Gå til innhold

Intel Core 2 Duo E6400 programm etterspørsel

Fredtrix

Anbefalte innlegg

Jeg har en Intel Core 2 Due E6400 med 2x 2,13GHz.. Jeg har hørt at det er mulig og laste ned ett program som tilater deg og kjøre begge kjernene til en opperasjon. Noen som vet om dette stemmer og hvor evnt. man kan få taki ett slikt prog.

Setter pris på den hjelpen jeg kan få, takk.

Endret av venture
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du tenker på det AMd holdt på med, en slags reversert utgave av intels HyperTransport eller hva det var.

Intels teknologi tillot deg å kjøre flere tråder på èn prosessor, AMD hadde eller holdt på å utvikle en teknologi som tillot deg å kjøre èn tråd på flere prosessorer.

Vet ikke hva som skjedde eller hva de skal gjøre, men i så fall kan det virkelig lønne seg med 4 kjerner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

for det første, som det står i artikkelen, det er ingen OFFISIELL uttalelse fra amd (kan ha kommet uten at jeg har plukket det opp)

for det andre, du har intel

vet ikke hvor du har sett/lest om det programmet, men du kan jo prøve å finne d.. og legge ved en link

vet amd har dual core optimizer....

du kan jo sette begge prossesorene i affinity i oppgavebehandling

Endret av tobbesen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du denne prosessoren?

Lurer på om den er bra. Har tenkt å kjøpe den.

evt. noen andre som har den?

7606069[/snapback]

ja jeg syntes prosessoren er kjempe bra og yter det den burde og litt til :p trenger i grund ikke noe slikt programm, men bare lurer på om det finnes. hadde vært gøy og sett forskjell på ytelsen.

Den kjører alle de nyeste spillen med full grafikk og fin hastighet, men så har jeg geforce 7900 og da :p

Lenke til kommentar

E6400 gir deg mye for pengene. Spesielt hvis du skal overklokke. Den når lett 2.8-3 ghz på boxed kjøler og mange får den enda høyere på luftkjøling. Min er klokket til 3 ghz og er fremdeles kald og fin, 40 grader idle og 55 grader max load med thermalright xp120. Sjekk disse trådene for ytelser mot AMD og dyrere utgaver:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2802&p=9

http://www.hardware.no/tester/prosessor/pr...omklassen/35024

Endret av Lille Brum
Lenke til kommentar
E6400 gir deg mye for pengene. Spesielt hvis du skal overklokke. Den når lett 2.8-3 ghz på boxed kjøler og mange får den enda høyere på luftkjøling. Min er klokket til 3 ghz og er fremdeles kald og fin, 40 grader idle og 55 grader max load med thermalright xp120. Sjekk disse trådene for ytelser mot AMD og dyrere utgaver:

vet du om noen bra url'er til intell oc, hvor jeg kan finne noe om E6400.. hittill er alt jeg har funnet om oc enten om AMD eller sikkelige dyre greier :p

er første gang jeg har planer om og klokke så hadde vært fint med noen tips =)

Lenke til kommentar
er første gang jeg har planer om og klokke så hadde vært fint med noen tips =)

7695856[/snapback]

I dag er overklokking ganske enkelt, de fleste HK produsenter leverer HKene med OC software som gjør at du kan overklokke i Windows. I hovedsak kan du skru opp FSB(husk at Intel bruker såkalt "quadpumped"), dvs reel FSB er 1/4 av 1066MHz, dvs 267, dvs du har en multiplier på 8 på din E6400.

CPU frekvens = multiplier * FSB

Dersom du har riktige RAM brikker kan du fint justere FSB opp til 300 på en E6400 uten å justere spenning og dermed nå 2,4GHz = E6600(dvs du får jo ikke mer cache da :) ). Dersom CPUen blir ustabil på høyere klokkehastigheter, så kan du justere opp spenningen noe. Ellers er prinsippet ved å OC AMD og Intel nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar
Mener å huske at AMD hadde begynt å lage noe program som skulle gjøre dette, men det finnes ikke noe slikt på Intel CPUer. JEg tror det er vanskelig å lage program som gjør dette, og er mulig man trenger en Hardware støtte for dette og.

7698889[/snapback]

Som andre her har nevnt så gikk det ett rykte om at AMD hadde begynt på ett slik program, det viste seg å være en misforståelse slik jeg husker det. Dvs de lanserte vel riktignok en patch, men ikke for dette, men for å løse ett annet problem. Jeg tror det er en generell konsensus om at dette var og er tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...