg bedre minne (minimum 5400/5300)

så kan du velge litt selv :)

edit: du trenger visst ikke bedre minne :p hvis du har lyst på andre alternativer så velger du "ingen" og kjøper f.eks et x-fi lydkort ved siden av. De setter den inn i pc'en :)

du kan jo og se på komplett sin kampanje pc... lykke til med ny pc :D

Endret av tobbesen
Lenke til kommentar

Dette her tror jeg kan værte bra ? Vogna.

Bra cpu, 2gig ddr2 6400, x-fi , 580w hiper , 8800gts, asus p5 Deluxe,

nec dvd brenner, 400gig samsung spinpoint, og thermaltake armor JR. sort,

(kabinett kan du velge selv da, jeg syns det er litt kult , men ville hatt lian li, men det har de ikke på mamoz så da blir det mer porto.

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...