Gå til innhold

Kjøpe ny PSP


robiwan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klarer å vente til romjula, men ikke lenger :)

 

Men er det noen som har erfaringer fra utsalgs steder og om hovedkort?

7513925[/snapback]

Platekompaniet selger PSP value pack for 1495. Er begrenset antall. Men de hadde ihvertfall inne på Oslo City idag (lørdag).

7514075[/snapback]

Hmmm... Burde kanskje vente til etter julaften, den står jo tross alt på ønskelista...

 

Det beste er vel å gå et sted å spør om å få sjekke versjonsnummer/hovedkort. Har hørt at de som oftest ikke er vanskelige med det på elkjøp/lefdal.

7514114[/snapback]

Jøss... Det var jo litt spesielt, man må vel åpne esken for å se hva slags hovedkort det er. Men El-kjøp har vel 14 dagers full retur uansett... Åssen er det med lefdal?

Lenke til kommentar
Jøss... Det var jo litt spesielt, man må vel åpne esken for å se hva slags hovedkort det er. Men El-kjøp har vel 14 dagers full retur uansett... Åssen er det med lefdal?

7514224[/snapback]

 

Joda, må åpne esken, men tror ikke det skal være noe problem. For å sjekke hovedkortet så popper man bare opp UMD lokket å ser etter TA-082 merket på hovedkortet. Men tror det var på 2.60 de begynte med TA-082 kort så du kan jo først bare starte opp PSP'en og se om det er lavere firmware enn det.

Lenke til kommentar
Lillesøsteren min fikk en psp basepack fra lefdal til bursdagen hennes for en uke siden. Den var det 2.50 på og jeg hadde null problemer med å downgrade til 1.50 og opp til 2.71 SE-C.

7520178[/snapback]

 

da tok jeg vell feil om at base pack har ta-082 hovedkort :)

eller var det kanskje core pack som hadde hovedkortet :hmm:

jaja jeg aner ikke :!:

Lenke til kommentar

Det er tøv å unngå TA-082. Utrolig mange på forum både her og utenlands som ikke har fått med seg at du fra september av kan kjøre iso og homebrew på TA-082 med firmware 2.71 ved å gjøre noen enkle grep.

 

Downgrading er dessuten helt unødvendig på TA-082. Du emulerer nemlig bare fw. 1.5 og loader fw. 2.71 xx. Ved å hard resette PSP`n igjen får du den tilbake til orginal fw. 2.71. TA-082 er jo i så måte nesten bedre enn de gamle hovedkortene.

 

Jeg kjøpte nettopp en PSP basepack på elkjøp for 1595,- PSP var utsolgt over alt her jeg bor ellers. Expert bonus har også en basepack med valgfri en film og ett spill for 1795,- Noe som da er et mye bedre kjøp.

 

Min nyinnkjøpte PSP har TA-082 hovedkort og fw 2.71. Ulykke mener mange, men der tar man altså feil.

 

Hvis du kjøper en PSP med lavere fw kan du oppgradere til fw 2.71 uten problem. Les guiden nedenfor.

 

Når du først har TA-082 med fw 2.71 kan du installere homebrew enabler HEN-D på din psp og så loade Devhook og emulere fw 1.5.

 

Guide kan du lese her: Guide for 2.71 TA-082::playing iso games in memorystick,via through usb and emulating 3.01 with devhook 0.51 BETA for 2.71 HEND

Eller her: GUIDE FOR PLAYING ISO/CSO and HOMEBREW ON A PSP fw 2.71 TA-082!

Endret av Anaesthesis
Lenke til kommentar
Lillesøsteren min fikk en psp basepack fra lefdal til bursdagen hennes for en uke siden. Den var det 2.50 på og jeg hadde null problemer med å downgrade til 1.50 og opp til 2.71 SE-C.

7520178[/snapback]

 

Det var godt å høre, vet du hvilken Lefdal den ble kjøpt på?

 

jeg kjøpte valvue pack(mulig skrivefeil) og hadde ingen probs med downgrade elr home**** !!

ha en fin dag alsamen

7520330[/snapback]

 

Høres lovende ut, hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar
Det er tøv å unngå TA-082. Utrolig mange på forum både her og utenlands som ikke har fått med seg at du fra september av kan kjøre iso og homebrew på TA-082 med firmware 2.71 ved å gjøre noen enkle grep.

 

Downgrading er dessuten helt unødvendig på TA-082. Du emulerer nemlig bare fw. 1.5 og loader fw. 2.71 xx. Ved å hard resette PSP`n igjen får du den tilbake til orginal fw. 2.71. TA-082 er jo i så måte nesten bedre enn de gamle hovedkortene.

 

Jeg kjøpte nettopp en PSP basepack på elkjøp for 1595,- PSP var utsolgt over alt her jeg bor ellers. Expert bonus har også en basepack med valgfri en film og ett spill for 1795,-  Noe som da er et mye bedre kjøp.

 

Min nyinnkjøpte PSP har TA-082 hovedkort og fw 2.71. Ulykke mener mange, men der tar man altså feil.

 

Hvis du kjøper en PSP med lavere fw kan du oppgradere til fw 2.71 uten problem. Les guiden nedenfor. 

 

Når du først har TA-082 med fw 2.71 kan du installere homebrew enabler HEN-D på din psp og så loade Devhook og emulere fw 1.5.

 

Guide kan du lese her: Guide for 2.71 TA-082::playing iso games in memorystick,via through usb and emulating 3.01 with devhook 0.51 BETA for 2.71 HEND

Eller her: GUIDE FOR PLAYING ISO/CSO and HOMEBREW ON A PSP fw 2.71 TA-082!

7520729[/snapback]

 

Hmmm... interesangt... Så da kan man kjøre backup også på ta-082, ikke sant? Har du testa ut det som står i guiden?

Lenke til kommentar

Hmmm... interesangt... Så da kan man kjøre backup også på ta-082, ikke sant? Har du testa ut det som står i guiden?

7521139[/snapback]

 

 

Jeg venter på minnekortet jeg har bestilt før jeg kan teste dette. Les guidene i posten. Masse folk med TA-082 som kjører iso/cso (med andre ord backups) med stor suksess. Jeg gidder ihvertfall ikke å heller kjøpe brukt eller streve med å finne en gammel PSP for så å nedgradere.

 

Mange som dessuten har bricka sin PSP når de nedgraderer. Følger du denne metoden er det ikke en sjans i helvete å bricke PSP`n. Du flasher jo ikke noe som helst, bare legger inn en patch som enkelt kan reverseres til butikkorginal PSP ved hard reset.

Lenke til kommentar

Altfor stress med dette HEN-D greiene. Hadde man kunnet kjøre 2.71SE på TA-082 så hadde jo alt vært fryd og gammen, men når man må stresse med loadere og dritt så blir det med ett mye mer avansert.

 

På 2.71SE har man jo mulighet til å kjøre backups rett fra GAME menyen, man har recover mode om noe skulle gå galt under flashing av f.eks. fonts og gameboots. Man har DH lett tilgjengelig. Og den støtter både 1.50 eboots samt 1.0/2.71 gameboots.

Lenke til kommentar

Ikkeno stress! Dette er jo superenkelt! Og fantastiske nyheter for de som har en TA-082 PSP. Endelig mulig å kjøre iso og homebrew. Når du først har lastet homebrew enabler og devhook launcher og emulerer fw. 1.5 vil den være slik helt til du hard resetter psp`n. Den bli ikke borte når du skrur den av på vanlig måte. Du kan også emulere fw. 3.02

 

Fant en veiledning med bilder her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...