Frostax Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg har hatt problemer med lyden ei beite. etter at datan har stått på litt så forsvinner den. viss jeg prøver å åpne volume controll står det: "there are no active mixers available. To install mixer devices, go to control panel, click printers and other hardware, and then click add hardware. This program will now close." dette er meldingen som winamp kom med: "Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078" det er da når jeg dobbelklikker på den lille høyttaleren ved siden av klokka. jeg har klart å fått lyden til å fungere med winamp ved å spesifisere device på output settings, men winamp og windows er det eneste som klarer å lage lyd. lydkortet var ett intregrert ac 97, så jeg tenkte at det var grunnen. VLC media player for eksempel kommer ikke med noen feilmelding, men lyden er der bare ikke, I dag fikk jeg mitt nye Creative SB X-Fi XtremeMusic, men problemet er her fortsatt. instalerte alt av drivere. men nei.. På sound and audio devices står det "no device found" både før og etter nytt lydkort. Må også legge til at det hjalp ikke å formatere. probleme var her fra første sekund, og nå er det 3 dager siden formatering. Jeg vet det er mange poster om dette, men løsningene som blir konkludert med er bare slik at winamp fungere, og da er det fortsatt ikke ly i VLC, spill og alt annet egentlig.. Hadde vært kjempefint om noen kan hjelpe meg med dette, for nå står jeg skikkelig fast. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Du mangler lyddrivere. eller noen filer til lyddrivere. for den winamp medlinga har jeg også fått før. jeg instalerte driverne så virka lyden Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 har instalert både medfølgende og nye drivere til begge lydkorta. ingen forskjell. Lenke til kommentar
bares Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Sliter med det samme.... Har du funnet noe eller noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) har instalert både medfølgende og nye drivere til begge lydkorta. ingen forskjell. 7538413[/snapback] Sikker på du installerte lyddriverne, og ikke bare chipset-, RAID, og evt. Ethernet-driverne til hovedkortet? Edit: Ser du har fått WinAmp til å fungere igjen. Kanskje det er noe med DirectSound? Se om DXdiag finner noen ulumskheter i systemet ditt. Start - Kjør/Run - Skriv inn dxdiag og trykk OK. Du kan også prøve å legge inn DirectX 9.0c på nytt. DX9.0c kan du laste ned her Endret 25. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Othmaar Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Forsøk å reinstallere DirectX (bare installer over). Det kan også hende at man må slå av integrerte lyd funksjoner i BIOS når man setter på sitt eget lydkort. Disse tingene har løst lignende problemer for meg noen ganger. Edit: Skag1 kom meg visst i forkjøpet. 20 minutter?! Litt "lagg" i forum serveren tror jeg. Endret 25. juni 2007 av Othmaar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå