Gå til innhold

Sharp LCD full hd

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker på å kjøpe et Sharp TV.

Sharp LC37XD1E 37# LCD TV som koster 17000 har fått god kritikk, men det koster bare 20000 for Sharp LC42XD1E som er 42" vet noen om det er dårligere? :blush:

men uansett, noen som har noen Sharp Aquos tv? Er det bra til å koble til PC ?

Skal bruge den til Xbox 360, PC, Film og litt TV titting ;)

http://www.okelektriske.no/page/products/101183/ = priser på tvene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sett disse skjermene selv, men leser på forum rundt forbi. De har hatt endel startproblemer med disse nye modellene, men de som har fått feilfrie modeller er veldig godt fornøyd. Så vidt jeg vet er det ikke problemer med 37", men 42", 46" og 52" har enkelte modeller som sliter med "banding" og "buzzing". Men sharp har bra kundeservice, og er også klar over problemene, så man får byttet skjerm uten problem.

42" bruker et annet panel enn de andre, og har bare "3 wave backlight" mens de andre har "4 wave backlight". Men den får gode kritikker den også. Tv'ene utmerker seg spesielt på sortnivået og til pc-bruk.

Et potensielt problem for deg er at den bare godtar 1080P over HDMI, så det er jo litt kjedelig for X360. Håper jo at enten sharp kommer med en firmware-oppdatering eller at MS slipper en HDMI-kabel.

Jeg tror tv'en er et veldig bra kjøp. 1080P for 17000,- er jo en knallpris.

Lenke til kommentar

Tror samsungen er veldig bra. Den har 1080P på alle inngangene, både HDMI, komponent og VGA. Tror også den har litt flere tilkoblinger, og også støtte for minnekort.

Vet ikke helt hva WUXGA betyr, men jeg tror det har noe med 16:9 å gjøre.. er ikke helt sikker.

Samsungen har visst noe problemer med 1:1 pixelmapping, slik at det blir en sort linje på kantene ca et par pixler bredt. Det er jo bare pirk, men det må jo alltid være noe som er galt... :mrgreen:

Samsungen er vel den fineste å se på også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...