Gå til innhold

Filmtips til min lillesøster.


Enceladus

Anbefalte innlegg

Hun ønsker seg filmer til jul. Tenkte derfor at jeg skulle kjøpe en virkelig god film til henne.

 

Hun er 12år. Hvilken smak hun har er vanskelig å si. Men jeg vet hun liker animasjonsfilmer.

 

Jeg ønsker å styre unna mainstream disney filmer. Det må også sies at hun har dysleksi. Så det kan være lurt med filmer med norsk tale siden hun ikke klarer å følge med på tekst og hennes engelsk forståelse ikke er så god foreløbig.

 

Jeg har tenkt på Terkel i Knipe. Men er den kanskje litt for drøy?

 

Hva mener dere? :)

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med Charlie og Sjokoladefabrikken? Norsk tale finnes også. :)

7513882[/snapback]

 

Tror ikke jeg orker å kjøpe denne dubbet på norsk. Det blir for mye for meg.

 

Jeg hadde en traumatisk opplevelse da jeg med noen venner i god tro gikk for å se den originale versjonen på kino. Lite viste vi hva vi hadde i vente. Vi hadde allerede bange anelser når vi oppdaget at vi var de eneste 19åringene i salen. Vi gikk etter et kvarter ut i filmen. Dubbing av spillefilmer er ikke noe jeg unner noen.

 

Da blir det heller dubbet animasjon :)

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Flere forslag? Som sagt jeg vil ungå alt som har med disney å gjøre. Pixar er jo eid av disney.

7513910[/snapback]

Hvorfor? Barn i den alderen elsker jo Disney.

7513950[/snapback]

 

Ja vet at disney og pixars filmer er veldig populære. Derfor vil jeg gjerne vise henne noe alternativt. Disney og pixar er slikt hun har sett tusen ganger før.

 

Jeg er dessuten skeptisk til disney som stadig vokser seg større og spiser opp hele markedet.

Lenke til kommentar
Hva med Charlie og Sjokoladefabrikken? Norsk tale finnes også. :)

7513882[/snapback]

 

Tror ikke jeg orker å kjøpe denne dubbet på norsk. Det blir for mye for meg.

7513954[/snapback]

Det var da søsteren din på 12 det var rettet mot. Om hun tåler engelsk, skal hun selvfølgelig få lov til å se den på engelsk. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hva med Charlie og Sjokoladefabrikken? Norsk tale finnes også. :)

7513882[/snapback]

 

Tror ikke jeg orker å kjøpe denne dubbet på norsk. Det blir for mye for meg.

7513954[/snapback]

Det var da søsteren din på 12 det var rettet mot. Om hun tåler engelsk, skal hun selvfølgelig få lov til å se den på engelsk. :dontgetit:

7513982[/snapback]

 

I ren prostest fra min side så kjøper jeg ikke dubbede spillefilmer til noen. Basta.

 

slik er det bare :)

Lenke til kommentar
Jeg er dessuten skeptisk til disney som stadig vokser seg større og spiser opp hele markedet.

7513974[/snapback]

Da kan du vel kjøpe Istid eller Shrek, gode barnefilmer som ikke er laget av disney eller pixar.

 

Kirikou et la sorcière kan kanskje passe, kommer litt ann på søsteren din. Du får den med norsk tale hos Platekompaniet.

7514171[/snapback]

 

God ide. Men jeg har bestilt alle Wallace & Gromit filmene til henne. Tror dette vil være midt i blinken.

 

Ellers takk for mye god inspirasjon og god hjelp :thumbup:

 

Edit:

Jeg bare lurer, ville dere kjøpt Terkel i Knipe til deres lillesøter?

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hva med å kjøpe den originale Narnia-serien? Den er jo helt herlig! Jeg er forsåvidt rimelig svak for "Hokus Pokus Kosteskaft", men det er jo en disneyfilm igjen.

 

EDIT: Terkel i knipe burde ikke være noe problem, hun er 12 år gammel, ikke 6.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...