C00kie4fuN Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hei! Skulle finne en billig pc for en venn. Han skulle betale maks 6000 kroner for den. Noen tips til bra pc? Fant blant mange denne her Virket som det var en svært god pc for pengene, men begynner å lure på om den er feilspesifisert. Noen gode tips på hva han bør kjøpe ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Ser ikke ut som noen feilprising. Typisk markedsføringstriks, ta alt det folk har hørt om og skaff høye tall på det, kvalitet uviktig. Alle de viktige spesifikasjonene som færre vet om, men som betyr mest, der kutter vi penger. Type 1gb ram, sier ingenting om latency eller hastighet. Grafikkortet tror jeg ikke er mye å bruke, og celeron cpu. Det er der de har kuttet pengene. Hva er det han skal bruke den til? Det ser ut som en grei pc, som sikkert kan brukes til internet og film. Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Ser ikke ut som noen feilprising. Typisk markedsføringstriks, ta alt det folk har hørt om og skaff høye tall på det, kvalitet uviktig. Alle de viktige spesifikasjonene som færre vet om, men som betyr mest, der kutter vi penger. Type 1gb ram, sier ingenting om latency eller hastighet. Grafikkortet tror jeg ikke er mye å bruke, og celeron cpu. Det er der de har kuttet pengene. Hva er det han skal bruke den til? Det ser ut som en grei pc, som sikkert kan brukes til internet og film. 7513255[/snapback] Ja, jeg syntes også det virket som et markedsføringstriks. Kan godt over gjennomsnittet når det gjelder pcer. Men bærbar. der stiller jeg blankt Men den virker ok. Han har stasjonær, og bærbaren skal brukes til lekser, surfing, film og sånt Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Ser ikke ut som noen feilprising. Typisk markedsføringstriks, ta alt det folk har hørt om og skaff høye tall på det, kvalitet uviktig. Alle de viktige spesifikasjonene som færre vet om, men som betyr mest, der kutter vi penger. Type 1gb ram, sier ingenting om latency eller hastighet. Grafikkortet tror jeg ikke er mye å bruke, og celeron cpu. Det er der de har kuttet pengene. Hva er det han skal bruke den til? Det ser ut som en grei pc, som sikkert kan brukes til internet og film. 7513255[/snapback] Ja, jeg syntes også det virket som et markedsføringstriks. Kan godt over gjennomsnittet når det gjelder pcer. Men bærbar. der stiller jeg blankt Men den virker ok. Han har stasjonær, og bærbaren skal brukes til lekser, surfing, film og sånt 7513292[/snapback] Er akkuratt i samme situsjon. Og en snart 7 år gammel thinkpad t20 med 700mhz p3 512mb ram og 40gb hdd holder langt til det. Den klarer til og med å kjøre dreamweaver i greie hastigheter Den klarer å starte, men en bug i grafikkortet gjør at den ikke kan kjøre det i lenger tid. Samme situasjon i cz og bf1942. Får full framerate i fem minutter, og så stopper pc'en. Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) kan jo hende den blir litt temperatur inni boksen da Endret 16. desember 2006 av C00kie4fuN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå